Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان، روز یکشنبه تایید کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا‏، کشور‌های اروپایی را که با شرکت هواوی چین برای راه اندازی شبکه ۵G همکاری می‌کنند، به قطع همکاری اطلاعاتی تهدید کرد.

واشنگتن از مدت‌ها پیش بر کشور‌های اروپایی اعمال فشار می‌کند تا این کشور‌ها در شبکه ۵G آینده خود از تجهیزات شرکت هواوی به دلیل وجود «خطر جاسوسی» استفاده نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرنل در توئیتی نوشت: دونالد ترامپ به من دستور‌العملی داد تا به وضوح اعلام کند هر کشوری که تصمیم بگیرد از شبکه ۵G استفاده کند که قابل اعتماد نباشد، ظرفیت ما را برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات در سطوح بالا به خطر می‌اندازد.

او اعلام کرد دونالد ترامپ از هواپیمای ریاست جمهوری این پیام را برای وی ارسال کرده است.

متحدان کلیدی اروپایی آمریکا به ویژه انگلیس و فرانسه اعلام کردند قصد ندارند مانع از مشارکت هواوی در شبکه ۵G آن‌ها شود و تنها محدودیت‌هایی برای این شرکت در نظر می‌گیرد.

در حاشیه نشست امنیتی مونیخ مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، تجهیزات مخابراتی چینی هواوی را اسب تروا دانست و آن را محکوم کرد. از دیدگاه وی مشارکت هواوی در ۵G کشور‌های غربی به منزله انتقال اطلاعات همه کاربران به حزب کمونیست و دستگاه‌های امنیتی چین است.

این در حالی است که در همان نشست مونیخ، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، از اروپایی‌ها دعوت کرد انتخابی مستقل و عاقلانه با احترام به برابری برای همه شرکت‌ها داشته باشند.

آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۹ شرکت هواوی را در فهرست سیاه خود قرار داد و شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در آمریکا را وادار کرد تامین‌کننده دیگری برای تامین تجهیزات مخابراتی خود بیابند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ اتحادیه اروپا جنگ تجاری دونالد ترامپ شرکت هواوی کشور ها شرکت ها شبکه ۵G

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وال‌استریت‌ژورنال: حمله رگباریِ ایران به اسرائیل، آمریکا را غافل‌گیر کرد

 «مقیاس اولین حمله مستقیم ایران به اسرائیل با بدترین سناریو‌های آژانس‌های جاسوسی آمریکا مطابقت داشت» مقام‌های آمریکایی این اظهارات را در گفتگو با وال‌استریت‌ژورنال دربارهٔ حملهٔ تنبیهیِ ایران به اسرائیل گفته‌اند.

وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی نوشت: «حتی زمانی که مقام‌های اطلاعاتی آمریکا می‌دانستند که ایران موشک‌ها را از انبار خارج کرده و روی پرتابگر‌ها قرار داده، مقیاس طرح حملهٔ ایران برای سازمان‌های اطلاعاتیِ آمریکا روشن نبود و بعداً شاهد پرتاب صد‌ها پهپاد و موشک به سمت اسرائیل بوده‌اند».

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • چرا چین یک تهدید برای آمریکا به شمار می‌آید؟ + فیلم
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا تولد لنین
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • بی تحرکی، سلامت نوجوانان تیران را تهدید می‌کند
  • وال‌استریت‌ژورنال: حمله رگباریِ ایران به اسرائیل، آمریکا را غافل‌گیر کرد
  • ممنوعیت تیک تاک آزادی بیان مردم آمریکا را نقض می‌کند