Web Analytics Made Easy - Statcounter

 پایگاه اینترنتی امریکن کانسروتیو در مطلبی تحلیلی با عنوان « ترور غیرقانونی و رئیس‌جمهور بی‌قانون» نوشت: توجیه غیرقانونی دولت ترامپ برای ترور سردار  حاج قاسم سلیمانی همانقدر که شما انتظار داشتید- مضحک و غیرمعقول است. کاخ سفید توجیه قانونی خود را برای حمله هوایی ژانویه که منجر به کشته شدن ژنرال قاسم سلیمانی شد، ارائه کرده و اعلام کرده است که رئیس جمهور دونالد ترامپ طبق قانون اساسی و قانون اختیارات جنگی سال ۲۰۰۲ جنگ عراق مجوز چنین اقدامی (صدور دستور ترور سردار سلیمانی) را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- امریکن کانسروتیو نوشت: دولت ( ترامپ ) دیگر وانمود نمی‌کند که این ترور هیچ ارتباطی به متوقف کردن یک حمله «قریب‌الوقوع» نداشت. آن‌ها دیگر ادعا نمی‌کنند که به همین دلیل دستور ترور داده شد. این به خودی خود یک اعتراف قابل توجهی از غیرقانونی بودن حمله است. اگر حمله‌ای «قریب‌الوقوع» وجود نداشت، آمریکا اقدامی تهاجمی و خشونت‌آمیز علیه یک مقام عالی‌رتبه از یک کشور دیگر اتخاذ کرده است. هیچ مورد موجهی وجود ندارد که بگوید این اقدام دفاع از خود بوده است. نه فقط رئیس جمهور خود اختیاری برای انجام این کار نداشت، بلکه حتی اگر او قبل از این حمله تاییدیه کنگره را هم دریافت می‌کرد، طبق قوانین بین‌المللی این اقدام اقدامی غیرقانونی خواهد بود. دولت ترامپ هفته‌ها در پشت دروغ حمله «قریب‌الوقوع» پنهان شده بود، زیرا بدون آن، هیچ توجیهی برای آنچه انجام دادند، وجود نداشت.

کنار گذاشتن ادعای حمله «قریب‌الوقوع» همچنین به این معنی است که دولت ترامپ در تلاش است تا سطح توقع برای انجام حملات آینده علیه ایران و عناصر نیابتی آن را کاهش دهد. رایان گودمن در تحلیل خود درباره اظهارات دولت به این نکته اشاره می‌کند: نبود تهدید قریب‌الوقوع نه فقط به مبنای قانونی و سیاسی برای حمله دوم ژانویه مربوط می‌باشد بلکه به اقدام نظامی احتمالی آینده نیز مرتبط است. موضع دولت ترامپ به نظر می‌رسد به یک ادعا منجر شود که این دولت می‌تواند بدون مراجعه به کنگره، حتی در پاسخ به تهدیدی از جانب ایران که فوری یا قریب‌الوقوع نیست‎ از نیروی نظامی علیه ایران استفاده کند.

خلاصه اینکه، ترامپ و مقامات او می‌خواهند کاری کنند تا ارتکاب اقدامات جنگی هم علیه ایران و هم شبه‌نظامیان عراقی را برای خود آسانتر کنند.

تلاش برای تحریف «مجوز استفاده از نیروی نظامی» (AUMF) جنگ سال ۲۰۰۲ عراق برای پوشش ترور یک مقام ایرانی، فقط به این خاطر که او (سردار سلیمانی) در آن زمان در عراق بوده است، مسخره است. کنگره مجوز شرم‌آور استفاده از نیروی نظامی سال ۲۰۰۲ را تصویب کرد تا به جورج دبلیو بوش (رئیس‌جمهور اسبق آمریکا) برای حمله و سرنگونی دولت عراق مجوز بدهد. این مجوز به هیچ وجه به رؤسای جمهور بعدی امکان استفاده از زور در عراق برای همیشه و هر زمانی که آن‌ها احساس کنند دوست دارند، نداده است و نمی‌دهد.

این واقعیت که آن‌ها به چنین استدلال کاملاً آشکار پوچ متوسل می‌شوند نشان می‌دهد که آن‌ها می‌دانند که حتی یک دلیل هم برای اثبات حرفشان ندارند. حمله به سردار سلیمانی غیرقانونی و خلاف قانون اساسی بود و در مورد آن واقعاً هیچ سؤالی وجود ندارد. توجیه خود دولت آن‌ها را محکوم می‌کند.

بی‌قانونی بودن رئیس جمهور در امور جنگ تأکید می‌کند که چرا لازم است کنگره نقش مناسب اساسی خود را مجدداً مورد تأکید قرار دهد. سنا قطعنامه قدرت‌های جنگی را با ۵۵ رای موافق در برابر ۴۵ رای مخالف تصویب کرد تا روشن کند که رئیس جمهور مجوزی برای هیچ گونه اقدام نظامی دیگر علیه ایران ندارد.

در انتهای این مطلب آمده است: روز پنجشنبه در یک اقدامی سرزنشی علیه رئیس جمهور ترامپ از سوی هر دو حزب آمریکا، اکثریت سنا با ۵۵ رای مثبت در برابر ۴۵ رای منفی رای داد تا رئیس جمهور را از اقدامات نظامی بیشتر علیه ایران منع کند -مگر اینکه از سوی کنگره مجاز و تایید شده باشد. هشت سناتور جمهوری خواه نیز به جمع همه دموکرات‌ها پیوستند تا به تصمیم رئیس جمهور برای کشتن یک فرمانده ارشد ایرانی بدون رعایت قطعنامه قدرت‌های جنگی ۱۹۷۳ اعتراض کنند. رئیس جمهور پیشتر گفته بود که وی همانطور که سال گذشته قطعنامه ضد جنگ یمن را وتو کرده بود، این قطعنامه را نیز وتو خواهد کرد. فراتر از سایه شک و تردید، او یک بار دیگر دارد ثابت می‌کند که هیچ احترامی برای قانون اساسی یا نقش کنگره در امور جنگی قائل نیست.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترور حاج قاسم سلیمانی ترامپ ترور سردار سلیمانی ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد

در اولین روز محاکمه دونالد ترامپ در پرونده «خرید سکوت»، دادستان‌های ایالت نیویورک آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را به نقض قانون و فساد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ با تلاش برای پنهان کردن رابطه با یک بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم کردند.

براساس گزارش العربیه، اعضای هیات منصفه در این محاکمه مهم به طور مختصر از دیوید پکر، اولین شاهد و ناشر سابق «National Enquirer» شنیدند که او در طرحی برای سرکوب داستان‌هایی که ترامپ نمی‌خواست منتشر شود، شرکت داشت و به رئیس‌جمهور سابق کمک کرد تا در انتخابات پیروز شود.

ترامپ در اولین محاکمه خود متهم به جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار به استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ برای پنهان کردن روابط خود که به گفته او ده سال قبلتر رخ داده بود، شد. اما در مقابل ترامپ به بی گناهی اعتراف و انجام این کار را رد کرد.

متیو کولانجلو، دادستان کل آمریکا گفت: این یک توطئه برنامه ریزی شده، هماهنگ و بلندمدت برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ بود، برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ از طریق هزینه‌های غیرقانونی برای ساکت کردن افرادی که در مورد رفتار او حرف بدی برای گفتن داشتند.

از سویی دیگر تاد بلانچ، وکیل ترامپ به هیات منصفه گفت که رئیس جمهور سابق هیچ جرمی مرتکب نشده است و دادستان نباید این پرونده را مطرح می‌کرد.  او افزود: تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات اشکالی ندارد، به این می‌گویند دموکراسی، آنها چیز شومی را به این ایده اضافه کرده اند که انگار جرم است.

پرونده خرید سکوت ممکن است تنها مورد از چهار پرونده جنایی علیه ترامپ باشد که قبل از انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۵ نوامبر برگزار شود، رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد