Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:25:30 GMT

تذکر اتحادیه جهانی کشتی به مربی ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۶۰۲۴

تذکر اتحادیه جهانی کشتی به مربی ایرانی

در متن نامه ارسالی اتحادیه جهانی کشتی که برای فدراسیون کشتی ارسال شده، آمده است: «رحیم گیوی» مربی «محمدرضا گرایی» در خلال مسابقات جام تختی که (در تاریخ ۳ و ۴ بهمن ۱۳۹۸) در شهر شیراز برگزار شد، به منظور اعتراض به تصمیمات داوری در مسابقات یک چهارم نهایی وزن ۷۲ کیلوگرم بین «امین کاویانی‌نژاد» و «محمدرضا گرایی»، وارد تشک شدید و به داور و رییس تشک بی‌احترامی کرده‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خاطر این رفتار، شما یک کارت زرد و سپس یک کارت قرمز دریافت کردید و سپس توسط ماموران امنیتی از سالن بیرون برده شده‌اید.

در ادامه این نامه آمده است: چنین رفتاری غیر قابل قبول بوده و برخلاف قوانین اتحادیه جهانی کشتی، به خصوص قوانین بین‌المللی کشتی، قوانین رفتاری در خلال مسابقات اتحادیه جهانی کشتی و در نهایت بر خلاف آیین‌نامه انضباطی است. اگرچه این رفتار انضباطی شدن و محرومیت را شامل می شود اما با توجه به اینکه هیچگونه درگیری فیزیکی صورت نگرفته است، رییس کمیته انضباطی این اتحادیه تصمیم گرفت که فقط یک اخطار به شما بدهد. توجه فرمایید که این اخطار در پرونده انضباطی اتحادیه جهانی کشتی ثبت گردید و در صورت بروز هر گونه رفتار مشابه دیگر در آینده، این اخطار در نظر گرفته خواهد شد.

چهلمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی روزهای سوم و چهارم بهمن ماه در سالن شهید آیت الله دستغیب برگزار و تیم ایران قهرمان شد.

در دیدارهای مقدماتی وزن 72 کیلوگرم مبارزه حساسی بین «محمدرضا گرایی» کشتی گیر شیرازی تیم ملی و «امین کاویانی‌نژاد» برگزار شد که متاسفانه به جنجال و درگیری کشیده شد.

در حالیکه گرایی تا آخرین لحظات از حریف خود عقب بود در یک لحظه پشت حریف را به تشک چسباند اما داوران اعتقادی به ضربه فنی نداشتند و دستور برپا دادند و مربیان گرایی اقدام به چلنج نکردند اما با سوت پایان مبارزه مربی این کشتی‌گیر و برادرش با حرکات ناشایست روی تشک آمدند و به سمت داوران هجوم بردند.

 «رحیم گیوی» مربی این کشتی‌گیر  و «حسین گرایی» برادر این کشتی‌گیر با اعتراض به رای داوری روی تشک کشتی آمدند و ضمن درگیر شدن اعتراض شدیدی به داوران داشتند که در ادامه موضوع به بیرون تشک کشیده شد. برخی از علاقه‌مندان و مسوولین شیرازی نیز برای آرام کردن فضای الن تلاش کردند و در نهایت با راهی کردن برادران گرایی و وابستگان این کشتی گیر به بیرون سالن غائله ختم شد.

«محمدعلی گرایی» برادر بزرگتر محمدرضا نیز که در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ با کسب مدال برنز سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را به دست آورد نیز از نحوه داوری به شدت ناراحت بود و اعتقاد داشت برادرش حریف را ضربه فنی کرده بود. تمام این درگیری‌ها در حضور محمد بنا سرمربی تیم ملی، نماینده اتحادیه جهانی کشتی، نماینده کمیته انضباطی فدراسیون صورت گرفت.

منبع: فدراسیون کشتی برچسب‌ها اتحادیه جهانی کشتی امین کاویانی‌ نژاد فدراسیون کشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه جهانی کشتی فدراسیون کشتی اتحادیه جهانی کشتی فدراسیون کشتی اتحادیه جهانی کشتی محمدرضا گرایی فدراسیون کشتی کشتی گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت ۶داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!

اتحادیه جهانی کشتی بعد از بازبینی مبارزه وزن ۷۴ کیلوگرم بین چامیزو و بایزاموف در گزینشی المپیک، همه داوران متخلف را محروم کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، رقابت‌های کشتی آزاد انتخابی المپیک در قاره اروپا اواخر فروردین در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

فرانک چامیزو آزادکار کوبایی‌الاصل ایتالیا در وزن ۷۴ کیلوگرم در مبارزه مرحله نیمه نهایی برابر بایراموف از کشور میزبان قرار گرفت و مدعی شد به او پیشنهاد رشوه سنگین شده بود.

دیدار سرنوشت‌ساز و جنجالی این دو با نتیجه ۸ بر ۸ به پایان رسید. در ابتدای مبارزه، بایراموف فن چهار امتیازی زد و این چهار امتیاز به او داده شد و به خاطر همین نیز زمانی که کشتی با نتیجه ۸ بر ۸ به پایان رسید (به دلیل امتیاز درشت) برنده اعلام شد. در حالی که چامیزو و مربیان ایتالیا اعتقاد داشتند فن ثانیه‌های پایانی چامیزو ۴ امتیاز داشت و به او ۲ امتیاز دادند.

این موضوع در چند روز بعد از مسابقات نیز حاشیه‌های زیادی در رسانه‌ها داشت و چامیزو ضمن اعتراض شدید به ناداوری اعلام کرد که فدراسیون کشتی جمهوری آذربایجان پیشنهاد رشوه نیز به او داده بودند.

در ادامه، فدراسیون کشتی ایتالیا به طور رسمی به اتحادیه جهانی شکایت کرد.‌ اتحادیه جهانی نیز از بررسی این کشتی با یک تیم بی‌طرف خبر داد و حالا رای نهایی این مسابقه اعلام شده است.

بر این اساس، نتیجه کشتی بایراموف و چامیزو تغییری نخواهد کرد و کشتی‌گیر جمهوری آذربایجان برنده این رقابت است اما چامیزو در مسابقات گزینشی مرحله آخر که در سطح جهانی اواسط اردیبهشت ماه در ترکیه برگزار خواهد شد، در سید یک قرار خواهد گرفت.

همچنین ابراهیم چی‌چی‌ اوغلو عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی، به همراه داور وسط مبارزه رومن پاولوف اوکراینی، تا پایان سال ۲۰۲۴ محروم شدند.

همچنین رئیس تشک این کشتی الکسی بازولین از روسیه، تا پایان ماه ژوئن محروم شد و قاضی عراقی این رقابت نیز تا پایان سپتامبر محروم‌ خواهد بود.

کمال بوعزیز از تونس و کیسی گوسل آمریکایی که هنگام بازبینی صحنه در کنار چی‌چی‌ اوغلو حاضر بودند نیز تا پایان ژوئن محروم شدند.

همچنین اتحادیه جهانی در توضیح رای صادره اعلام کرده بر اساس بند ۵۳ قوانین کشتی، نتیجه مبارزه بعد از اعلام فرد برنده به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

ابراهیم چی‌چی‌ اوغلو نیز با این محرومیت، حضور در المپیک ۲۰۲۴ را از دست خواهد داد.

دیگر خبرها

  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • جریمه سنگین دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی
  • هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است
  • محرومیت ۶داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!
  • نقره داغ تیم داوری کشتی جنجالی در باکو؛ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • نقره‌داغ تیم داوری مبارزه جنجالی کشتی در باکو/ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • داوران معروف UWW محروم شدند، برنده کشتی جنجالی عوض نشد
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو
  • امینی: پژمان درستکار گفت باید به کشتی کمک کنی