Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب:

تفرقه و جدایی سیاسی مسلمانان زیان‏های فراوانی برای جهان اسلام و امت اسلامی داشته و دارد. دشمنان اسلام و مخالفان عزت و قدرت مسلمین همواره در صدد ایجاد اختلاف و درگیری بین مسلمانان و پیروان مذاهب بوده‏اند و یکی از نقشه‏های استکبار جهانی برای مهار قدرت روزافزون جهان اسلام تلاش در راه دامن زدن به اختلافات فرقه‏ای و مذهبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



انقلاب اسلامی ایران همواره منادی وحدت اسلامی و اتحاد مسلمین جهان بوده و است. تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نام‏گذاری هفته وحدت و برگزاری کنفرانس‏های بین‏المللی وحدت و رهنمودهای سازنده‏ی امام خمینی و آیت الله خامنه‏ای و تأکید فراوانی بر واژه اسلامی درترکیب انقلاب اسلامی و نام مجلس شورای اسلامی و... روشن گر همین سیاست اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

انقلاب اسلامی ایران بر اساس وحدت اسلامی و تقریب بین مذاهب اسلامی و ایجاد احترام متقابل بین مذاهب مبتنی بوده و هدف آن حاکم کردن اسلام در کل کشورهای اسلامی است.

انقلاب اسلامی به تأسی از آموزه‏های اسلام، هیچ تفاوتی بین مسلمانان سیاه، سفید، اروپائی و غیر اروپایی قایل نیست، برجنبه‏های اختلاف برانگیز در بین مسلمین پای نمی‏فشارد، بلکه با ایجاد دار التقریب فرق اسلامی، بر پایی روز قدس، برگزاری هفته وحدت در جهت اتحاد مسلمانان گام برداشته است.

به‏همین‏دلیل طیف گسترده‏ای از گروه‏های غیر شیعی و حتی جنبش‏های آزادی بخش غیر اسلامی انقلاب اسلامی ایران را الگو و اسوه خود قرار داده‏اند.

یکی از عواملی که در ایجاد تقریب و وحدت اسلامی نقش اساسی و تعیین‏کننده را ایفا می‏نماید، مربوط به نخبگان فکری کشورهای اسلامی است. اگر تعامل، تفاهم و گفتگو میان نخبگان فکری در جهان اسلام رو به افزایش باشد می‏تواند کمک مؤثری به روند تقریب مذاهب و همگرائی کشورهای اسلامی بنماید.

قبل از همه بنظر می‏رسد که مسأله تفاهم نظر و تقریب میان دیدگاهها در میان فرقه‏های مذهبی کشورهای اسلامی‏از اهمیت بیشتری برخوردار است. مسأله‏ای که درآموزه‏های اسلام و انقلاب اسلامی بر آن تأکید می‏شود. در آموزه‏های انقلاب اسلامی به مفاهیمی اشاره می شود که در آن بر هم فکری، هم دلی و هم رایی جامعه نخبگان مسلمان تأکید می‏شود و بنظر می‏رسد تعامل و تفاهم نخبگان فکری در پرتو اصول، مبانی و آموزه‏های اسلام و انقلاب می‏تواند حاوی ظرفیت‏ها و فرصت‏های زیادی برای تحقق یافتن همگرائی کشورهای‏اسلامی باشد. در این زمینه ایران اسلامی نه تنها به‏ترویج آموزه‏ها و ارزش‏های وحدت آفرین پرداخت، بلکه در عمل به تقویت محیط تفاهم و نزدیک ساختن دیدگاه‏ها اقدام نمود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران آموزه های اسلام کشورهای اسلامی مذاهب اسلامی نخبگان فکری تقریب مذاهب وحدت اسلامی جهان اسلام آموزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟! | اسرائیل تنها در صورتی از سلاح اتمی استفاده می‌کند که ....

به گزارش همشهری‌آنلاین، روزنامه کیهان نوشت:
مئیر جاودانفر استاد دانشگاه رایخمن به رادیو فرانسه گفت: حملۀ بی‌سابقه ایران به اسرائیل با استفاده بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد انتحاری در سیزدهم ‌آوریل گذشته، در اصل نشان داد که برنامۀ هسته‌ای ایران تا چه حد می‌تواند خطرناک باشد(!) اسرائیل تنها در صورتی از سلاح اتمی در دفاع از خود استفاده می‌کند که خود هدف حمله یا تهدید جدی اتمی قرار گرفته باشد.»
با حملۀ سیزدهم ‌آوریل ایران به اسرائیل، روابط دو طرف وارد مرحله و فصل تازه‌ای شد. چنین حملاتی برای کشورهای عرب قابل قبول و قابل تحمل نیست. به‌رغم همۀ اختلافاتشان با اسرائیل بر سر مسئلۀ غزه، همکاری کشورهای عرب به ویژه اردن برای مقابله با حملۀ اخیر بسیار مهم بود. زیرا ایران ثبات کل منطقه و کلیه کشورهای منطقه را به چالش کشید(!؟)

وی می‌افزاید: حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، از هر لحاظ بی سابقه بود. حتی روس‌ها نیز در حملات‌شان به اوکراین، چنین حمله‌ای با چنین شدت و دامنه‌ای انجام ندادند. من نمی‌دانم که آیا جمهوری اسلامی ایران توان پرتاب همزمان ۳ هزار یا ۳۰هزار موشک و پهپاد علیه اسرائیل را داشته باشد و اگر داشته باشد، آیا سامانۀ دفاعی اسرائیل، توان خنثی کردن این سطح از حمله را خواهد داشت یا نه، ولی اگر جمهوری اسلامی چنین توانی را داشته باشد و آن را نیز به اجرا بگذارد، شکی نیست که ما وارد جنگی تمام عیار و بی‌سابقه و پرهزینه برای دو طرف خواهیم شد.

وحشت‌زدگی و فرافکنی تحلیلگر صهیونیست در حالی است که وی به ‌هنگام اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در دمشق هیجان زده شده و گفته بود: مهم‌ترین نکته در حملۀ منسوب به اسرائیل در اول ‌آوریل گذشته این است که در نتیجۀ آن عالیترین مقام نیروی قدس سپاه پاسداران آن‌هم در کشور حسّاسی نظیر سوریه کشته شد. این حمله بیش از همه نشان داد که تا کجا اطلاعات اسرائیل دربارۀ محل حمله و حاضران در آن دقیق بوده است. محافل اسرائیلی صریحاً اعلام می‌کنند که باید دیر یا زود با اربابان نیروهای نیابتی ایران، درگیر بشویم. بسیاری معتقدند که اگر اسرائیل زودتر با ایران درافتاده بود،‌ ای‌بسا ایران از حملۀ هفتم اکتبر پشتیبانی نمی‌کرد.

کد خبر 847103 منبع: کیهان برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟! | اسرائیل تنها در صورتی از سلاح اتمی استفاده می‌کند که ....
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • تثبیت قدرت ایران در خاورمیانه/ هیچ اقدامی علیه منافع ملی ما بی پاسخ نخواهد ماند