Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، توسعه فناوری انرژی خورشیدی حرارتی در کشور،  سنتز مواد اولیه رادیو داروهای پپتیدی، تحقیق و‌توسعه مواد دارویی غذاهای فراسودمند بهداشتی از موجودات دریایی ، تحقیق ، طراحی و پیاده سازی فناوری های تجدید پذیر در ریز شبکه ها، پلتفرم تحلیل بدافزار بیت بان و طراحی و ساخت دستگاه فلوفرمینگ از جمله طرح های برگزیده سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی است که با حضور رئیس جمهور از طراحان آن تقدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزتراشه‌های هوش مصنوعی با کمترین مصرف انرژی رونمایی شدند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، دانشمندان چینی ادعا می‌کنند ریزتراشه‌هایی را ساخته‌اند که کم‌مصرف‌ترین ریزتراشه‌های هوش مصنوعی در جهان هستند.

تراشه‌های هوش مصنوعی در اندازه‌های بسیار کوچک برای قرار گرفتن در دستگاه‌های هوشمند مانند تلفن‌های همراه، می‌توانند راهگشای کارکرد‌های آفلاین و خلاقانه مانند کنترل صوتی و کنترل ذهنی باشند.

آن دسته از تراشه‌های هوش مصنوعی که برای کار‌های سنگین طراحی شده‌اند، به دلیل نیاز‌های محاسباتی بالا، اغلب به قدرت قابل‌توجهی نیاز دارند که استفاده از آنها را در سناریو‌های دنیای واقعی محدود می‌کند. پروفسور ژو جون (Zhou Jun) و تیمش از دانشگاه علوم و فناوری الکترونیک چین (UESTC) مصرف انرژی را از طریق الگوریتم و بهینه‌سازی معماری به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند.

این تیم دو تراشه هوش مصنوعی را در کنفرانس بین‌المللی مدار‌های حالت جامد که در سانفرانسیسکو برگزار شد، به نمایش گذاشت. کنفرانس مورد اشاره به «المپیک» صنعت مدار‌های مجتمع مشهور است و محققان، مهندسان و متخصصان برتر از سراسر جهان را گرد هم می‌آورد تا در خصوص جدیدترین پیشرفت‌ها در مدار‌های حالت جامد و نیز آینده فناوری تراشه بحث کنند.

اولین تراشه از دو تراشه هوش مصنوعی برای تعبیه در دستگاه‌های هوشمند به منظور فعال کردن کنترل صوتی آفلاین طراحی شده است. این تراشه کاملاً متمایز از سایر سیستم‌های تشخیص صدای استاندارد است، زیرا در شناسایی کلمات کلیدی و تشخیص سیگنال‌های صوتیِ گوینده، بسیار برتر عمل می‌کند. علاوه بر این، این تراشه می‌تواند صحبت‌های گوینده مورد نظر را حتی در موقعیت‌های پر سروصدا و همراه با صداهای محیطی مانند تلویزیون، موسیقی یا مکالمه به‌دقت تشخیص دهد این تراشه قرار است در سناریوهای کنترل صوتی و کم‌مصرف، مانند خانه‌های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی و اسباب‌بازی‌های هوشمند استفاده شود.

دومین تراشه این تیم که در کنفرانس سانفرانسیسکو رونمایی شد، برای تشخیص سیگنال‌های تشنج در افراد مبتلا به صرع طراحی شده است. این فناوری از تشخیص الکتروانسفالوگرام برای تشخیص تشنج‌های صرع و هشدار دادن به بیمار برای کمک‌های پزشکی یا درمان استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • رویدادهای مهم فناورمحور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • رویدادهای مهم فناوری محور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • ریزتراشه‌های هوش مصنوعی با کمترین مصرف انرژی رونمایی شدند
  • جایزه جی‌ئی‌سی‌اف قدردانی از تلاش‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت گاز است
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • درخشش هنرمندان سیرجانی در سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در بیمارستان الشفا شد
  • ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در غزه شد