Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@01:21:05 GMT

۹ وقف جدید امسال در جویبال ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۶۲۰۷

۹ وقف جدید امسال در جویبال ثبت شد

رشید رضاپور در گفتگو با خبرنگار مهر از ثبت ۹ موقوفه جدید به ارزش ۶.۵ میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد و گفت: بالاترین تعداد وقف در سال جاری در اوقاف جویبار صورت گرفت.

رضاپور با بیان اینکه شهرستان جویبار دارای ۳۴۵ موقوفه و ۴۰ امامزاده است اظهار کرد: از ۳۴۵ موقوفه ثبت شده در شهرستان هزار رقبه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اعلام اینکه وقف برای ایجاد اشتغال و ازدواج از نیازهای اساسی و روز جامعه است و از متمکنین برای وقف با این نیت دعوت می‌کنیم، تصریح کرد: سوق دادن نیات واقفین به سمت نیازهای روز جامعه موضوع مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جویبار در بخش دیگری در تشریح فعالیت‌های اداره اوقاف جویبار طی سال جاری گفت: از محل موقوفات برای دارو و درمان افراد نیازمند ۶۰ نفر به میزان ۱۴۰ میلیون ریال کمک شده است.

رضاپور از تهیه و توزیع سبد کالا و ارزاق برای افراد بی سرپرست نیازمند به تعداد ۵۰ بسته به هزینه ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جویبار تصریح کرد: در بخش عمرانی ساختمان بقعه متبرکه امامزاده جهان و سید رضا (ع) روستای آیت محله با اعتبار ۵ میلیارد ریال در کمتر از ۷ ماه در دهه وقف امسال افتتاح شد.

این مسئول از پرده برداری و افتتاح ضریح مطهر امامزاده جهان سید رضا روستای آیت محله در دهه فجر با هزینه ۱,۰۰۰ میلیون ریال خبر داد و افزود: با اعتبار ۸۵۰ میلیون ریال اماکن مذهبی شهرستان جویبار تعمیر و تکمیل شده است.

رضاپور خاطرنشان کرد: ساختمان بقعه امامزاده قاسم اسماعیل کلاً بزرگ جویبار روزهای پایانی ساخت خود را طی می‌کند و امیدواریم در دهه وقف سال آینده به بهره برداری برسد.

وی اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه جویبار، امامزاده سید زین العابدین و سقاخانه انارمرز و سقاخانه زیرکی، اجرای برنامه طرح نشاط معنوی باحضور بیش از ۴۰۰ نفر دانش آموز و نوجوان در بقاع متبرکه، برگزاری سه محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی استاد شاکرنژاد و استاد رضایی و…بصورت شهرستانی، اجرای طرح بصیرت عاشورایی و سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه و برگزاری جشن‌ها و ولادت ائمه، برگزاری مسابقات قرآنی در سطح شهرستان وتجلیل از نفرات برتر در مصلی نماز جمعه و اجرای امینانه نیات واقفین و برگزاری مراسم عزاداری و اطعام بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال را اقدامات مهم بخش فرهنگی اوقاف جویبار برشمرد.

کد خبر 4854746

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل اوقاف مازندران وقف جویبار دهه فجر انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن بارش برف بوشهر ایلام انتخابات مجلس شورای اسلامی قزوین انقلاب اسلامی ایران شهرکرد تعطیلی مدارس گرگان قاسم سلیمانی بیرجند شهرستان جویبار بقاع متبرکه اوقاف جویبار میلیون ریال اداره اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۴۱ بقعه متبرکه هرمزگان

حجت الاسلام سیدعباس مسعودی مدیرکل اوقاف و امورخیریه هرمزگان افزود: این مراسمات در ۱۴ بقعه متبرکه بصورت ویژه برگزار می‌شود.

وی گفت: سخنرانی، مناجات خوانی، قرآن به سر، خیمه‌های معرفت ویژه کودکان و نوجوانان، مشاوره خانواده، بیان احکام، برگزاری نماز جماعت و برگزاری سفره‌های ساده از مهم‌ترین برنامه‌های درحال اجرا در بقاع متبرکه است.

حجت الاسلام مسعودی افزود: ۳۱ مبلغ بومی استان و ۹ مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم در بقاع متبرکه استان مشغول فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی هستند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه هرمزگان گفت: با توجه به همزمانی ایام عید و ماه مبارک رمضان زمینه اسکان مسافران در بقاع متبرکه نیز فراهم شده است.

حجت الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل سازمان تبلیغات هرمزگان نیز گفت: مراسم شب‌های قدر در بیش از دو هزار و ۵۰۰ مسجد استان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۴۱ بقعه متبرکه هرمزگان
  • برپایی افطاری ساده در ۷۴ امامزاده مازندران
  • سفره های افطاری ساده در ۷۴ امامزاده مازندران برپا می شود
  • ۵۰ هزار نفر از بقاع متبرکه زنجان در ایام عید نوروز بازدید کردند
  • اوج تجلی هنر گچ‌بری در بقاع متبرکه قم
  • زائران بقاع متبرکه خلیل‌آباد به ۳ هزار نفر رسید
  • ۱۵ بقعه متبرکه سبزوار میزبان طرح آرامش بهاری 
  • دو هزارو ۵۰۰ زائر نوروزی از اماکن متبرکه استان دیدن کردند
  • اجرای طرح‌های «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه آمل
  • بیش از ۲۵۰۰ زائر نوروزی از اماکن متبرکه کردستان بازدید کردند