Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آزاد حکمت با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های لازم به منظور ارائه خدمات و محصولات مخابراتی به مشتریان از جمله برنامه‌های شرکت مخابرات ایران و همسو با آن در منطقه کردستان است افزود: در همین راستا اقدامات چشمگیری در سطح استان صورت گرفته است که رشد پنج هزار و ۳۷۸ درصدی توسعه ADSL در روستا‌ها مهر تاییدی براین مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ضمن تشریح پروژه‌های مخابراتی استان طی شش سال اخیر خاطر نشان ساخت: با سرمایه گذاری ۱۹۱ میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال اعتبار، خدمات مخابراتی و ارتباطی در سه حوزه دیتا، ارتباطات سیار و تلفن ثابت از لحاظ کیفی و کمی توسعه و ارتقاء یافته اند.

حکمت با بیان اینکه توسعه خدمات و ارائه محصولات مخابراتی در روستا‌های استان یکی از استراتژی‌های دارای اولویت و اجرا شده توسط مخابرات منطقه است اظهارداشت: با محقق شدن برنامه‌هایی در خصوص عدالت اجتماعی و بهره گیری یکسان مشتریان از بستر‌های مخابراتی، تعداد روستا‌های تحت پوشش ADSL در شش سال اخیر از نه روستا به ۴۹۳ روستا افزایش یافته است که این آمار رشد پنج هزار و ۳۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرمخابرات منطقه کردستان با اشاره به تعداد ۵۲ هزار و ۵۷۴ پورت ADSL منصوبه در سال ۹۲ و افزایش قابل توجه آن به ۱۶۲هزار و ۲۳۹ پورت در استان افزود: این رقم بیانگر رشد ۲۰۹ درصدی توسعه این حوزه می‌باشد که هم اکنون تعداد ۱۰۱ هزار و ۳۶ پورت آن به متقاضیان واگذار شده است.

حکمت به تلاش همکاران ساعی منطقه کردستان با هدف اجرایی نمودن پروژه‌ها و اقدامات لازم برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی اشاره داشت و عنوان کرد: این مهم شرایط واگذاری و بهره مندی تعداد ۲۴۲ مشترک از سرویس VDSL را با رشد ۱۰۰ درصدی در چند سال اخیر فراهم کرده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان، ضمن یادآوری و تشریح مزایای فناوری نوین FTTH,FTTX و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم (دیتا) برای استفاده مشتریان گفت: برخی از نقاط شهری و روستایی استان با رشدی معادل ۱۰۰ درصد به این فناوری مجهز شده اند که بهره مندی تعداد دو هزار و ۱۲۷ مشترک موید این امر است.

او تصریح کرد: تعداد ۸۴ کافوی نوری استان طی شش سال اخیر به ۲۱۳ کافوی نوری افزایش یافته است که می‌توان به رشد ۱۵۴ درصدی آن اشاره نمود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گسترش دامنه فعالیت مخابرات برای افزایش کانال‌های ارتباطی استان را در این مدت، یکی دیگر از دستاورد‌های مهم منطقه برشمرد و اعلام کرد: نصب و راه اندازی ۵۴ (STM۶۴) در استان، رشد پنج هزار و ۳۰۰ درصدی شاخص‌های عملکردی این بخش را نشان می‌دهد.

حکمت همچنین به ارتقاء و افزایش ظرفیت پهنای باند استان در مدت یادشده اشاره کرد و افزود: در سال ۹۲ تنها چهار (STM۱) در استان وجود داشت که هم اکنون این آمار با رشد دو هزار و ۱۷۵ درصدی به ۹۱ (STM۱) رسیده است.

او در ادامه توسعه خدمات حوزه ارتباطات سیار و ارتقاء سطح کیفی و کمی آن را عنوان کرد و ابراز داشت: با وجود دو میلیون و ۱۶۲ هزار و ۲۷۴ مشترک تلفن همراه در سطح استان با ضریب نفوذ ۱۲۲ درصد شاهد رشد ۸۵ درصدی این حوزه نسبت به سال ۹۲ هستیم.

حکمت با اعلام اینکه ۴۷۷ سایت BTS در استان نصب و راه اندازی شده است افزود: برای توسعه، ارتقاء و راه اندازی این سایت‌ها موفق شده ایم تعداد ۴۰۵ سایت BTS را به تکنولوژی G۴ (نسل چهارم) تلفن همراه با رشد ۱۰۰ درصدی ارتقاء دهیم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به توسعه شبکه ارتباطات سیار در روستا‌های استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۹۳۸ روستای استان تحت پوشش تلفن همراه اول هستند که این آمار نسبت به چند سال اخیر رشد ۳۳ درصدی داشته است.

حکمت اظهارداشت: با توجه به اینکه ارائه خدمات به روز و نوین مخابراتی در تمام حوزه‌ها با هدف جلب رضایت و اعتماد مشتریان، کاهش شکاف دیجیتالی و ... یکی از وظایف اصلی شرکت مخابرات ایران و مناطق مخابراتی است افزود: این مجموعه تلاش می‌کند تا با بکارگیری امکانات، پتانسیل‌ها، ظرفیت‌های موجود و استفاده از تجهیزات مخابراتی با برند داخلی نسبت به این مهم گام بردارد.

او به انجام کار‌های زیرساختی برای ارائه سرویس SIP PHONE به عنوان جدیدترین محصول مخابراتی در حوزه تلفن ثابت مبتنی بر بستر دیتا اشاره کردو یادآورشد: هم اکنون تعداد یک هزار و ۷۳۵ مشترک SIP PHONE در استان از مزایای آن بهره‌مند هستند که از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار است.

حکمت تعداد مراکز تلفن شهری استان را ۴۶ مورد بیان کرد و از رشد ۲۴ درصدی آن نسبت به شش سال اخیر خبر داد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مخابرات خدمات رسانی مدیر مخابرات منطقه کردستان رشد پنج هزار ارتباطات سیار رشد ۱۰۰ درصدی راه اندازی توسعه خدمات روستا ها شش سال اخیر تلفن همراه هم اکنون سال ۹۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت جهانی پالنگان با جدیت دنبال شود

ایسنا/کردستان استاندار کردستان پالنگان را از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی استان کردستان ذکر کرد و گفت: ثبت جهانی این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و باید تمام توان را روی این قضیه بگذاریم.

اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز سه‌شنبه (هفتم فروردین) در جلسه بررسی ثبت جهانی روستای پالنگان کامیاران که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: ثبت جهانی پالنگان موضوع بسیار مهمی است که در حال حاضر نیز پرونده این روستا در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی تاکنون در روستای پالنگان صورت گرفته است، افزود: همه ما باید تمام تلاشمان را انجام دهیم و با جدیت از حق استان دفاع کنیم تا بتوانیم این روستا را در سال‌جاری به ثبت جهانی برسانیم.

استاندار کردستان ادامه داد: کارهای کوتاه مدتی که لازم است در این منطقه انجام شود ظرف یک ماه آینده باید با سرعت برنامه‌ریزی شود و مدیران با همکاری یکدیگر در این منطقه اقدامات لازم را انجام دهند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه اقدامات بلندمدت هم باید در آینده در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: نحوه طراحی‌ها در روستای پالنگان امری بسیار مهم است و باید خلاقیت و سلیقه لازم را در این مورد به‌کار گرفت.

وی ضمن تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌ها در پالنگان، تصریح کرد: از ظرفیت گروه‌های هنر و معماری دانشکده معماری دانشگاه کردستان نیز برای طراحی‌های منطقه پالنگان استفاده شود.

استاندار کردستان گفت: پالنگان با توجه به ظرفیت‌های آبی که دارد به یک قطب اقتصادی تبدیل شده است و مردم منطقه از محل شیلات آن می‌توانند درآمد خود را کسب کنند.

زارعی‌کوشا خواستار ساماندهی دکه‌ها و ایجاد نظم و هماهنگی بیشتر در این روستا شد و ادامه داد: باید همه مردم پالنگان از محل توسعه گردشگری در این روستا، منتفع شوند و بتوانند درآمد لازم را کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم پالنگان روحیه مشارکتی دارند، اضافه کرد: می‌توان از همین روحیه مشارکتی مردم برای رفع نقایص روستا بهره برد و مشکلاتی همچون نبود سرویس بهداشتی را نیز در این منطقه برطرف کرد.

استاندار کردستان برگزاری هرچه سریع‌تر مراسم هزار دف را نیز در روستای پالنگان خواستار شد و گفت: به عنوان یک پیشنهاد اگر توان اجرایی آن وجود داشته باشد، می‌توان این مراسم را هم‌زمان با عید فطر در این روستا برگزار کرد و ما شاهد اولین رویداد فرهنگی سال‌جاری استان کردستان باشیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تعیین کلان پروژه‌های هوش مصنوعی در کشور/جزئیات ۵ طرح پایش مبتنی بر فناوری روز دنیا
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • کدام شهرهای اروپا برای راه‌اندازی استارت‌آپ بهترین هستند؟
  • روستای گردشگری پالنگان در مسیر ثبت جهانی
  • چه موانع و مشکلاتی بر سر راه ثبت جهانی پالنگان کردستان وجود دارد؟
  • ثبت جهانی پالنگان با جدیت دنبال شود
  • روستای نگل قطب زیارتی کردستان/بزرگ‌ترین پل شیشه‌ای معلق در نگل
  • افزایش۳۰دستگاه خودرو عملیاتی و آمبولانس در علوم پزشکی کردستان
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟