Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@16:43:07 GMT

آیا قیمت بلیت اتوبوس امسال هم افزایش می‌یابد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۶۳۹۵

آیا قیمت بلیت اتوبوس امسال هم افزایش می‌یابد؟

تین نیوز

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره نرخ بلیت اتوبوس‌های بین شهری در نوروز توضیح داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه بر اساس سهمیه‌بندی سوخت در حوزه ناوگان‌های مسافری اقدامات بسیار موثری از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام شده است، گفت: برای ناوگان‌های سواری کرایه پلاک عمومی در ماه‌های آذر، دی و بهمن ۷۵۰ لیتر سوخت واریز شده، اما از ابتدای اسفند ماه تخصیص سوخت بر اساس پیمایش خودرو‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه وزارت کشور مقرر شد تخصیص سوخت بر اساس پیمایش خودرو‌ها باشد و هر خودرویی که میزان پیمایش آن بیشتر باشد، سوخت بیشتری را دریافت می‌کند، افزود: از ابتدای اسفند ماه خودرو‌ها ۴۰۰ لیتر سوخت دریافت می‌کنند و مابه‌التفاوت را به ازاء طی مسافت به شماره حساب شباء آن‌ها واریز می‌شود.

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: هر خودرویی که به ویژه در اسفند ماه بیشترین تردد را داشته باشد، مابه‌التفاوت بیشتری را دریافت خواهد کرد و با توجه به آنکه در این ماه میزان جابه‌جایی مسافران بیشتر است به نظر می‌رسد که این ناوگان هزینه‌های بیشتری را دریافت کند.

واریز سهمیه بنزین مضاعف برای ناوگان حمل و نقل عمومی

باقرجوان ادامه داد: با توجه به آنکه در این ماه تعداد جابه‌جایی مسافران بیشتر می‌شود و برای ترویج حمل‌ونقل عمومی میزان سهمیه بیشتری به ناوگان پلاک عمومی واریز می‌شود که البته این موضوع هنوز مورد تأیید قرار نگرفته است.

او با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۹۰۰ ناوگان اتوبوس، ۴۱ هزار سواری کرایه و ۳۳ هزار مینی‌بوس در حوزه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای وجود دارد، گفت: برای ایام نوروز سعی خواهیم کرد میزان سرویس‌دهی را افزایش دهیم و مطابق با تقاضای مسافران در این ایام سعی خواهیم کرد از تمامی ظرفیت‌های خود در این حوزه استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در سفر‌های نوروزی میزان سوخت بیشتری به ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای تخصیص خواهد یافت، گفت: درباره سفر‌های نوروزی جلسات منظمی در ستاد برگزار شده و امروز هم جلسه‌ای با حضور تمامی تشکل‌های این صنف برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به مسافران حوزه جاده‌ای برگزار خواهد شد.

باقرجوان با اشاره به اینکه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مرکز مدیریت راه‌های کشور تلاش می‌کند که در نوروز ۹۹ سفر‌های ایمن و باکیفیتی فراهم کند، گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تمامی زیرساخت‌ها را در این حوزه آماده کرده و طرح نوروزی ویژه‌ای را برای حوزه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای در نظر گرفته است.

او با بیان اینکه سفر‌های نوروزی امسال از ۲۵ اسفند ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت، گفت: امسال رویکرد ایمنی و ارتقاء سطح خدمات را در دستور کار خود قرار خواهیم داد و ساختار‌های موجود را برای انجام صحیح و ایمن از سوی تمامی شرکت‌ها را فراهم خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: تمامی شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش خصوصی باید در این ایام از حداکثر ظرفیت‌های خود استفاده کنند و هرجا که برای سرویس‌های فوق‌العاده لازم باشد، باید بتوانند خدمات خود را ارائه دهند.

باقرجوان با اشاره به اینکه میزان تقاضا در سفر‌های نوروزی امسال در مقایسه با سال‌های گذشته در حوزه‌های حمل‌ونقل عمومی بیشتر خواهد بود، گفت: امسال سعی کرده‌ایم برای ناوگان‌های اتوبوسرانی هم گازوئیل بیشتری را تأمین کنیم که در این حوزه رایزنی‌هایی با شرکت نفت صورت گرفته است.

او اظهار کرد: با توجه به آنکه در روز‌های پایانی سال تعداد مسافران از جمله دانشجویان و سربازان وظیفه در مقایسه با سایر ایام سال بیشتر خواهد بود، بنابراین سعی کرده‌ایم سرویس‌های ویژه‌ای را برای این اقشار در نظر بگیریم.

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه امسال سعی خواهیم کرد با مدیریت مطلوب‌تر و بر اساس میزان تقاضا بتوانیم سرویس‌های بیشتر برای جابه‌جایی ارائه دهیم که البته در این حوزه باید با تشکل‌های حوزه‌های حمل‌ونقلی هم جلسه‌های مفصل‌تری را برگزار کنیم.

باقرجوان گفت: استفاده از رانندگان خبره و متخصص و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی در این بخش از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان راهداری در حوزه‌های حمل‌ونقل مسافری است.

او درباره تعیین تکلیف قیمت بلیت اتوبوس برای ایام نوروز هم گفت: به نظر می‌رسد که امسال هم روند همانند سال‌های گذشته باشد که البته هنوز برای قیمت بلیت اتوبوس هیچ تصمیمی گرفته نشده است و تا چند روز آینده درباره این موضوع تصمیم‌گیری خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سال گذشته طبق اعلام اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ونقلی قیمت بلیت اتوبوس حدود ۲۰ دردصد افزایش یافت که قرار بود پایان تعطیلات به حالت عادی بازنگردد، اما طبق تأکیدات وزیر راه و شهرسازی این افزایش ۲۰ درصدی تنها برای ایام تعطیلات بود.

  احتمال افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی نرخ کرایه اتوبوس های بین شهری

همچنین با توجه به آنکه ناوگان اتوبوسرانی در این ایام یکسر خالی باز می‌گردند، برای جبران هزینه‌های آن‌ها به طور معمول و هر ساله نرخ‌های بلیت حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

به نظر می‌رسد که امسال هم با توجه به افزایش قیمت بلیت و رونق گرفتن حوزه حمل‌ونقل عمومی، قیمت‌های بلیت هم رشد چند درصدی داشته باشند، اما این تصمیم باید از سوی وزارت راه و شهرسازی و اتحادیه تشکل‌های حمل‌ونقل عمومی گرفته شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل ونقل جاده ای توجه به آنکه حوزه های حمل ونقل بیشتری را دریافت قیمت بلیت اتوبوس نظر می رسد سفر های نوروزی سعی خواهیم حمل ونقل عمومی ناوگان حمل برای ناوگان اسفند ماه جابه جایی برای ایام نقل عمومی امسال هم خودرو ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: با جابه‌جایی ۱۲ میلیون و ۲۲۷ هزار تن کالا عملکرد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در حوزه حمل بار در سال گذشته حدود ۱۰ درصد درصد رشد داشته است.

جواد حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از رشد حدود ۱۰ درصدی حمل کالا در این استان خبر داد و اظهار کرد: با جابه‌جایی ۱۲ میلیون و ۲۲۷ هزار تن کالا عملکرد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در حوزه حمل بار در سال گذشته حدود ۱۰ درصد درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد صدور بارنامه هم به ۸۰۴ هزار و ۸۹۷ برگ رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ با رشد حدود ۷ درصدی همراه بوده است که رشد مناسبی به شمار می‌آید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همچنین با اشاره به راهکارهای بهبود فضای کسب‌وکار در صنعت حمل‌ونقل استان گفت: جلوگیری از فرار بار، ترغیب صاحبان کالا به بهره‌گیری از عملیات حمل قانونمند بار تحت صحابت بارنامه، ارتقای فضای قانونمداری در پایانه عمومی بار و توزیع عادلانه کالا از جمله این راهکارهاست.

حق‌لطفی ادامه داد: بهسازی فضای فیزیکی پایانه، تعامل انجمن‌ها و بخش خصوصی برای برخورد با هرگونه تخلف احتمالی، ارتقای حفاظت فیزیکی پایانه از طریق نصب دوربین‌های نظارتی و بهبود روشنایی پارکینگ‌ها از دیگر راهکارهای این حوزه به شمار می‌رود.

وی همچنین درباره روند پیشرفت طرح‌های قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حوزه احداث و بهسازی راه‌های روستایی این استان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بین استان قزوین با این قرارگاه ۶۶۷ کیلومتر راه روستایی با بیش از ۲۰ خانوار در استان قزوین طی مدت سه سال احداث، اصلاح و بهسازی خواهد شد.

کد خبر 745597

دیگر خبرها

  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد سیل به راه‌های کشور
  • افزایش ۲۰ درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم
  • امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • هوشمندسازی ناوگان ترانزیت برای افزایش جذابیت ترانزیتی کشور
  • بازگشایی محور رودبار جنوب به کهنوج در کرمان