Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@09:37:22 GMT

معاینات تشخیص «کرونا» رایگان است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۶۵۰۶

محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس، توضیح داد: افراد جامعه در صورت مشاهده هر گونه علائم نظیر تب و سرماخوردگی شدید برای انجام معاینات به خانه‌های بهداشت مناطق مراجعه کنند در آن زمان در صورت تشخیص علایم مشکوک به کرونا به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 15 بیمارستان تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات بستری به افراد احتمالی مبتلا به کرونا در نظر گرفته‌اند، اظهار داشت: 6 بیمارستان در شهر تهران در حال آماده‌باش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا با بیان اینکه در فرودگاه‌ها نیز مردم می‌توانند برای دریافت خدمات بهداشتی به خانه‌های بهداشت مستقر در فرودگاه مراجعه کنند، گفت: این خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: صرفاً مراجعه افراد به مراکز درمانی و انجام چند آزمایش به معنای آزمایش و تست ابتلا به کرونا نیست و هزینه این آزمایش‌ها باید پرداخت شود در صورت تشخیص مورد مشکوک مبتلا به کرونا، فرد به بیمارستان‌های معین ارجاع داده شده و انجام تست‌ها و آزمایش‌های ابتلا به کرونا رایگان انجام خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۶۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور

قباد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از گام‌های امیدبخش حوزه بهداشت و درمان استان در سالی که گذشت، سخن گفت.

وی اظهار کرد: دسترسی آسان و مناسب اقشار مختلف جامعه به ویژه بیماران خاص به خدمات باکیفیت بهداشت و درمان یکی از دغدغه‌های جدی و دارای اولویت استان بوده که در راستای پیگیری مداوم این دغدغه از سوی استاندار، مجموعه مدیریتی استان و دانشگاه علوم پزشکی، خدمات امیدبخشی در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای خدمات در حوزه بهداشت و درمان استان کرمانشاه رقم خورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این اتفاقات مثبت البته، با همراهی و تلاش ویژه اساتید علمی و کادر بهداشت و درمان استان رقم خورده و سبب افزایش رضایتمندی در بیماران و مراجعین شده است.

وی افتتاح مرکز پت‌اسکن با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان را به عنوان کار‌های مهم صورت گرفته در سال گذشته بیان کرد و افزود: دستگاه پت‌اسکن در بیمارستان امام رضا شهر کرمانشاه یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری تشخیص سرطان در غرب کشور است که با راه‌اندازی آن نیاز نیست بیماران به تهران یا استان‌های دیگر مراجعه کنند و مهمترین قابلیت این دستگاه تشخیص سرطان است.

محمدی بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان، بهره‌برداری از اولین مگا ICU غرب کشور در بیمارستان فارابی با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان و افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی روانسر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان را از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته دانست و گفت: متأسفانه علی‌رغم جمعیت ۳۰ هزار نفری روانسر، این شهرستان فاقد بیمارستان بود، بنابراین طی سال‌های گذشته توانستیم ظرف ۹ ماه بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی آن را که به‌عنوان مطالبه جدی مردم شهرستان مطرح بود، به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی، یک‌هزار عمل IVF برای زوج‌های نابارور و ۱۰۰ عمل فوق تخصصی شامل کاشت حلزون، پیوند مغز استخوان، پیوند قرنیه و پیوند کلیه انجام شده است.

بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان؛ احداث ۲۱ خانه بهداشت، پایگاه سلامت، پانسیون پزشک و مرکز جامع سلامت؛ کسب رتبه یک کشوری در بیشترین ارجاعات به مقالات هیأت علمی استان؛ افتتاح مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساخت؛ احداث و بهسازی ۱۱ هزار مترمربع مراکز بهداشتی، درمانی و آموزشی؛ موفق‌ترین برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در کشور و تکمیل بیمارستان بهارستان (مرکز جامع درمان سرطان) و رساندن پروژه به مراحل پایانی از دیگر گام‌های امیدبخش حوزه بهداشت و درمان استان در سال ۱۴۰۲ بود که محمدی یادآور آنها شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • از احداث بیمارستان دوم دامغان چه خبر؟
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد
  • ارائه خدمات رایگان به بیماران هموفیلی در مشهد