Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی مجاهدی، یکشنبه ۲۷ بهمن در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه نخستین کنگره شعر افق قزوین گفت: هر شعری که به لحاظ محتوایی، به نحوی متاثر از منابع متقن و حیاتی، به خصوص قرآن کریم و متون روایی و تاریخ اسلام باشد، شعر آیینی به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد:هر قدر ما از جوهره اصلی و ذاتی شعر فاصله بگیریم، موجب سطحی شدن شعر می‌شویم و همزمان نیز باید دغدغه اصالت محتوایی شعر را در ذهن خود زنده نگاه داشته و به آن متعهد بمانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاعر پیشکسوت شعر آیینی کشور با بیان اینکه زیرمجموعه‌ای که برای این شعر تعریف می‌کنیم در وصف اشعار توحیدی، اخلاقی، اجتماعی، مقاومت و پایداری، دفاع مقدس و مدافعان حرم است، تاکید کرد: ما در حوزه شعر عاشورایی و مباحث مربوط به سیره اهل بیت (ع) خطوط قرمزی داریم که باید مورد توجه قرار گیرد اما برخی مداحان با غلو و تحریف، اصالت محتوایی شعر عاشورایی را حفظ نکرده‌اند.

مجاهدی با انتقاد از افراط و تفریط در شعر آیینی گفت: در اشعار عاشورایی ممکن است با مطالبی حاشیه‌ای که ارتباط چندانی نیز به اصل واقعه عاشورا ندارند روبرو شویم که این مساله موجب جدایی از ماهیت فطری شعر خواهد شد.

پدر شعر آیینی کشور اظهار کرد: بزرگترین خدمتی که شاعران آیینی ما در عرصه شعر آیینی می‌توانند انجام دهند رویکرد حماسی و ارزشی به فرهنگ معنوی عاشورا و واگویی هنری مفاهیم فرهنگ عاشورا که مورد غفلت قرار گرفته، خواهد بود.

کد خبر 484746 برچسب‌ها شعر و شاعر استان قزوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شعر و شاعر استان قزوین شعر آیینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۶۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی حتی نتوانست مدیریت افکار عمومی جامعه خود را به دست گیرد

محمدحسین ساعی، رئیس دانشگاه سوره در برنامه «جهان آرا» شبکه افق در پاسخ به این سوال که چقدر نقش رسانه در عملیات‌های نظامی پر رنگ است؟ گفت: اگر تاریخی هم نگاه کنیم، همیشه عملیات‌های نظامی با جنسی از عملیات‌های روانی همراه بوده است. اساساً عملیات نظامی صورت می‌گیرد تا اراده‌ای را بر طرف مقابل تحمیل کند و منجر به تغییر رفتار طرف مقابل شود. اصلاً ماهیت جنگ برای همین است. اگر عملیات رسانه‌ای بتواند بر تغییر رفتار و اراده اثر بگذارد، هم راستا با عملیات نظامی است. 

ساعی در پاسخ به این سوال که بازو‌های رسانه‌ای رژیم صهیونیستی تصور نمی‌کردند ایران اقدام تنبیهی انجام دهد، یا حداقل در رسانه‌ها وانمود می‌کردند ایران دست به اقدامی نمی‌زند و از ناتوانی ایران می‌گفتند، اگر آنها می‌توانستند چنین موضوعی را در افکار عمومی جا بیندازند، چه تبعاتی برای کشور داشت؟ توضیح داد: یکی از برکات طوفان الاقصی این بود که رژیم صهیونیستی نه‌تن‌ها نتوانست افکار عمومی را در سطح بین‌الملل به دست بگیرد، حتی در سرزمین‌های اشغالی نتوانست موفق عمل کند. 

رئیس دانشگاه سوره ادامه داد: اگر شما به وضعیت جامعه صهیونیستی نگاه کنید، که ایران در طول ۱۰ روز آنها را در وضعیت تعلیق قرار داده بود، وضعیت آشفته اجتماعی آنها را می‌دیدید. هیچ کدام از کار‌های رسانه‌ای آنها هم نتوانست داخل جامعه را منسجم کند. برکت روز‌های سخت و تلخ این بود که رژیم صهیونیستی تا حد زیادی دچار آسیب شد. آنها الان در موقعیتی هستند که عمده ظرفیت‌های راهبردی رسانه شان دچار آسیب جدی شده است. 

وی در پاسخ به این سوال که رژیم صهیونیستی در بازی افکار عمومی زبانزد بود. حتی گفته می‌شد خیلی از رسانه‌های فارسی زبان کمک‌هایی را دریافت می‌کنند، تا بر ذهن ایرانیان تاثیر بگذارد، گفت: بله، ضوابطی را که رژیم صهیونیستی برای رسانه‌ها تعریف کرده، شاید برای ما هم آموزنده باشد. یعنی آنها چگونه می‌توانند فضای روانی و امنیتی را با ظرفیت‌هایشان مدیریت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • طنز نقشی حیاتی در ترویج دموکراسی و عدالت اجتماعی دارد
  • فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • رژیم صهیونیستی حتی نتوانست مدیریت افکار عمومی جامعه خود را به دست گیرد
  • توصیه‌های علی ربیعی، مسئولان به این چند نکته توجه کنند!