Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع میدانی مدعی زخمی شدن چند سرباز ترکیه مستقر در منطقه "الشیخ عقیل" در حومه حلب در پی حملات نظام سوریه شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع میدانی اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه پست دیده‌بانی ترکیه در منطقه "الشیخ عقیل" واقع در شمال شهر حلب را با سلاح‌های توپخانه‌ای هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع مذکور ادعا کردند که چند تن از سربازان ارتش ترکیه در پی این حمله زخمی شدند.

در همین راستا، توپخانه ترکیه مستقر در سایر مناطق حومه حلب به منبع شلیک گلوله‌های توپ پاسخ داد.

این حمله پس از بازپس‌گیری اکثر مناطق تحت سیطره نیروهای مسلح در استان حلب واقع در شمال سوریه توسط ارتش سوریه انجام شد.

از سوی دیگر، سایت شبکه المیادین به نقل از یک منبع گزارش داد، افراد تروریست از حومه شمالی حلب به سمت دارة عزة و عفرین در شمال غرب حلب عقب نشینی کردند.

به گفته این منبع،‌ عقب نشینی تروریست‌ها از حومه شمالی حلب به دارة عزة در شمال غرب حلب بعد از تنگ‌تر شدن حلقه محاصره آنها توسط ارتش سوریه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عملیات ادلب ارتش سوریه حومه حلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام هشدار بی‌سابقه ایران به اسرائیل از طریق مصر

منابع خبری گزارش دادند که ایران پیام‌های جدیدی به آمریکا و رژیم صهیونیستی از طریق ترکیه و مصر ارسال کرده است.

به گزارش ایسنا، برخی منابع دیپلماتیک ایرانی امروز-دوشنبه-در اظهاراتی اعلام کردند که تهران بعد از پاسخ نظامی به رژیم صهیونیسینی از طریق ترکیه پیام جدیدی به واشنگتن ارسال کرده است.
این منابع  در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کردند: تهران از طریق قاهره نیز پیام هشدار مهم و بی‌سابقه به اسرائیل ارسال کرد.
منابع دیپلماتیک ایرانی خاطرنشان کردند که مضمون پیام ایران پاسخ به هرگونه ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز با بیان اینکه  حمله به برخی از مقرهای نظامی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی در راستای اعمال حق ذاتی ایران برای دفاع از خود در راستای دفاع مشروع  صورت گرفت ، گفت: ایران در این زمینه مسئولانه عمل کرد و پیش از اقدام نظامی، هشدارهای لازم را به روش‌های دیپلماتیک داده بود.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران نیز گفته بود: در پیامی که به دوستانمان در کشورهای منطقه دادیم، از ۷۲ ساعت قبل از عملیات اطلاع دادیم که پاسخ ایران در قالب دفاع مشروع قطعی و مسلم است، بنابراین ما امنیت همسایگان و منطقه را امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

او افزود: به برادران و دوستان‌مان در منطقه که ایالات متحده آمریکا در آن کشورها دارای پایگاه نظامی است، اعلام کردیم که هدف ما در دفاع مشروع صرفا تنبیه رژیم اسرائیل است و ما به دنبال هدف قرار دادن افراد و پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیستم. ما تاکید کردیم که هرگز از توسعه تنش در منطقه استقبال نکرده‌ایم. هشدار دادیم اگر ایالات متحده از فضا یا سرزمین کشورهای مورد نظر برای دفاع و حمایت جانبدارانه از تل‌آویو استفاده کند، به ناچار پایگاه نظامی آمریکا در آن کشور مورد هدف قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: وزارت امور خارجه ترکیه گفت که پیش از وقوع این حمله، با واشنگتن و تهران گفت‌وگو کرده و به عنوان میانجی پیام‌هایی را به منظور اطمینان یافتن از این که واکنش‌ها متناسب باشد، منتقل کرده بود.

یک منبع دیپلماتیک ترکیه‌ای در این باره گفت: ایران گفت که واکنش آن پاسخ به حمله اسراییل به سفارت آن در دمشق است و فراتر از آن نخواهد بود. ما از احتمالات مطلع بودیم و اتفاقاتی که افتاد برایمان تعجب‌آور نبود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام هشدار بی‌سابقه ایران به اسرائیل از طریق مصر
  • ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود ۴۱ درصد کمک‌ها به شمال غزه
  • ترکیه: میان ایران و آمریکا تبادل پیام انجام دادیم
  • العربیه: ایران و امریکا از طریق ترکیه تبادل پیام کرده اند
  • ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
  • عملیات ضد صهیونیستی در شمال رام الله
  • عملیات ضد صهیونیستی در شمال رام الله + فیلم
  • کشته شدن ۴ عضو «پ.ک.ک» در حمله هوایی ترکیه به شمال عراق
  • درگیری شدید در شمال شرق رام الله+فیلم
  • وقوع یک انفجار در قلب سوریه