Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام روستاآزاد با بیان‌اینکه کانون‌های مساجد مرکز جذب اندیشه‌های نو هستند، گفت: همچنین این کانون‌ها محل به‌روز کردن جذابیت‌های مسجد و جذب طیف قابل توجهی از جوانان و نوجوانان به خانه‌های خدا محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام «سعید روستاآزاد» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،‌ با بیان اینکه مسجد یک قالب است و آنچه به آن جان می دهد، فعالان و موثران در مسجد هستند، اظهار کرد: بنابر این، مسجد یک ساختمان به عنوان محل عبادت است ولی آنچه به مسجد طراوت و پویایی می دهد عناصر فعال در مسجد از امام جماعت و هیات امنا گرفته تا مجموعه های اقماری مسجد مانند بسیج یا کانون های مساجد و سازمان های حامی مانند سازمان تبلیغات، اوقاف و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: هر گاه این عناصر کنار هم قرار بگیرند، طبیعی است که مسجد به تراز خود نزدیک می شود ولی وقتی این عناصر با هیات امنای مسجد یا امام جماعت ارتباط نداشته باشند و کنار هم قرار نگیرند یا خود را رقیب یکدیگر تلقی کنند، اتفاق خاصی نخواهد افتاد. هر گاه این مجموعه ها در کنار هم و با مدیریت فرهنگی امام جماعت فعالیت کنند شاهد پویایی مسجد هستیم.

 

وی درباره فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: کانون های مساجد محلی برای جذب اندیشه های نو و به‌روز کردن جذابیت های مسجد و جذب طیف قابل توجهی از جوانان و نوجوانان به این خانه های خدا محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام روستاآزاد درباره «فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران)» در ادامه گفت: آنچه کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام می دهند از فعالیت های درخشان در ارتباط با مسجد است و به نظر می رسد این طرح ارتباط مناسبی را میان ستاد و صف تعریف می کند و تجمیع اطلاعات در یک رفت و برگشت منطقی و قابل ارزیابی در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور صورت می گیرد.

 

این داور بخش پاسداشت مناسبت های مذهبی و ملی نخستین رویداد ملی «فهما» ادامه داد: هدف اصلی از اجرای این طرح، اثرگذاری فرهنگی بر جامعه است که در مجاورت مسجد و در حوزه مخاطبان مسجد شکل می گیرد و البته فراتر از  بحث های کمّی است.

 

حجت الاسلام روستاآزاد اقدامات بیشتری در مرحله ارزشگذاری و اثرسنجی این طرح را خواستار شد و افزود: اگرچه کمیت فعالیت ها باید مورد توجه قرار بگیرد اما توجه به کیفیت در هدایت و راهبری فعالیت های فرهنگی موفق تر خواهد بود.

 

گفتنی است، مرحله نهایی داوری نخستین رویداد ملی «فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران)» از 26 تا 30 بهمن ماه در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در حال برگزاری است و نتایج نهایی آن 18 اسفند همزمان با سالروز ولادت باسعادت امیرمومنان امام علی(ع) اعلام می شود.

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی فهما کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد امام جماعت فعالیت ها کانون ها کنار هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ علیرضا قاسمی فرزاد در دیدار با حجت الاسلام علی عزیزی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ابزار هنر متناسب با ذائقه نسل جوان در کنار پایگاه بسیج مهمترین پایگاه فرهنگی هستند که آموزش‌های متنوع فرهنگی، هنری و قرآنی را به نسل جوان آموزش می‌دهند.

استاندار همدان با اشاره به در پیش رو بودن ایام تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان گفت: دستگاه‌های متولی باید امکانات خود را از جمله سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌ها و مراکز مهارت افزایی را در اختیار یکدیگر قرار دهند تا برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان مهارت‌های متنوعی را فرا بگیرند.

قاسمی فرزاد با تبریک پیروزی‌های اخیر نیرو‌های سپاه در مقابله با دشمنان متجاوز تصریح کرد: این پاسخ مشروع نشان داد که ایران با تمام قدرت در برابر دشمنان این مرز و بوم ایستادگی و توطئه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان نیز در این دیدار به برگزاری جشنواره کشوری تئاتر شبستان در صورت تامین اعتبار خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار و حمایت مالی جشنواره تئاتر شبستان بچه‌های مسجد کشوری را در همدان برگزار می‌کنیم.

حجت الاسلام علی عزیزی از استاندار همدان خواست تا با حمایت ایشان، نهاد‌های مرتبط با اوقات فراغت از جمله آموزش و پرورش، امکانات خود را برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون‌های مسجد در اختیار ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار دهند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند