Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، یک شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تولید نانوداروی ضد سرطان سینادوکسوزوم، موفق به صادرات و عرضه این محصول به کشور سوریه شد.

این محصول که در زمینه درمان بیماری‌هایی نظیر سرطان پستان و تخمدان کاربرد دارد، با قیمتی کمتر از محصول مشابه خارجی در بازار دارویی ایران عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نحوی که با وجود قیمت ۷۰۰ دلار برای هر ویال در بازارهای منطقه‌ای، داروی سینادوکسوزوم به قیمت ۳۸۰ هزار تومان با تعرفه آزاد و ۳۸ هزار تومان با تعرفه بیمه‌ای در بازار داخلی عرضه می‌شود.

طبق اعلام این شرکت، داروی سینادوکسوزوم تا کنون بیش از ۶ هزار ویال در کشور فروش داشته است که نشاندهنده پذیرش و تایید آن از سوی متخصصان انکولوژیست است.

داروی سینادوکسوزوم تولید ایران به دلیل اینکه به‌صورت انتخابی بر روی بافت‌های مبتلا عمل می‌کند، عوارض کمتری نسبت به داروی دوکسوروبیسین معمولی دارد.

مهناز قمی مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده این دارو در گفتگو با مهر اظهار کرد: تاکنون موفق شدیم داروی سینادوکسوزوم را به سوریه و لبنان صادر کنیم.

وی با بیان اینکه کشورهای دیگری نیز مخاطب این دارو هستند، بیان کرد: با تلاش‌های زیاد در صدد برآمدیم تا این دارو را در ارمنستان و تایلند ثبت کنیم؛ این رجیستر دارو مدت زمانی به طول می‌انجامد.

قمی با تاکید بر آماده بودن این دارو برای صادرات گفت: پیش بینی می‌کنیم که در ماه پایانی امسال و قبل از سال جدید این دارو وارد تایلند و ارمنستان شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید ۲۵۰ میلیون عدد مکمل و فرآورده گیاهی در ایران رقم صادرات محصولات و فرآورده های طبیعی و طب سنتی را ۱۳ میلیون دلار اعلام کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی امروز در حاشیه سیزدهمین همایش طلای سبز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 12 هزار محصول مکمل و بیش از 2000 فرآورده طب سنتی داریم.

سالانه 250 میلیون عدد از این مکمل‌ها و فرآورده‌های گیاهی را شناسه‌گذاری می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر اقدامات سازمان غذا و دارو برای تسهیل صادرات اقلام دارویی گیاهی و میزان صادرات این فرآورده‌ها بیان کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری و در راستای جهش تولید با مشارکت مردم، بسیاری از فرآیندها را تسهیل و تسریع و بخشی از فرآیندهای زائد را حذف کرده‌ایم. زمان صدور پروانه تولید این فرآورده‌ها بسیار کاهش پیدا کرده به حدی که در بهار امسال هیچ پروانه‌ای در انتظار زمان بررسی نخواهیم داشت و همه مجوزها را به سرعت صادر خواهیم کرد.

فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند

وی ادامه داد: در سال 1402 مجموع صادرات فرآورده های گیاهی و مکمل‌ها 13 میلیون دلار بوده است که انتظار داریم این عدد امسال رشد داشته باشد. کشور ما یکی از زیست‌بوم‌های مهم گیاهان دارویی است و امیدواریم با بازاریابی خوبی که تولیدکنندگان این محصولات انجام می‌دهند امسال جهش خوبی را در صادرات نیز داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری مکمل و دارو‌های گیاهی
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون
  • بجران کمبود ۳ داروی اصلی برای این بیماران
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید