Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم سینمایی «انگل» پس از کسب ۴ جایزه اصلی در مراسم اسکار ۲۰۲۰ در باکس آفیس نیز رکورد تازه‌ای را به نام خود ثبت کرد.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «انگل» ساخته بونگ جون هو در تعطیلات آخر هفته ۵.۵ میلیون دلار فروخت که به معنی افزایش ۲۳۴ درصدی فروش بلیت آن پس از اسکار است. این فیلم بزرگ‌ترین موفقیت فروش برای یک فیلم را پس از کسب اسکار در یک دهه اخیر رقم زد و این رکورد را به نام خودش ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در مجموع تنها ۷ روز پس از کسب اسکار فروش «انگل» ۸.۸ میلیون دلار بوده است که ۲۰ درصد آن در سرزمین مادری‌اش بوده است.

«انگل» تاکنون بیش از ۴۴ میلیون دلار در آمریکا فروخته که یک نتیجه عظیم برای یک فیلم خارجی است.

این فیلم ۱۲.۷ میلیون دلار نیز در همین آخر هفته در بازار خارج از آمریکا فروش کرده و مجموع فروشش را به ۱۶۱ میلیون دلار رسانده است. در مجموع این فیلم تاکنون در سراسر جهان ۲۰۴ میلیون دلار فروخته است.

«انگل» نخستین فیلم غیرانگلیسی زبان در تاریخ اسکار است که موفق شد جایزه بهترین فیلم سال را از آن خودش کند. این فیلم از ۶ نامزدی اسکار جایزه بهترین فیلمنامه اوریجینال، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم بین‌المللی را هم برد.

این فیلم در آمریکای شمالی اکنون ۲۰۰۱ سالن سینما را در اختیار دارد که بیشترین سالن نمایش برای یک فیلم خارجی زبان است. این تعداد بیشترین سالن سینما پس از اختصاص ۲۵۰۳ سالن سینما به فیلم «جنب و جوش کونگ فو» در سال ۲۰۰۴ است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فیلم انگل جایزه اسکار مراسم جایزه اسکار برای یک فیلم بهترین فیلم میلیون دلار سالن سینما پس از کسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۶۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال عجیب چینی‌ها از انیمیشن میازاکی

«پسر و مرغ ماهی خوار»، انیمیشن فانتزی ژاپنی برنده اسکار در جایگاه اول فروش در سینما‌های چین قرار گرفت و دومین آخر هفته اکران را هم به نام خود کرد.

به گزارش مهر، فروش این فیلم که از ۳ آوریل اکران خود را شروع کرد؛ هرچند در دومین هفته اکرانش که تعطیلات خاصی نداشت، کاهش یافت و به ۱۲.۸ میلیون دلار رسید، اما در مجموع پس از ۱۲ روز اکران فروش ۹۳.۸ میلیون دلاری را ثبت کرد و با وجود اینکه ماه‌ها پس از بیشتر مناطق دیگر جهان روی پرده رفت، چین را به پرفروش‌ترین منطقه نمایش فیلم بدل کرد.

فروش این انیمیشن در ژاپن بیش از ۶۰ میلیون دلار، در کره ۱۵ میلیون دلار، در فرانسه ۱۲.۳ میلیون دلار، در ایتالیا ۷.۵ میلیون، در بریتانیا ۵.۷ میلیون دلار و در آلمان ۴ میلیون دلار بوده است.

دیگر خبرها

  • درخشش خیره‌کننده: ستاره چلسی به هالند رسید
  • استقبال عجیب چینی‌ها از انیمیشن میازاکی
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
  • رکوردشکنی تازه در سینمای ایران/«تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
  • «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگ‌کنگ را برد
  • پیندو فروش بهترین‌های موبایل و تبلت با امنیت بالا
  • بهترین مرکز پخش عمده پلاستیک حراجی در تهران
  • انجمن نویسندگان آمریکا برندگان خود را شناخت
  • دلار، سکه، بورس و مسکن؛ بهترین سرمایه‌گذاری سال ۱۴۰۳ کدام است؟
  • برد سخت تیم آلمانی با درخشش ستاره ایرانی/ یخچالی بهترین بازیکن شد