Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@19:40:38 GMT

حساب توئیتری باشگاه بارسلونا هک شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۶۸۹۲

حساب توئیتری باشگاه بارسلونا هک شد

پس از هک کردن سایت کمیته المپیک و حساب های توییتر بارسلونا، هکرها در اقدامی عجیب و جالب تلاش کرده اند به مخاطبان خبری اشتباه بدهند. این خبر اشتباه حاکی از بازگشت نیمار به تیم بارسلونا است.

OurMine، گروه مسئول چندین هک توییتری برجسته از آغاز سال 2016 تا کنون است.این گروه علاوه بر دستیابی به برخی از حساب ها، توئیتی را مبنی بر اینکه نیمار بازیکن برزیلی تبار به بارسلونا باز می گردد نیز ارسال کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی توییتر نیز صراحتا تأیید کرد که حساب المپیک و حساب های بارسلونا توسط گروهی به نام OurMine و از طریق "بستر شخص ثالث" هک شده اند. وی گفت: "به محض اینکه ما از موضوع آگاه شدیم ، حساب هایی که مورد سوء استفاده قرار گرفته بودند را قفل کردیم و برای ترمیم آنها با همکاران خود همکاری نزدیک داریم."

سخنگوی کمیته بین المللی المپیک نیز در بیانیه ای گفت: "IOC می تواند تأیید کند که در حال بررسی نقص احتمالی برخی از حساب های اجتماعی خود است." سخنگوی بارسلونا نیز گفت: "حساب های توییتر باشگاه بارسلونا نیز هک شده است و به همین دلیل پیام هایی از خارج از باشگاه ما ظاهر شده است که گزارش شده و حذف شده اند. این توییت ها از طریق ابزار شخص ثالث برای تجزیه و تحلیل داده سا ساخته شده اند."

وی ادامه داد: "بارسلونا ممیزی امنیت سایبری را انجام خواهد داد و کلیه پروتکل ها و پیوندها را با ابزار شخص ثالث بررسی می کند، تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری کند و بهترین خدمات را برای اعضا و هواداران ما تضمین کند."توییت حذف شده از حساب توییتر المپیک حاوی این متن بود: "سلام ، ما OurMine هستیم. همه چیز هک شده است."

هکرها در حساب بارسلونا ادعا می کنند پیام های خصوصی را خوانده اند که نشان می دهد بازیکن سابق محبوب این باشگاه یعنی نیمار در حال بازگشت به تیم است.در توئیت آمده است: "خوب ، ما پیامهای خصوصی را می خوانیم و به نظر می رسد که نیمار به اینجا باز خواهد گشت."

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه نیمار که در حال حاضر در پاری سن ژرمن فرانسه بازی می کند ، می تواند به جایی که در سال های 2013-2017 بازی کرده است (بارسلونا)برگردد. این دومین باری است که OurMine مسئولیت هک توییتر این تیم فوتبال اسپانیا را برعهده گرفته است

OurMine از 5 نفر تشکیل شده است و اهداف خود را بطور تصادفی انتخاب می کند و هکرهای این تیم تأیید کرده اند که از یک برنامه شخص ثالث برای دسترسی به حساب ها استفاده می کنند.این گروه به بیزینس اینسایدر گفت: "ما از طریق کارمندان به سایت المپیک و بارسلونا دسترسی داشتیم که به ما امکان دسترسی به برنامه شخص ثالث را داد."

این گروه ادعا کردند که یک گروه "کلاه سفید" هستند(هکرهای کلاه سفید اخاذی، باجگیری یا خرابکاری نمی کنند) و هدفشان نشان دادن آسیب پذیری های امنیتی است و اهداف بدی ندارد./انتخاب

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شخص ثالث شده اند حساب ها هک شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۶۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟

سارقان اینترنتی راه‌های مختلفی را برای دسترسی به اطلاعات گوشی تلفن همراه اشخاص امتحان می‌کنند تا با هک کردن گوشی، به اطلاعات حساب‌های بانکی و حساب‌های کاربری آنها در فضای مجازی دسترسی پیدا کنند.

دغدغه بسیاری از افراد این است که آیا گوشی آنها مورد حمله هکر قرار گرفته است یا نه، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا (فتا) چند راهکار را پیشنهاد کرده است تا از امن بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید.

نشانی‌های هک شدن گوشی تلفن همراه:

۱-ضعف ناگهانی عملکرد

۲-مصرف غیرعادی باطری

۳-داغ شدن گوشی در مدت زمان کوتاه

۴-پاپ‌آپ‌های زیاد و غیرقابل بستن

۵-ظاهرشدن اپلیکیشن‌های ناآشنا برروی گوشی

۶-مبلغ قبض تلفن بالا و غیرعادی (احتمال سوءاستفاده از سیم کارت شما برای برقراری تماس یا پیام‌های مخرب)

اگر فکر می‌کنید گوشی‌تان در خطر هک شدن قرار دارد چه کار‌هایی باید انجام داد؟

۱-عوض کردن پسورد تمام اکانت‌ها از طریق دستگاه دیگر

۲-نصب آنتی ویروس

۳-بازگشت به تنظیمات کارخانه و پاک کردن تمام اطلاعات

در آخر چند راه‌کار برای پیشگیری از هک شدن گوشی که باید انجام دهیم:

۱- عدم استفاده از vpn‌های نامطمن

۲- استفاده از برنامه‌های مدیریت پسورد

۳- عدم استفاده از پایگاه‌های شارژ موبایل در مکان‌های عمومی

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • یارانه ۳۰۰ هزار تومانی فروردین واریز شد
  • هندبال اصفهان با پیروزی به تعطیلات رفت
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه واریز شد
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ ماه واریز شد
  • ۱۰۹ واحد مسکن از محل حساب ۱۰۰ امام احداث شده است
  • گاف عجیب حساب رسمی لیگ قهرمانان اروپا؛ وقتی عثمان دمبله دوباره بازیکن بارسلونا می‌شود!
  • ارسال پول به چین چگونه است ؟
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • طعنه لیگ 1 فرانسه به بارسلونا؛ باز هم تیم سفیدپوش برنده شد! / عکس
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان