Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@04:32:13 GMT

نقدی بر رواج اسلام ساختگی در آلمان

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۷۰۰۸

نقدی بر رواج اسلام ساختگی در آلمان

در چند سال اخیر گروهی که خود را در آلمان مسلمانان لیبرال و سکولار می‌نامند تلاش کرده‌اند که اسلامی ساختگی را در ایالت‌های مختلف این کشور رواج دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان: به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، این گروه مسجد و انجمن‌های اسلامی خود را ایجاد کرده‌اند و قوانین مورد علاقه خود را در آن‌ اجرا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور مثال، در مسجد لیبرال برلین، زن و مرد در کنار هم و پشت‌ سر یک امام زن که چادر و حجاب ندارد، نماز می‌خوانند، در حالی که به اعتقاد بسیاری از مسلمانان در آلمان، این اعتقادات و رفتارها ربطی به اسلام واقعی ندارد.

 

برخی مسلمانان بر این باورند که گروه‌های لیبرال و سکولار می‌خواهند دین جدیدی را به جای اسلام جایگزین کنند. «یاووز اوزگز»، محقق و اسلام‌شناس ساکن آلمان، یکی از منتقدان سرسخت مسلمانان لیبرال و سکولار در این کشور است. او به‌ تازگی درباره فعالیت انجمن تازه‌تأسیس اسلام سکولار در هامبورگ نقدی نوشته است که در ادامه می‌خوانید.

 

«به نظر نمی‌رسد که یک یهودی یا مسلمان در آلمان، بتواند به‌راحتی حزب یا انجمنی مسیحی تشکیل دهد. حتی اگر چنین اتفاقی بیفتد،‌ روزنامه‌نگاران راست‌گرا از هر روشی استفاده می‌کنند تا به افکار عمومی ثابت کنند که هدف مؤسسان این انجمن‌ها،‌ ضربه‌زدن به مسیحیان است. اما وقتی پای اسلام در میان باشد، این حرف‌ها بی‌معنی است. در آلمان، هر کس با هر پیشینه‌ای می‌تواند انجمن اسلامی تأسیس کند و کسی هم واکنشی نشان نمی‌دهد.

 

۱۵ عضو در انجمن اسلام سکولار هامبورگ

اخیراً انجمن اسلام سکولار در هامبورگ تأسیس شد. «نجلا کلک»، جامعه‌شناس و یکی از مؤسسان این انجمن، درباره اهداف تأسیس این مؤسسه‌ در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «این انجمن غیرحزبی که در حال حاضر ۱۵ عضو دارد، تلاش خواهد کرد که به جدایی دین از سیاست در آلمان لطمه‌ای وارد نشود.»

 

این جامعه‌شناس در حالی خود را یکی از مؤسسان یک انجمن اسلامی معرفی کرده است که بارها با اظهارات ضداسلامی خود خبرساز شده بود. او حتی در سال ۲۰۱۰، در مصاحبه‌ای بیان کرد که مسلمان نیست. از سوی دیگر، کلک همواره خودش را به عنوان فعال حقوق زنان معرفی می‌کند. این در حالی است که هیچ توجهی به حقوق زنان مسلمان ندارد.

 

کلک در بدو تأسیس انجمن مسلمانان سکولار گفت که اعضای انجمن، خواهان ممنوعیت پوشیدن روسری برای دختران زیر ۱۴ سال در مؤسسات آموزشی و اعلام بی‌طرفی مذهبی در مدارس هامبورگ هستند. بنابراین همان‌طور که می‌بینید برای او علایق و باورهای دختران مسلمان هیچ اهمیتی ندارد. رویکرد او همانند سیران آتش، مؤسس مسجد لیبرال برلین است.

 

البته نجلا کلک در انجمن اسلام سکولار تنها نیست. یکی دیگر از اعضای معروف این انجمن، پائول نلن از حزب سبزهای آلمان است. او هم هیچ‌گونه دانش و تحصیلاتی در حوزه اسلام ندارد. نلن در سال‌های اخیر، تنها مقالاتی در نقد اسلام منتشر کرده است. او صفحه‌ای با عنوان اسلام خاص در اینترنت دارد که در آن به نقد اسلام واقعی می‌پردازد. در یکی از مطالبی که بر روی این سایت قرار گرفته، این عضو حزب سبزها، داعش را نماینده واقعی اسلام دانسته است. او همچنین در مطالب خود از سیاست‌های اسرائیل دفاع کرده است.

 

تحسین اسرائیل از سوی مسلمانان سکولار

در حقیقت، انجمن اسلام سکولار به دست غیرمسلمانانی دایر شده است که هیچ‌گونه اطلاع و آگاهی درباره اسلام و نیازهای مسلمانان ندارند. در عوض، اعضای این انجمن به تسلط انجمن‌های شیعه و سنی بر کنفرانس اسلامی انتقاد می‌کنند و می‌خواهند، اسلامی ساختگی را به جامعه آلمان ارائه دهند. در مسجد آن‌ها، زنان و مردان، همجنس‌گرایان و اعضای فرقه‌های مختلف می‌توانند در کنار یکدیگر نماز بخوانند. زنان در این انجمن‌ می‌توانند به عنوان امام مساجد پذیرفته شوند و اسرائیل از سوی مؤسسان این انجمن اسلامی مورد تحسین قرار می‌گیرد. این‌ها در حالی است که گفتار و رفتار آن‌ها، با قوانین اسلامی و اعتقادات مسلمانان کاملاً مغایرت دارد.

 

علاوه بر این‌ها، اعضای انجمن اعلام کرده‌اند؛ ایجاد انجمن‌های اسلامی مستقل در مقابل مؤسساتی مانند اتحادیه ترکی - اسلامی دیتیب که از خارج از آلمان حمایت می‌شوند، بسیار مهم است و باعث ایجاد تعادل در جامعه آلمان می‌شود. آن‌ها معتقدند انجمن‌های اسلامی نباید از خارج از مرزهای آلمان حمایت شوند.

 

رواج احساسات نژادپرستانه

به نظر من، این افراد نه‌تنها درباره انجمن‌های مذهبی هیچ‌گونه اطلاعی ندارند، بلکه از روی احساسات نژادپرستانه درباره مسلمانان نظر می‌دهند. به همین‌دلیل من دوست دارم بدانم که نظر آن‌ها درباره انجمن‌های کاتولیک در آلمان چیست. یعنی اگر پاپ فرانسیس که در حال‌ حاضر رهبر کلیساهای کاتولیک جهان است، تغییر کند و روحانی غیرآلمانی جای او را بگیرد، ارتباط کلیساهای کاتولیک آلمان با واتیکان قطع خواهد شد؟ همچنین من می‌خواهم بدانم که واکنش این افراد به فعالیت کلیساهای انگلیکان در آلمان چیست؟

 

همه می‌دانیم که انگلیکانیسم شاخه‌ای از مسیحیت با مرجعیت کلیسای انگلیس است. آیا شهروندان آلمانی توقع دارند که اعضای کلیساهای انگلیکان در آلمان، ارتباط خود را با کلیسای مرکزی در انگلستان قطع کنند؟ آن‌ها درباره کنیسه‌های یهودیان در آلمان چه نظری دارند؟ پیروان دالایی لاما در آلمان چه می‌کنند؟ آیا به آن‌ها هم گفته می‌شود که دالایی لاما آلمانی نیست و باید ارتباطشان را با او قطع کنند؟

 

تلاش برای جلوگیری از فعالیت انجمن‌های اسلامی

پاسخ این سؤالات مشخص است. به زعم بسیاری از آلمانی‌ها، تنها مسلمانان هستند که باید از رهبران دینی خود در جهان فاصله بگیرند. در این شرایط، گروهی حتی سعی دارند با ادعاهای دروغین مانع فعالیت انجمن‌های اسلامی شوند. چندی پیش برخی مدعی شدند که مرکز اسلامی هامبورگ، نماینده دولت ایران است. این در حالی است که مرکز هامبورگ متعلق به مسلمانان شیعه در آلمان است و دولت‌ ایران هیچ ارتباطی با این مرکز اسلامی ندارد.

 

دیتیب نیز شرایطی مشابه مرکز اسلامی هامبورگ دارد. بسیاری در آلمان مدعی شده‌اند که این مرکز زیر نظر اردوغان کار می‌کند. در حالیکه چنین نیست. البته بسیاری از انجمن‌ها و سازمان اسلامی در آلمان به ارتباط با دولت‌های خارجی متهم شده‌اند. در این میان، تنها انجمن‌های متعلق به عربستان سعودی، تافته جدا بافته هستند.

 

دولت عربستان با دیکتاتوری کامل همه چیز را تحت نظر دارد. اجازه رانندگی به زنان نمی‌دهد و از گروه‌های سلفی و تروریستی حمایت می‌کند. با این وجود، کسی در آلمان نسبت به فعالیت گروه‌های اسلامی تحت حمایت عربستان صحبت نمی‌کند. در چنین شرایطی، گروه‌های سکولار و لیبرال طرفدار اسرائیل نیز خود را به عنوان نماینده بخشی از مسلمانان جا می‌زنند و هر روز، فعالیتشان را گسترش می‌دهند. جالب است که در آلمان کسی کاری به این گروه‌ها ندارد. شاید هم عده‌ای می‌خواهند که گروه‌های افراطی اسلام‌گرا و انجمن‌های غیراسلامی را به عنوان نماینده مسلمانان آلمان جا بزنند. اما این گروه‌ها نمی‌توانند نماینده اسلام باشند. اسلام حقیقی، ارتباطی با افراط و تفریط ندارد».

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایکنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: آلمان اسلام مسجد انجمن اسلام سکولار انجمن های اسلامی لیبرال و سکولار فعالیت انجمن انجمن اسلامی مرکز اسلامی انجمن ها هیچ گونه گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، خطیب جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: اگر مسلمانان از هر لحاظ قوی و توانمند باشند هیچ مستکبری در عالم قدرت حمله به آنها را نخواهند داشت و در این صورت عزت و شوکت اسلامی ظاهر خواهد شد.
 
آخوند «عصام الدین گوگلان» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع چنارلی با اشاره به تحولات منطقه در روزهای گذشته، اظهار کرد: در هر عصری کشورهای اسلامی در برابر دشمنان خدا و دشمنان دین و امت آماده باشند؛ زیرا دشمن با روش های مختلفی جهت تضعیف امت تلاش می کند.
 
به گفته وی؛ تک تک امت اسلامی چه زن و چه مرد باید در علوم و فنون نوین توانمند باشند تا بتوانند در برابر توطئه دشمنان مقابله کنند.
 
خطیب جمعه اهل سنت چنارلی با بیان اینکه اتحاد و همدلی مسلمانان باعث عزت و شوکت آنها و از بین رفتن ظلم و ناعدالتی در بین آنها خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به تلاش استکبار جهانی از لحاظ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و عقیدتی جهت ضربه زدن به مسلمانان، لازم است امت اسلامی از همه نظر حتی اقتصادی قوی و توانمند شوند، تجار و بازرگانان با اموال خویش به گسترش دین خدا و موفقیت و پیروزی مسلمانان کمک کنند.
 
وی افزود: امروز یهودیان با قدرت اقتصادی و رسانه ای خود بسیاری از کشورهای غربی جهان را زیرسلطه خود درآورده اند و در نیل به اهداف خود از آنها بهره می گیرند.
 
به گفته وی؛ امروز بسیاری از کشورهای اسلامی در قبال قضیه فلسطین سکوت اختیار کرده اند؛ ولی ایران اسلامی از اول انقلاب تاکنون از آنها حمایت کرده اند.
 
آخوند گوگلان با اشاره به سختی هایی که مسلمانان صدر اسلام جهت ترویج دین مبین اسلام متحمل شدند، اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) و اصحاب کرام در صدر اسلام جهت ترویج و گسترش دین خدا سختی ها و مشقت های زیاد را تحمل کردند و به امر خداوند مجبور به هجرت به شهر مدینه شد.
 
وی ادامه داد: حتی بعد از رفتن به مدینه نیز مشرکان مکه و یهودیان مدینه به جنگ دین اسلام و مسلمانان آمدند، بدر نخستین غزوه ای بود که میان مسلمانان و کفار قریش رخ داد با آنکه تعداد لشگر کفر چندین برابر مسلمانان بودند شکست خوردند و مسلمانان علاوه بر پیروزی در جنگ غنیمت کاروان مشرکان که با ثروت مسلمانان مهاجر از شام بر می گشت را نیز به دست آوردند.

به گفته وی؛ خداوند در قرآن کریم به مسلمانان دستور می دهد که خودشان را همیشه با تجهیز شدن با ابزار و ادوات به روز برای انجام جهاد در برابر دشمنان آماده و مهیا کنند.
 
عملیات سپاه پاسداران علیه صهیونیست ها بی سابقه بود
امام جمعه اهل سنت نگین شهر، گفت: عملیات سپاه پاسداران علیه مواضع نظامی صهیونیست ها در نزد تمام کارشناسان و صاحب‌نظران دنیا عملیاتی بی سابقه و شجاعانه بود؛ زیرا با این اقدام ابهت و هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.
 
آخوند «ابوبکر خوجملی» در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد جامع نگین شهر با اشاره به عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»، اظهار کرد: در پاسخ به تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عملیات غرور آفرین وعده صادق جواب دندان شکنی به اسرائیل و هم‌پیمانانش داد.
 
به گفته وی؛ این اقدام باعث خوشحالی و شادمانی مردم فلسطین و تمام آزادی خواهان جهان شد و انتقام شهدای کنسولگری ایران اینگونه با اقتدار گرفته شد و رژیم منحوس صهیونیستی را از کار خود پشیمان کرد، از سپاه پاسداران بخاطر این اقدام شجاعانه تقدیر و تشکر می‌کنیم.
 
امام جمعه اهل سنت نگین شهر با بیان اینکه اسلام و قرآن از الطاف الهی و از سرمایه های مسلمانان است تصریح کرد: رمز پیروزی و سربلندی انسان انسان ها در گرو همین نعمت ها هستند و به خاطر آن ها باید شاکر و قدردان باری تعالی بود.
 
وی افزود: قرآن کریم از دیگر نعمت های بزرگ الهی است و قرآن انسان را به سوی نور و رحمت هدایت می‌کند و بشارتی برای اهل ایمان است که در صورت عمل نمودن بدان آینده ای روشن و پاداشی بلند مرتبه نصیب آنان خواهد شد.
 
آخوند خوجملی با اعلام اینکه قرآن همانند ریسمانی محکم است که یک طرف آن در دست خداوند و طرف دیگر آن در دستان بندگان است، ابراز کرد: تا زمانی که به این ریسمان الهی چنگ بزنند در امنیت و آرامش بوده و در مقابل توطئه های دشمنان پیروز و موفق خواهند بود.
 
حج یکی از ستون های دین مبین اسلام است
امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون، گفت: فریضه حج یکی از ستون دین مبین اسلام است.
 
آخوند «مددآقا هوشمند» در خطبه های نماز جمعه این هفته مصلای شهر اینچه برون با بیان فلسفه و اهمیت حج اظهار کرد: انسان در صورت توانایی جسمی و مالی واجب است در طول عمر خود حداقل یک بار به سرزمین وحی عزیمت و طواف خانه خدا کند.
 
به گفته وی؛ در موسم حج، حاجیان ضمن انجام فریضه حج، اجتماع عظیمی از مسلمانان از اقصی نقاط جهان همدیگر را دیدار کرده و به تقویت مهر و محبت بین امت و به تقویت روابط دینی و اسلامی می افزایند، اجتماع عظیم حاجیان در سرزمین وحی انسان را به یاد روز محشر خواهد انداخت، انسان اگر با خلوص نیت به حح برود و مرتکب گناهی نشود همانند نوزاد تازه به دنیا آمده پاک و تطهیر خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون با تقدیر از سپاه پاسداران از انجام عملیات «وعده صادق» تصریح کرد: دولت و نظام مقدس اسلامی ایران همیشه یار و پشتیبان مظلومان خصوصا مردم مظلوم فلسطین وغزه بوده و خواهد بود و با این عملیات شجاعانه وغرورآفرین در مقابل چندین ابرقدرت ، درس بزرگی به آنان داد.
 
وی افزود: سالروز تأسیس ارتش جمهوری اسلامی ایران وسپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل (ره) را به مردم به ویژه این عزیزان تبریک عرض نموده از رشادت ها ودلاوری های ارتشیان و سپاهیان در طول 8 سال دوران دفاع مقدس و بعد دوران جنگ قدردانی می کنم.
 
تأثیرات مثبت عملیات وعده صادق
امام جمعه اهل سنت شهر سیجوال، گفت: عملیات وعده صادق تأثیرات مثبتی در منطقه و جهان داشت.
 
آخوند «یوسف ایری» در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد جامع ابوحنیفه شهر سیجوال با اشاره به دستاوردهای مثبتی که عملیلت غرورآفرین سپاه علیه صهیونیست ها داشت، اظهار کرد: انجام این عملیات برای دشمن صهیونیستی خفت بار و برای جبهه مقاومت و نوار غزه امیدآفرین و شادی آور بود.
 
به گفته وی؛ مردم مظلوم نوار غزه در پی این عملیات موفقیت آمیز حداقل یک شب را به دور از حملات اشغالگران قدس سپری کرده و به راحتی خوابیدند.
 
رعایت حجاب دستور خداوند است
امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه، گفت: رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی دستور خداوند متعال است.
 
آخوند «ناصر محمد قزل» در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد النبی قازان قایه مراوه تپه با اشاره به ضرورت پایبندی افراد جامعه به امر عفاف و حجاب، اظهار کرد: رعایت امری مهم همانند حجاب در جامعه لازم است که دولت اسلامی باید آنرا اجرا کند.
 
به گفته وی؛ اگر جلو برخی ناهنجاری ها از جمله پوشش نامناسب مردان و زنان را در جامعه نگیریم به همه جامعه سرایت کرده و به افراد جامعه ضرر می رساند، مثلا اگر داخل منبع آب یک شهر یا روستا سم ریخته شود همه افراد آن شهر و روستا مسموم می شوند، رعایت نکردن امر عفاف و حجاب نیز اینگونه است.
 
 امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه با بیان اینکه رژیم اسرائیل به سرکنسولگری ایران در دمشق حمله کرد، تصریح کرد: نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران نیز به امر مقام معظم رهبری با 300 پهپاد و موشک پاسخ قاطع به صهیونیست ها داد.
 
وی ادامه داد: بامداد جمعه نیز چند ریزپرنده اسرائیلی در اصفهان به دنبال خراب کاری بودند که توسط پدافند هوایی نابود شدند این اتفاق باعث شد قدرت اسرائیل در برابر اقتدار ایران اسلامی به سخره گرفته شود.

آخوند قزل به یادآوری اینکه هر کسی که عیب خودش را بشناسد و بداند به عیب دیگران کاری نخواهد داشت، گفت: کسی که به دنبال عیب دیگران باشد خودش را گم خواهد کرد، انسان بابت عبادت های خود بر کسی منت نگذارد و لازم است فقط با ایمان و اخلاص خداوند را عبادت کند.
 
خون شهدای مقاومت پایمال نمی شود
امام جمعه موقت اهل سنت شهر تاتارعلیا، گفت: خون شهدای مقاومت و آرمان و اهداف آنان هیچ وقت پایمال نمی شود.
 
آخوند «اوره جرجانی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر تاتارعلیا با اشاره به پاسخ قاطع نیروهای سپاه پاسداران به صهیونیست ها، اظهار کرد: همانگونه که همیشه جنایات صهیونیست ها را در فلسطین اشغالی محکوم کردیم به دنبال پاسخی قاطع علیه دشمن بودیم.
 
به گفته وی؛ عملیات وعده صادق به خوبی و در زمان مناسب انجام شد، ما یکایک ایرانیان و مستضعفان عالم از آن حمایت کرده و نمی گذاریم خون شهدای مقاومت پایمال شود.
 
امام جمعه موقت اهل سنت شهر تاتارعلیا با تأکید بر اهمیت نمازهای یومیه به ویژه نماز جمعه، تصریح کرد: اهمیت نمازجمعه را می توان از نامگذاری یکی از سوره های قرآن به نام جمعه دانست، که به آن اشاره شده و مردم نیز به شرکت در نماز جمعه امر شده اند، پبامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)، این نماز را «حج مساکین» معرفی کرده و آن را موجب آمرزش گناهان دانسته‌ است.
 
وی افزود: حضرت علی(علیه السلام)، در محضر خداوند برای شش گروه ضمانت بهشت کرده اند، یکی از آنان کسی است که به قصد نماز جمعه از منزل خارج شده و در آن حال مرگ او فرا رسیده است.
 
به گفته وی؛ خداوند کریم در سوره مبارکه «جمعه»، مؤمنان را به صراحت به حضور در نماز جمعه دعوت کرده است «ای کسانی که ایمان آورده‌اید چون برای نماز جمعه ندا در داده شد به سوی ذکر خدا بشتابید و داد و ستد را واگذارید، اگر بدانید این برای شما بهتر است».
 
صهیونیست ها بویی از انسانیت نبرده اند
خطیب اهل سنت نماز جمعه شهر کلاله گفت: رژیم صهیونیست از انسانیت بوی نبرده و جنایت‌های وحشیانه‌ای علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع به ویژه کودکان مرتکب شده اند.
 
آخوند «بشیر میرحسن زاده» در نماز جمعه این هفته اهل ‌سنت کلاله، اظهار کرد: ضروری است همه امت اسلامی از مظلومیت و بی‌ دفاع بودن مردم غزه حمایت‌ کنند.
 
به گفته وی؛ حملات وحشیانه رژیم صهیونیست نشان از عجز و ناتوانی آنها در برابر مقاومت مردم فلسطین بوده و می‌داند شکست قطعی‌ اش نزدیک است.

خطیب اهل سنت نماز جمعه شهر کلاله با اذعان بر حمایت مردم اهل‌ سنت مانند دیگر مردم کشور عزیزمان ایران و مسلمانان جهان، از مردم مظلوم فلسطین، ابراز کرد: همواره بیزاری و انزجار خودمان را از جنایت‌های رژیم صهیونیستی جنایتکار و کودک‌ کش اعلام می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: از عملیات مقتدرانه سپاه و نیروهای مسلح به مواضع رژیم صهیونیستی که باعث اقتدار و عزت ایران اسلامی در جهان شد تشکر و قدردانی می‌کنیم.
 
تقوا و پرهیزکاری سرلوحه مومنان باشد
خطیب جمعه اهل سنت شهر آق قلا، گفت: تقوا و پرهیزکاری سرلوحه مومنان در همه امورات زندگی باشد.
 
آخوند «حمید پورقاز» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع مصلحی شهر آق قلا با اشاره به اهمیت کسب تقوای فردی و جمعی مومنان، اظهار کرد: هر فرد مومنی که به فکر نجات خود و خانواده اش باشد می تواند اجتماعی از مومنان را تشکیل دهد.
 
به گفته وی؛ امتی که فقط عنوان مسلمانی داشته ولی فارغ از تقوای الهی باشند نمی تواند در کنار همدیگر امت واحده ای را تشکیل داده و بر دشمنان غلبه کنند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان
  • به جز جمهوری اسلامی دیگر دولت های اسلامی تنها نظاره گره وضعیت مردم غزه اند
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • انتقاد از برخورد دوگانه با مسلمانان آلمان
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • "وعده صادق" هیبت پوشالی رژیم اسرائیل را نمایان کرد
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه