Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار دبیر شورای عالی فضای مجازی که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: در سفر اخیر که به هند رفتیم، متوجه شدیم که در این کشور هزار برنامه برای بزرگداشت سردار سلیمانی برگزار شده است.
وی افزود: جمعیتی که به استقبال آمده بودند، بسیار انبوه بود و وجود آن‌ها مملو از عشق به انقلاب و امام خمینی(ره) بود؛ خون سردار سلیمانی بود که این موج عظیم را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیعیان به اندازه ایران در هند نماز جمعه دارند.
مدیر حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت:‌ با وجود سرسختی های موجود، توانستیم در حوزه این باور را ایجاد کنیم که نیازمند یک رشته در زمینه فضای مجازی هستیم؛ بخش اجرایی این کار در حال آماده‌سازی است که سعی بر آن است از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شود.
وی اضافه کرد: امروز حدود 100 هزار نفر از سراسر کشور در قم در حال تحصیل هستند، بیش از 10 هزار نفر استاد و محقق و بیش از 300 موسسه علمی و تحقیقی و بیش از 100 مجله با مجوز حوزوی در قلمرو علوم انسانی و دیگر ارقام از ویژگی های این شهر است.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: بیش از 200 رشته در حوزه علوم انسانی اسلامی در قم در حال ارائه بوده و این ویژگی‌ها به قم ظرفیت ملی و بین‌المللی داده است.
آیت الله اعرافی یادآور شد: جامعه بزرگی از طلاب دارای انجمن ها و کانون ها و تشکلات هستند، در ایران دو هزار نفر زبان دان وجود دارند؛ ما در سفر هند توافقی انجام دادیم که حدود 40 محور را دارا است.
وی ادامه داد: این ظرفیت ها در بخش هایی بالفعل و در بخش های بیشتری بالقوه است و نیازمند سامان دادن کارها است. مدیریت حوزه در فصل جدید وارد طراحی های کلان شد، این طراحی ها در شرایط سخت اقتصادی انجام شده است.
آیت الله اعرافی ابراز کرد: امروز حوزه برای نخستین بار واجد 20 سند جامع راهنما است که این مجموعه اسناد در قالب نخستین برنامه پنج ساله انجام می شود. در ذیل این اسناد کلان حدود 400 طرح و برنامه است که 100 برنامه از این تعداد بسیار عظیم است.
عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: برای حضور در عرصه ما یک طرح آمایش انجام داده ایم که بیش از 200 کارکرد روحانیت در قلمرو خود حوزه، جامعه، نظام و بین الملل در آن مشخص شده است.
آیت الله اعرافی طراحی های امروز حوزه را جامع و بلندنظرانه دانست و یادآور شد: به طور مثال ما در آموزش و پرورش یک برنامه پنج ساله داریم که سال به سال کارها مشخص است که در قالب حرکتی بزرگ در حال انجام است.
وی ادامه داد: در مباحث فضای مجازی سعی شده یک منظومه فکری تولید شود، در حوزه مرکز آموزش های مجازی کارهای خود را شروع کرده است.
مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: ما در همه این بخش ها آمادگی همکاری با شورای عالی فضای مجازی هستیم؛ خبرگزاری حوزه مشتری‌های پروپاقرصی در ایران و جهان دارد که تنوع زبانی آن برای بعد بین‌المللی بسیار موثر بوده است.
آیت الله اعرافی ابراز کرد: ما باید بخش پژوهشی را در زمینه فضای مجازی فعال کنیم که این کار با شروع فعالیت رشته های فضای مجازی سرعت خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: می‌توان کارهای بزرگی در قالب تفاهم نامه حوزه و شورای عالی فضای مجازی انجام داد و این از مطالباتی است که از حوزه وجود دارد

منبع: رسا

منبع: تقریب

کلیدواژه: شورای عالی فضای مجازی آیت الله اعرافی حوزه های علمیه مدیر حوزه طراحی ها هزار نفر بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع روند توسعه کشور با سپردن امور مختلف به مردم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور امروز در دیدار استاندار قم با بیان اینکه در سال جدید مردم در امور مختلف بویژه امور اقتصادی باید بیشتر از گذشته احساس نقش و وظیفه کنند گفت: تحقق شعار سال نیازمند تهیه پیوست و سندی جامع با هدف مردمی سازی امور است.

وی با تبیین برخی مولفه‌ها در جهت تحقق بخشیدن به اهداف کلان کشور در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی و فرهنگی گفت: استفاده از توان نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان، مطالعات علمی عمیق در ریشه یابی مشکلات، توجه به سلامت اداری، تقویت روحیه جهادی و مستحکم کردن ارتباط با مردم نقش موثری در سرعت دادن به برنامه‌ها و اولویت‌های کشور دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور همچنین با اشاره به برخی تلاش‌های دولت در حوزه مسکن از این اقدامات تشکر کرد و گفت: البته بهتر است دولت تا حد ممکن خود را درگیر مسکن سازی نکند بلکه با واگذاری زمین و اعطای تسهیلات به مردم و انجام دادن نقش نظارتی درست، اهداف ساخت مسکن را محقق کند.

وی تصریح کرد: مشارکت دادن مردم در امور مختلف حتی مسکن سازی می‌تواند انقلابی بزرگ در آن حوزه را رقم بزند.

آیت الله اعرافی با اشاره به نقش و جایگاه ویژه قم در نشر معارف اهل بیت در جهان اسلام گفت: توجه به دغدغه‌ها و مبانی توسعه این استان باید مورد توجه خاص مسئولان باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در آخر با اشاره به اقدامات ضد انسانی رژیم غاصب صهیونیستی و کشتن انسان‌های بی گناه در غزه ابراز امیدواری کرد: در سال جدید درد‌های جانکاهی که به امت اسلام روا داشته شد برطرف و زمینه گسترش بیداری اسلامی در جهان فراهم شود.

دیگر خبرها

  • کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود
  • ۲ مأموریت دانشکده دین و رسانه از نگاه آیت‌الله اعرافی
  • کمیسیون‌های مجلس به آموزش و پرورش توجه کنند
  • روح معماری ایرانی-اسلامی بیش از پیش در ساخت و سازها دمیده شود
  • از سرمایه عظیم جذب زائر در قم استفاده شود
  • روح معماری اسلامی- ایرانی در قم مورد توجه قرار گیرد
  • جهاد کشاورزی اجازه تخریب باغات را ندهد
  • تسریع روند توسعه کشور با سپردن امور مختلف به مردم 
  • تقدیر مدیر حوزه‌های علمیه کشور از خدمات مختلف سپاه
  • تقدیر مدیر حوزه‌های علمیه کشور‌ از خدمات مختلف سپاه