Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی بهشتیان روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی با حضور رئیس ستادهای تبلیغاتی کاندیداهای این شهرستان افزود: هدف از تشکیل این ستاد برگزاری انتخابات سالم، قانونمند با محوریت شرکت حداکثری مردم است و در اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جرائم انتخاباتی تاکید می‌کند.

 وی اظهارداشت: اقدام و تصمیم‌های این ستاد تضمین کننده صحت و سلامت برگزاری انتخابات است و با تعامل و هماهنگی همه دستگاه‌ها زمینه انتخاباتی باشکوه و پرشور مردمی با همکاری ستادهای تبلیغاتی کاندیداها فراهم خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  گفت: همه تلاش مسئولان برای حضور حداکثری مردم بدون جانبداری از کاندیداهای خاص خواهد بود.

رئیس دادگستری دیلم بیان کرد : رصد فعالیت‌های تبلیغاتی در چارچوب مقررات مربوط انجام می‌شود و اجازه نخواهیم داد برخی با تعصب‌های قومی و فامیلی روند انتخابات را که باید به سمت انتخابات اصلح پیش برود  تحت تاثیر قرار دهند.

وی افزود: با توجه به شرایط و بافت فرهنگی منطقه لازم است از هرگونه تقابل بین کاندیدها و هواداران آنها پیشگیری شود و در همین چارچوب با توجه به تعداد کاندیداها حساسیت رقابت بیش از سایر دوره‌ها است.

بهشتیان گفت: در کنار عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات، نقش ستادهای انتخاباتی کاندیداها مهم است و می‌توانند به برگزاری انتخابات سالم کمک کنند تا آسیب‌های انتخاباتی به حداقل برسد.

وی  با اشاره به ماده ۶۵ قانون انتخابات افزود:  در سطح شهرستان دیلم شاهد جرائم انتخاباتی نبودیم و امیدواریم ستادها و حامیان کاندیداها تا روز انتخابات با سرلوحه قرار دادن قانون شاهد جرائم و تخلفات نباشیم.

استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی چهار کرسی نمایندگی دارد که یکی از آنان حوزه بوشهر، گناوه و دیلم است.

برچسب‌ها بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی بندردیلم پروندهٔ خبری گام چهارم انتخابات مجلس، تبلیغات نامزدها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی بندردیلم بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی بندردیلم برگزاری انتخابات جرائم انتخاباتی حداکثری مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا

ارائه پیش بینی قاطعانه در مورد فرد برنده در هر دو کلانشهر حساس و مهم آنکارا و استانبول دشوار است و اردوغان، با نگرانی فزاینده نتایج نظرسنجی‌ها را دنبال می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روز یکشنبه هفته آینده، مردم ترکیه پای صندوق‌های رای می‌روند تا شهرداران خود را انتخاب کنند.

با توجه به جایگاه ویژه شهرداران در ترکیه و اختیارات گسترده آنها در مدیریت شهری، تخصیص بودجه، استخدام و سایر حوزه‌ها، انتخاب شهردار در بسیاری از موارد، حتی از انتخاب نمایندگان پارلمان نیز مهمتر و حساس‌تر است. آن هم در شرایطی که در چند سال اخیر، چند قلعه استراتژیک و مهم مانند استانبول، آنکارا و آدانا، برخلاف روال معمول، در دست مخالفین اردوغان بوده است. 

حالا و در شرایطی که تنها 3 روز به انتخابات مانده، ارائه پیشبینی قاطعانه در مورد فرد برنده در هر دو کلانشهر حساس و مهم آنکارا و استانبول دشوار است و اردوغان، با نگرانی فزاینده نتایج نظرسنجی‌ها را دنبال می‌کند. چرا که از دید اردوغان، قبول شکست در استانبول و آنکارا، به این معنی است که راه برای به قدرت رسیدن یک سیاستمدار مخالف در انتخابات ریاست جمهوری سال 2028 میلادی، هموار خواهد و حزب عدالت و توسعه که از سال 2002 میلادی قدرت را به صورت یک قبضه و یک کاسه در اختیار داشته، از صحنه کنار برود.

مراد کوروم که قبلاً به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی در کابینه اردوغان حضور داشته، برنامه 6 ماهه خود برای اداره استانبول را اعلام کرده و وعده‌های فراوانی برای عمران و توسعه این شهر داده است.

او همچنین در چند سخنرانی احساسی و حماسی ادعا کرده که مظلومین غزه، چشم به نتایج استانبول دوخته‌اند و در صورتی که او برنده شود، دل همه شهروندان غزه پر از امید خواهد شد. چرا که حاضر است چند کشتی مواد غذایی به غزه بفرستد.

مخالفین نیز می‌گویند: ارسال کمک‌های غذایی و مالی به غزه، نباید به عنوان یک موضوع سیاسی و حزبی مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

بی.بی.سی، حزب حاکم را امیدوار کرد

انتشار یک تحلیل سیاسی در بخش ترکی بی.بی.سی، رسانه‌های تحت امر حزب عدالت و توسعه و مشاورین اردوغان را خشنود و امیدوار کرد.

این رسانه انگلیسی اعلام کرده که شانس پیروزی برای اکرم امام اوغلو نامزد مورد حمایت مخالفین در خطر است، اما مراد کوروم مهندس جوان مورد اعتماد اردوغان، اوضاع بهتری دارد.

بی.بی.سی با تاکید بر اینکه مدیریت شهرداری کلان شهر استانبول کلید آینده ترکیه است، این کلانشهر را موتور محرکه و«دینام اقتصادی و اجتماعی ترکیه» دانست.

بی.بی.سی بر این باور است که مهمترین خطراتی که امام اوغلو را تهدید می‌کند، عبارتند از: 1.اختلاف و تشتت در جبهه گسترده مخالفین اردوغان. 2.عدم حمایت کردها از امام اوغلو.

با توجه به این که دست کم 4 میلیون نفر کُرد در استانبول زندگی می‌کنند، حمایت آنها از امام اوغلو، می‌تواند ورق را برگرداند. اما حزب دموکراسی و برابری یا دم پارتی، به عنوان نهاد اقماری پ.ک.ک، نامزد مستقلی به میدان آورده و از امام اوغلو حمایت نکرده است.

از دیگر سو موسسه نظرسنجی غیردولتی متروپول موسوم به  Metropoll Research بر اساس یک نظرسنجی میدانی اعلام کرده که  اکرم امام اوغلو پیشتاز است.

پروفسور اوزر سنجار صاحب موسسه مزبور اعلام کرده که بر اساس تازه ترین نظرسنجی که با جامعه هدف 2 هزار و یکصد نفر و در 39 منطقه استانبول بین 24 تا 26 مارس 2024 انجام شده، اکرم امام اوغلو، نامزد حزب جمهوری خلق، با 39.5 درصد برتری خود را حفظ کرده  و مراد کوروم نامزد حزب عدالت و توسعه با 30.0 درصد آرا همچنان در رتبه دوم است.

در آنکارا چه خبر است؟

این فقط استانبول نیست که برای اردوغان و حزب او اهمیت حیاتی دارد. آنکارای پایتخت نیز یک قلعه حیاتی است و اردوغان از این که کلید این قلعه، به دست منصور یواش افتاده، بسیار خشمگین و گله‌مند است. چرا که همه نظرسنجی‌ها نشان دهنده این است که منصور یواش، یک سیاستمدار مردمی و محبوب است و از دید ظرفیت‌های رهبری نیز، کاریزما و اعتبار بالایی دارد.

بنابراین، پیروزی در پایتخت نیز برای اردوغان مهم است.


آلتینوک نامزد مورد حمایت اردوغان در آنکارا، یک سیاستمدار شناخته شده نیست و همه او را با لیست چند صفحه‌ای اموال و دارایی هایش می‌شناسند.

انتشار اطلاعات مالی او نشان داد که بیش از پنجاه قطعه زمین و ده‌ها ساختمان، عمارت و ویلا، از پدرش به او به ارث رسیده و تنها با اتکا به ثروت کلان خود به میدان رقابت سیاسی آمده است.

اما منصور یواش، رابطه خوبی با مردم پایتخت دارد و نظرسنجی انجام شده توسط AREA Research نشان داده که او پیشتاز است.

در نظرسنجی حضوری که بین 23 تا 26 مارس 2024 انجام شد، از 3 هزار و 9 نفر از شهروندان ساکن در تمام مناطق آنکارا در مورد رای آنها برای انتخاب شهردار کلانشهر سؤال شد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، 60.1 درصد از رای دهندگان آنکارا اظهار داشتند که به منصور یواش، نامزد حزب جمهوری خلق (CHP) و شهردار فعلی شهرداری آنکارا رای خواهند داد. ولی نزدیکترین رقیب او، نامزد حزب عدالت و توسعه (AK Party) آلتینوک با 30.5 درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفت.

آیا اردوغان یک نقشه دارد؟

یکی از حربه‌ها و تاکتیک‌های مهم اردوغان برای دستیابی به پیروزی در رقابت‌های انتخاباتی، استفاده از راهبرد «امنیتی سازی» و همچنین دمیدن بر آتش دوقطبی اجتماعی، قومی و دامن زدن به اختلافات محافظه کاران و سکولارها است.

ولی کارشناسان معتقدند که این بار و در انتخابات شهرداری ها، این سناریوها نمی تواند پاسخگو باشد. چرا که مخالفین اردوغان، با کردهای هوادار پ.ک.ک عقد اخوت و ائتلاف نبسته‌اند و طرح اتهام حمایت از ترور برای نامزدهای برجسته استانبول و آنکارا دشوار است.


ترکیه در حالی به استقبال انتخابات می‌رود که قیمت هر یک دلار آمریکا که در انتخابات اردیبهشت ماه سال گذشته در حد 20 لیره بود، حالا از 32 لیره فراتر رفته و تحلیلگران انتظار دارند که در فردای انتخابات، اوضاع اقتصادی این کشور، به مراتب نا به سامان‌تر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخابات مجلس در فضایی امن و توأم با آرامش و با مشارکت خوب مردم برگزار شد
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • بستر‌های مشارکت مردم در جهش تولید فراهم می‌شود
  • جهش تولید در گرو حمایت از سرمایه‌های خرد است/تثبیت سرمایه‌گذاری عامل تحقق شعار سال
  • نگاهی به قوانین جالب انتخاباتی در ترکیه
  • روایت محمد مهاجری از دو شبهه انتخاباتی
  • خسروپناه: حکمرانی را به مشارکت حداکثری مردمی تبدیل کنیم
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|احسان ارکانی
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی