Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهری طاهری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه این تعداد با اجرای برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی در روستاهای استان گیلان جز گروه های خودیار شدند، افزود: طرح تامین مالی خرد با هدف توانمندسازی ، توسعه کسب و کارهای خرد و بهبود معیشت روستایی برای افراد کم برخوردار و محروم به ویژه زنان و جوانان در روستاهای کشور در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سازمان بهزیستی، بانک کشاورزی و مدیرعامل موسسه مالی خرد "تاک" حامیان برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی هستند، اظهار داشت: هزینه اجرای این طرح توسط سازمان بهزیستی کشور "معاونت امور اجتماعی، دفتر توانمندسازی خانواده و زنان" تامین می شود، بانک کشاورزی به گروه های خودیار تشکیل شده وام هایی پرداخت می کند، موسسه تاک نیز عامل اجرای ملی این برنامه در کشور است که در استان ها و شهرستان ها، همکار محلی و بومی دارد و افرادی را به عنوان تسهیلگر، برای تشکیل، آموزش ، توانمندسازی و بانک پذیری گروه های خودیار به روستاها اعزام می کند.

 کارشناس مسئول توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی خاطر نشان کرد: در این برنامه در روستاها گروه هایی به نام گروه خودیار تشکیل می شود و به تدریج و با آموزش های لازم توسط تسهیلگر ، گروه ها توانمند شده و در صورت درخواست و کسب امتیاز لازم، می توانند بانک پذیر شوند، گروه های خودیار در نزدیک ترین شعبه بانک کشاورزی، یک حساب سپرده کوتاه مدت برای خود افتتاح می کنند که این حساب، نقش صندوق داخلی گروه را دارد و پس اندازهای ماهانه اعضا را به این حساب واریز کرده و از موجودی این صندوق به اعضایی که نیازمند و متقاضی وام باشند، با تصویب گروه با حفظ ارزش پول در مقابل تورم، وام پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: اگر نیاز اعضا بیشتر از توان صندوقشان باشد و تصمیم به ایجاد یا توسعه کسب و کارهای خرد در روستا داشته باشند، گروه با هماهنگی تسهیلگر خود، می تواند بعد از چند ماه از بانک نیز درخواست وام کند که در این صورت، بانک و موسسه تاک گروه را مورد بازدید و ارزیابی قرار می دهند و در صورت منظم بودن گروه و کسب امتیاز لازم، اولین وام بانکی به گروه تعلق می گیرد.

طاهری با بیان اینکه برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی از بهمن ۹۲ در استان گیلان به اجرا درآمد، اضافه کرد: این برنامه در شهرستان های رشت، لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه، فومن، رودسر و رضوانشهر در حال اجرا است و  ۳۵۸ نفر از زنان سرپرست خانوار، خود سرپرست و بدسرپرست عضو گروه های خودیار در استان گیلان هستند.

کارشناس مسئول توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی تعداد اشتغال و توسعه کسب و کار ایجاد شده از طریق وام بانک کشاورزی را ۲ هزار و ۲۳۱ شغل عنوان و خاطر نشان کرد: یک هزار و ۵۲۷ شغل نیز در بخش مشاغل خانگی ایجاد شده و ۷۹ میلیارد و ۶۴۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال وام های خرد از محل صندوق پس انداز و ۱۳۹ میلیارد و ۸۹۹ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال نیز وام اعطایی بانک کشاورزی به ۳۲۹ گروه در این مدت پرداخت شده است.

برچسب‌ها رشت گیلان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان سازمان بهزیستی کشور رشت گیلان سازمان بهزیستی کشور توانمندسازی خانواده و زنان گروه های خودیار سازمان بهزیستی بانک کشاورزی استان گیلان توسعه کسب گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد

‏مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی نوشت: بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد.

او در همین باره مجددا از اصحاب رسانه درخواست می‌کند ضمن دقت‌نظر در انتشار مطالب، اخبار موثق، رسمی و صحیح را از این مرجع دریافت و منتشر نمایند و از اعلام و انتشار اخبار حساس مربوط به حوزه پولی و بانکی به نقل از منابع و مراجع ناشناس و غیر‌رسمی در فضای مجازی به شدت خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد
  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • یک باخت و یک تساوی نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ دسته دوم فوتبال
  • با برنامه ریزی دنبال کار جدیدی در دانشگاه خواهم بود
  • توانمندی‌های گیلان در قاب نمایشگاه صادراتی ایران
  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد