Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود آغاز تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی از ۲۴ بهمن ماه جاری هنوز هم تبلیغات محیطی کمرنگ است و بازار تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی داغ تر است.

خبرگزاری شبستان، گرگان- فاطمه رائیجی؛ شفاف سازی هزینه های تبلیغات و همچنین تشکیل کمیته های امحاء و برخورد با تبلیغات در بسترهای غیرقانونی از یک سو و گرانی هزینه چاپ بنر و پوستر تبلیغاتی از سوی دیگر فضای تبلیغات محیطی را در انتخابات کمرنگ کرده و تبلیغات انتخاباتی را بیشتر به سمت فضای مجازی سوق داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در کنار رونق گرفتن شور و حال تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی، برخی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و طرفداران آنها هم بدون آنکه به عواقب سخنان خود بیاندیشند مسائل غیرواقعی و وعده های توخالی را مطرح می کنند و از آن بدتر گاهی گفتمان های آنها به تخریب رقبا، اتهام و افتراهای بی اساس کشیده می شود.

 

به زعم برخی از کارشناسان، فضای مجازی می تواند تأثیر شگرفی بر افزایش مشارکت و یا کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات داشته باشد، همچنین ممکن است گاهی اوقات برای کسب آراء برخی موضوعات در فضای مجازی مطرح شود که چالش های قومیتی و مذهبی را به بار آورد و وحدت اقوام را در سایه انتخابات کمرنگ کند.

 

به هر حال با وجود اثرات مثبت و منفی که فضای مجازی می تواند در انتخابات داشته باشد دستگاه های ذی ربط و نظارتی در حال رصد و بررسی این فضا هستند تا ضمن جلوگیری از بروز هر گونه چالش و مشکل، با تخلفات و جرایم انتخاباتی قاطعانه برخورد کنند.

 

یک هزار و 389 شعبه اخذ رأی در استان گلستان پیش بینی شده است و 27 هزار نفر در گلستان برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور مشارکت خواهند داشت.

 

در استان گلستان بیش از 200 داوطلب مجلس شورای اسلامی برای تکیه بر هفت کرسی مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می کنند، گرچه این آمار به دلیل انصراف برخی کاندیداها در حال تغییر است اما براساس آخرین آمار 211 داوطلب برای نمایندگی مجلس در گلستان وارد گود رقابت شدند.

 

ایجاد انگیزه و اعتمادسازی به مشارکت حداکثری در انتخابات کمک می کند

«محمد حمیدی» در خصوص استقبال داوطلبان مجلس شورای اسلامی از تبلیغات در فضای مجازی اظهار کرد: نباید تصور کنیم که شور و حال انتخابات کمرنگ شده است بلکه داوطلبان مجلس شورای اسلامی به دلیل گرانی هزینه های تبلیغاتی بیشتر به فضای مجازی روی آوردند.

 

فرماندار گرگان ادامه داد: پیش بینی ما در جلسات شورای تأمین شهرستان نیز اینگونه بود و در جلساتی که با حضور داوطلبان و رئیس پلیس فتا استان برگزار شد قوانین و مقررات در خصوص تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی به داوطلبان انتخابات مجلس یادآوری شده است.

 

وی بیان کرد: همچنین پلیس فتا نسبت به شناسایی مدیران کانال ها و گروه های مجازی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام کرده و در صورت بیان شایعات، تخریب رقبا، افترا و ... توسط این کانال ها و گروه ها به آنها اخطار می دهد و در صورت تکرار اعلام جرم خواهد کرد.

 

حمیدی با بیان اینکه تخریب ها در فضای مجازی علاوه بر آنکه اثر سوء دارد موجب بروز درگیری می شود، خاطرنشان کرد: امروز هر کسی با یک گوشی هوشمند به یک رسانه تبدیل شده و گاهی اوقات تأثیرگذاری فضای مجازی بیشتر از رسانه های رسمی شده است.

 

فرماندار گرگان متذکر شد: به اعتقاد بنده فضای مجازی می تواند در افزایش و یا در کاهش مشارکت مردم در انتخابات تاثیرگذار باشد و باید به این موضوع مهم پرداخته شود.

 

وی با بیان اینکه رسانه ها به عنوان زبان گویای مردم به راحتی می توانند مشکلات جامعه را به مسئولان منتقل کنند، یادآور شد: ایجاد انگیزه، نشاط و اعتمادسازی می تواند به مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی کمک کند.

 

رشد ۴ درصدی تعداد شعب اخذی رأی در گلستان

«حمیدرضا ملک حسینی» نیز در این باره اظهار کرد: تبلیغات رسمی داوطلبان مجلس شورای اسلامی در سطح استان گلستان در حال اجرا است و شور و نشاط انتخابات در تمام استان فراگیر شده و ما نیز برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور تمام تجهیزات و ملزومات را آماده کردیم.

 

دبیر ستاد انتخابات استان گلستان با بیان اینکه 23 نفر از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از بانوان هستند، گفت: تعدادی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی از استان های دیگر به گلستان اضافه شدند.

 

وی با بیان اینکه در سطح استان گلستان در بسیاری از زمینه ها اعم از ثبت نام اولیه، تائید صلاحیت و ماندگاری داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی رشد خوبی را تجربه کردیم، بیان کرد: یک هزار و 389 شعبه اخذ رأی در سط استان گلستان پیش بینی شده که نسبت به دوره دهم انتخابات مجلس با افزایش چهار درصدی همراه بوده است.

 

ملک حسینی متذکر شد: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان 67 شعبه اخذ رأی اضافه شده تا مردم استان به سهولت و آسانی آرای خود را در صندوق های رأی بیاندازند، همچنین از میزان یک هزار و 389 شعبه اخذ رأی 513 شعبه به دلیل ازدحام جمعیت به صورت هفت نفره پیش بینی شده است.

 

جرایم انتخاباتی چه اقداماتی را شامل می شود؟

«هادی هاشمیان» نیز در گفتگو با خبرنگاران در این باره گفت: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی و رسیدگی به جرایم در سراسر استان گلستان تشکیل شده است، از طرفی ستاد استانی نیز در حال فعالیت است.

 

رئیس کل دادگستری استان گلستان توهین، نشر اکاذیب، دیوارنویسی، استفاده از پلاکارد و بلندگو در خارج از محیط سخنرانی داوطلبان، مخدوش کردن بنرها و پوسترهای تبلیغاتی سایر کاندیداها را از جمله جرایم انتخاباتی برشمرد و تأکید کرد: قرار دادن امکانات دولتی در اختیار داوطلبان ممنوع است و به تمام مدیران دستگاه های اجرایی هشدار داده شد تا از چنین اقدامی شدیداً پرهیز کنند.

 

وی با توصیه مردم به ویژه داوطلبان انتخابات مجلس و طرفداران آنها به رعایت قوانین گفت: تاکنون تحت عنوان جرایم انتخاباتی تخلفی در استان گلستان ثبت نشده است.

 

هاشمیان تأکید کرد: در حال حاضر برخی از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شدند و این رد صلاحیت به ورود پول های کثیف و یا اقدامات خلاف قانون آنها در انتخابات دوره گذشته مرتبط بوده است.

 

به نظر می رسد امروزه فضای مجازی می تواند در تعیین سرنوشت انتخابات بسیار اثرگذار باشد و داوطلبانی که به سواد رسانه ای اشراف بیشتری داشته باشند، می توانند خود را به کرسی های مجلس شورای اسلامی نزدیک تر کنند اما با این وجود یک نماینده مجلس نباید فراموش کند که مردم انتظار دارند نمایندگان مجلس و مسئولان را در محلات و در کنار خود ببینند.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: رد صلاحیت برخی نمایندگان مجلس یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی تبلیغات انتخاباتی پول های کثیف فضای مجازی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی داوطلبان مجلس شورای اسلامی یک هزار و 389 شعبه اخذ رأی فضای مجازی می تواند مجلس شورای اسلامی جرایم انتخاباتی استان گلستان انتخابات کمرنگ پیش بینی شده رد صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران پروازی از سراسر کشور حذف شوند

به گزارش خبرنگار مهر، «احمد مرادی» در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار کرد: حذف مدیران پروازی از سراسر کشور ضرورت دارد.

وی با اشاره به سفر رییس‌جمهور به استان هرمزگان گفت: در جریان سفر رییس‌جمهور به این استان مقرر شد هیچ مدیر پروازی در کشور نباشد اما هنوز شاهد فعالیت این افراد هستیم و برخی از آنان سه روز در ماه هم در محل خدمت خود نیستند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وجود مدیران پروازی ضربه مهلکی به تولید کشور و کارخانجات فعال می‌زند و آنان باید از چرخه مدیریت سراسر کشور حذف شوند.

کد خبر 6084302 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • رفتار‌های خلاف قانون پذیرفتنی نیست/ آمادگی گلستان برای دور دوم انتخابات
  • مدیران پروازی از سراسر کشور حذف شوند
  • طرح پرسش‌هایی از نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس توسط دانشجویان دانشگاه تهران
  • «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد/جزییات برنامه‌ها برای ۹۰ کاندیدا
  • «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد/جزییات برنامه‌ها برای 90 کاندیدا
  • پویش «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد