Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس سوریه گفت: مطمئن باشید در بازسازی‌ها نیز در کنار شما خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در دیدار با حموده صباغ، رئیس مجلس سوریه، اظهار داشت: ایران و سوریه دو کشور برادر و دوست هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تروریست‌ها توسط آمریکا در این منطقه به وجود آمدند و متاسفانه برخی از کشورهای منطقه نیز از آن‌ها حمایت کردند، اما شما در این استقامت پیروز شدید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به رئیس مجلس سوریه با اشاره به اینکه شرایط نسبت به ۸ سال گذشته تغییر کرده است، گفت: در آن زمان یکی از رهبران کشورهای منطقه به ایران آمد. "وی گفت، چرا شما از سوریه حمایت می‌کنید، کار سوریه تمام است. دو هفته دیگر با هم در مسجد اموی نماز می‌خوانیم." من به ایشان اعلام کردم که شما اشتباه می‌کنید و ملت سوریه را نمی‌شناسید.

لاریجانی ادامه داد: برخی از کشورهای منطقه حرف ما را گوش نکردند و امروز متوجه شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هدف آن‌ها این بود که کار سوریه را طی چند هفته تمام کنند. امروز ما به شما و رئیس جمهور و مسئولان سوریه این پیروزی‌ها را تبریک می‌گوییم.

لاریجانی با بیان این که اطمینان داشته باشید در حمایت از شما راسخ هستیم، افزود: با شناخت کامل از سوریه و منطقه، از شما حمایت کردیم و همچنان حمایت خواهیم کرد و همکاری با شما را یک امر تاکتیکی نمی‌دانیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با ذکر این مطلب که امروز شما وارد صحنه بازسازی و بهبود شرایط اقتصادی شده‌اید، اظهار داشت: تجار ایران و سوریه در شرایط امروز می‌‎توانند با یکدیگر همکاری کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس سوریه گفت: مطمئن باشید در بازسازی نیز در کنار شما خواهیم بود.

رئیس مجلس سوریه: شهادت سردار سلیمانی و شهدای مقاومت آسمان امنیت را روشن کرده است

حموده صباغ، رئیس مجلس سوریه در دیدار با لاریجانی ضمن خیر مقدم به رییس مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه، اظهار داشت: دیدار ما دیدار برادران است، در واقع این دیدار بیانگر رابطه تاریخی و راسخ بین دو کشور است.

رئیس مجلس سوریه با بیان اینکه پیوند تاریخی ایران و سوریه توسط رهبران دو کشور سوریه و ایران مرحوم حافظ اسد و مرحوم امام خمینی (ره) ایجاد شده است، بیان کرد: رابطه بین دو کشور تاکنون ادامه پیدا کرده و با خون شهدای دو ملت و مسئولان دو کشور تقویت شده است.

وی با بیان اینکه لازم می‌دانم شهادت سردار سلیمانی و یاران شهدای مقاومت را تسلیت عرض نمایم، افزود: خون این شهدا، آسمان امنیت ما را روشن کرده و راه مقاومت را در برابر آمریکا و نظام استکبار و برای تمامی آزادگان گشوده است.

حموده صباغ ادامه داد: تروریست های احمق‌ تصور کردند با شهادت این فرماندهان می‌توانند آتش مقاومت را خاموش کنند، در حالی که این اقدامات نتیجه عکس خواهد داد و باعث دلگرمی تمام ملت‌ها و دوستداران مقاومت در مقابل آمریکا و استکبارگران خواهد شد.

رئیس مجلس سوریه با اشاره به عمق روابط و پیوندهای بین رهبری دو کشور و ملت، گفت: از جمهوری اسلامی به خاطر تمام حمایت‌‎هایی که در مقابل تروریسم از سوریه داشته، تشکر می‌کنم.

حموده صباغ با ابراز امیدواری از این که روابط ایران و سوریه در سایه رهبران دو کشور گسترده‌تر شود و پیشرفت کند، اظهار داشت: ما اشتیاق داریم که هرچه سریعتر پیروزی نهایی فرا برسد و با هم این پیروزی را جشن بگیریم.

لینک کوتاه: asriran.com/002zmq

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بازسازی سوریه لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی رئیس مجلس سوریه کشورهای منطقه ایران و سوریه حموده صباغ دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام معاون رئیسی به اسرائیل: اگر مرتکب خطا شوید، به شدت پاسخ خواهیم داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مخبر، معاون اول رئیس دولت سیزدهم بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) در تماس تلفنی حسین عرنوس، ضمن تبریک روز ملی سوریه بر گسترش روابط دوجانبه دو کشور تأکید کرد.

وی ضمن قدردانی از پیام تسلیت دولت سوریه در پی هدف قراردادن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: حمله به ساختمان کنسولگری ایران، اوج استیصال آن رژیم خبیث در برابر مقاومت فلسطین و گروه های مقاومت را نشان داد.

معاون اول رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه طوفان الاقصی منطقه را وارد فضای جدیدی نموده، اظهار داشت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مخبر با اشاره به اهمیت راهبردی سوریه و ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها، بر لزوم تشکیل «کمیته‌های مشترک پیگیری همکاریهای اقتصادی دو کشور» و تلاش برای اجرایی شدن توافقات و قراردادهای امضا شده میان تهران و دمشق تاکید کرد.

توجه بیشتر به توسعه همکاری های اقتصادی در حوزه های مشترک تجاری، تسهیل فعالیت بخش خصوصی دو کشور، لزوم همکاری در حوزه حمل و نقل، ترانزیت و نیز گردشگری از جمله محورهای این گفتگوی تلفنی بود.

نخست وزیر سوریه نیز در این تماس تلفنی ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از مستشاران جمهوری اسلامی و شهروندان سوری در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، آن را نقض قوانین و مقررات بین المللی عنوان کرد.

حسین عرنوس از عملیات اخیر سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به عنوان پاسخ دندان شکن به اقدامات رژیم صهیونیستی یاد کرد و با تبریک این رشادت به دولت و ملت ایران افزود: جمهوری اسلامی تنها تأسیسات و زیرساخت های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار نداد بلکه این اقدام شجاعانه موجودیت رژیم صهیونیستی و اعتبار آن و متحدان این رژیم را زیرسوال برد و به چالش کشید.

نخست وزیر سوریه از آمادگی کامل ارتش و نیروهای مسلح این کشور برای حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت و مقابله با اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: ارتش سوریه آماده است به تجاوزات و اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ دندان شکن دهد.

وی از عزم و اراده جدی دولتمردان جمهوری اسلامی برای پیگیری و اجرایی شدن اسناد و توافقات فیمابین دو کشور تقدیر و بر توسعه روند همکاری های مناسب دو کشور در زمینه تجارت آزاد و همچنین امور بانکی تاکید کرد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896796

دیگر خبرها

  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ می دهیم
  • مخبر: اگر اسرائیل مرتکب خطای دیگری شود، بشدت پاسخ می‌دهیم
  • پیام معاون رئیسی به اسرائیل: اگر مرتکب خطا شوید، به شدت پاسخ خواهیم داد
  • ما به دنبال تنش نیستیم/ اگر اسراییل خطا کند، پاسخ شدید می‌دهیم
  • معاون اول رئیس‌جمهور: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • ارتش و سپاه در مقابل دشمنان جانانه ایستاده‌اند
  • پشت هر کشتی ایرانی در آب‌های فرا سرزمینی ارتشی مقتدر ایستاده است