Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@04:25:49 GMT

کدام فیلم‌ها متقاضی اکران نوروزی هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۷۲۵۷

به گزارش ایسنا، تنها فیلم کمدی سی‌وهشتمین جشنواره فجر امسال پیش از موعد به عنوان نخستین فیلم اکران نوروزی انتخاب شد و قرار است برای رونق بخشی به سینماهای کشور که پس از پایان جشنواره دچار رکود می‌شوند از 30 بهمن روی پرده سینماها رود.

به این ترتیب «خوب، بد، جلف 2» (ارتش سری) به کارگردانی پیمان قاسمخانی از چهارشنبه همین هفته روانه اکران می‌شود هرچند تعداد هفته‌های نمایش آن برای محاسبه در اکران نوروزی از 28 اسفندماه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمخانی در دومین تجربه سینمایی خود فیلمی را ساخته که بیشتر شوخی با سینما و سینماگران است و طبق گفته خودش در جشنواره فجر قصد دارد قسمت سوم آن را هم برای تمام شدن قصه‌ی «خوب، بد، جلف» بسازد.

در این فیلم سام درخشانی، پژمان جمشیدی بازیگر ثابت از سری قبلی هستند و حامد کمیلی، فرهاد آییش و گوهر خیراندیش به این گروه اضافه شده‌اند.

اما برای اکران نوروز 6 فیلم دیگر هم باید انتخاب شوند که احتمالا با تصویب آیین‌نامه جدید اکران در چند روز آینده تکلیف‌ آن‌ها هم به زودی مشخص خواهد شد.

با این حال براساس گمانه‌زنی‌، اخبار رسمی و غیررسمی می‌شود پیش‌بینی کرد که چه فیلم‌هایی متقاضی اکران نوروزی سال 1399 هستند.

در بین 6 گزینه باقی‌مانده شاید یکی از محتمل‌ترین انتخاب‌ها برای اکران نوروز، به روال سال‌های قبل بهترین فیلم جشنواره فجر از نگاه تماشاگران است و به همین دلیلی با توجه به اعلام پخش‌کننده (علی سرتیپی) «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت احتمالا در نوروز روی پرده سینماها می‌رود.

این فیلم نخستین تجربه سینمایی محمد کارت است که بیشتر بخاطر فیلم‌های کوتاه و مستندش شناخته می‌شد.

امیر آقایی برای بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد و طناز طباطبایی هم جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را گرفت.

جواد عزتی، پانته‌آ بهرام، مه‌لقا باقری، علی شادمان، ناهید مسلمی و علیرضا داودنژاد دیگر بازیگران این فیلم هستند.

سرتیپی علاوه بر این فیلم متقاضی اکران «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا نیز هست، گرچه هنوز مشخص نیست یک پخش‌کننده می‌تواند دو فیلم در اکران داشته باشد یا خیر.

در «خروج» فرامرز قریبیان بازیگر نقش اصلی است که پس از چند سال با این فیلم به جشنواره آمده بود و به دلیل حواشی‌ای که پیش آمد و دلخوری‌هایی که از مدیریت سینما و جشنواره داشته، این فیلم را آخرین حضورش در سینما معرفی کرده است.

در این فیلم که به لحاظ لوکیشن و بستر روایت داستان فضای متفاوتی را نسبت به بیشتر تولیدات سینما شاهدیم، چند بازیگر قدیمی سینما هم حضور دارند که به آتش تقی‌پور، اکبر رحمتی و محمد فیلی می‌توان اشاره کرد. همچنین پانته‌آ پناهی‌ها، کامبیز دیرباز و محمدرضا شریفی‌نیا دیگر بازیگران این فیلم هستند.  

از بین فیلم‌های جشنواره یکی دیگر از آثاری که شنیده می‌شود ممکن است در اکران نوروزی قرار گیرد، «روز صفر» سعید ملکان است که اگرچه از مراسم اختتامیه به بعد با حاشیه‌های زیادی همراه بوده اما به هر حال از گزینه‌های نوروز 99 است.

در این فیلمِ به قول مسعود فراستی، اکشنِ ملیِ ضد امنیتی، امیر جدیدی و ساعد سهیلی نقش‌ یک مامور امنیتی و عبدالمالک ریگی را بازی کرده‌اند و تینو صالحی، محمدرضا مالکی و مهدی قربانی از جمله بازیگران دیگر «روز صفر» هستند.  

از آنجا که برای اکران نوروزی یک فیلم کودک هم احتمالا گنجانده می‌شود باید گذری بر معدود فیلم‌های کودک تولید شده کرد که در میان آن‌ها «بازیوو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی و تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی گویا از جدی‌ترین متقاضیان اکران نوروزی است.

«بازیوو» با بازی برزو ارجمند، پژمان بازغی، محمدرضا هدایتی، لیندا کیانی، رضا شفیعی جم و سحر زکریا در جشنواره سی‌ودوم فیلم کودک و نوجوان اصفهان حضور داشت و مدت‌هاست آماده اکران است.

فیلم دیگری که پیش‌تر هم اعلام شده بود متقاضی اکران نوروز است و اگرچه فرم جشنواره را پر کرده بود، به دلیل تمام نشدن مراحل فنی نظر هیات انتخاب را جلب نکرد «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد است.

ساخت «لاله» پس از چند سال بالاخره با تمام شدن مسئله مالکیت فیلم، چند ماه قبل به پایان رسید ولی با تکمیل شدن کارهای پس از تولید آماده اکران نوروز می‌شود.

در این فیلم سارا امیری (در نقش لاله)، ایرج نوذری، سینان تازچو، نیکی کریمی، سام قریبیان، همایون ارشادی، پیام اینالویی، محمود اردلان، امیرعلی دانایی و محمد صادقی از جمله بازیگران هستند.

اما آخرین فیلمی که گویا متقاضی اکران در نوروز شده، «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی است که در جشنواره فیلم فجر سال قبل رونمایی شد اما فرصت اکران در طول سال را پیدا نکرد.

در این فیلم نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، مهرداد صدیقیان و احترام برومند بازی کرده‌اند.

اکران نوروزی سال 99 قرار است با نمایش هفت فیلم و به طور رسمی از تاریخ 28 اسفندماه در سینماهای کشور آغاز شود و اسامی منتشر شده پیش‌بینی‌ و گمان زنی‌های ست که این روزها مطرح می‌شود بنابراین ممکن است فیلم‌های دیگری نیز گزینه اکران نوروزی باشند.

منبع: الف

کلیدواژه: متقاضی اکران نوروز برای اکران نوروز اکران نوروزی جشنواره فجر بازیگر نقش فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغ فدک نماد وحدت مدیریت شهری در ارائه خدمات به مسافران نوروزی

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: در ایام نوروز باغ فدک نماد وحدت و همدلی تمام ارکان مدیریت شهری اصفهان در ارائه خدمات به مسافران نوروزی بود.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به استقبال مسافران نوروزی از کمپ باغ فدک اظهار کرد: این کمپ گردشگری در سال جاری نیز همچون سال‌های گذشته میزبان جمعیت زیادی از مسافران نوروزی از شهرهای مختلف کشور بود.

وی افزود: باغ فدک به لطف خداوند و با همت ستودنی مدیران و مسئولان شهری، حق میزبانی را بدون حاشیه و هرگونه حادثه‌ای در ایام نوروز ادا کرد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان ضمن قدردانی از همت تمام مدیران شهر اصفهان تصریح کرد: در ایام نوروز تمام مدیران و مسئولان شهری از جمله، معاونت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری، فرمانداری اصفهان، فرماندهی انتظامی شهرستان، حوزه‌های مقاومت بسیج، مدیریت اورژانس شهرستان، مسئولان اداره بهداشت، مسئولان و بازرسان اتحادیه‌ها و اصناف مختلف، مدیریت جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه‌های مرتبط در کنار عوامل شهرداری اصفهان به ارائه خدمت پرداختند که لازم است از زحمات تمام آن‌ها تقدیر کنیم.

سلطان‌آقایی با اشاره به افزایش میزان رضایت مسافران از ارائه خدمات باغ فدک در نوروز امسال گفت: با همت تمامی مسئولان و خادمان شهروندان در شهرداری، آنچه انتظار مسئولان و مسافران بود در باغ فدک مهیا شد.

وی ادامه داد: در آخرین نشست ستاد خدمات سفر منطقه ۹ با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمستان سال گذشته، مجموعه خدمات شهری منطقه ۷ از ابتدای اسفند تا پایان ستاد خدمات سفر در باغ فدک مستقر بودند و با تلاش شبانه‌روزی خود در کنار کلیه دستگاه‌های مرتبط خاطره خوبی از نوروز ۱۴۰۳ رقم زدند.

سلطان‌آقایی با اشاره به ورود بیش از ۲۲ هزار خودرو به باغ فدک در نوروز ۱۴۰۳ بیان کرد: با تلاش تمام همکاران هدف اصلی مسئولان مدیریت شهری یعنی، امنیت و آسایش مسافران نوروزی برقرار شد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با تجربه سال جاری، در سال آینده به سطح بالاتری از ارائه خدمات به مسافران نوروزی نزدیک شویم.

کد خبر 744459

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۶ هزار همدانی در تعطیلات نوروز به سینما رفتند
  • خراسان رضوی رتبه نخست سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • جایگاه ویژه «نون خ ۵» در بین سریال نوروزی
  • نون خ ۵ پربیننده‌ترین سریال نوروزی
  • اکران مستند «قوی دل» در گروه هنر و تجربه
  • اکران مستندی از یک پرونده جنجالی و قضایی
  • استقبال بیش از ۷۰۰ هزار مسافر نوروزی از پارک کوهستانی صفه
  • «نون خ ۵» پربیننده‌ترین سریال نوروزی شد
  • باغ فدک نماد وحدت مدیریت شهری در ارائه خدمات به مسافران نوروزی
  • پایان نوروز و آغاز اکران مدارس «ایلیا؛ جستجوی قهرمان»