Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«عبدالسلام حنفی» معاون دفتر سیاسی طالبان به «نن‌تکی آسیا» گفت که توافق با آمریکایی‌ها در 29 فوریه (10 اسفند) در «دوحه» به امضا می‌رسد.

وی افزود که در مراسم امضای توافقنامه شماری از کشورهای همسایه افغانستان، اعضای شورای امنیت سازمان ملل، نمایندگانی از سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه اروپا و برخی دیگر کشورها نیز به عنوان شاهد در مراسم حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حنفی افزود که پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، طالبان نیز یک هزار زندانی را آزاد می‌کند و در مقابل آمریکا و دولت افغانستان نیز 5 هزار زندانی این گروه را آزاد خواهند کرد.

براساس برخی گزارش‌ها دوره 7 روزه کاهش خشونت‌ها از 22 فوریه آغاز و تا 29 این ماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است که مذاکرات مستقیم آمریکا و طالبان برای یافتن یک توافق سیاسی از 18 ماه پیش آغاز شد و براساس گزارش رسانه‌ها، پیش از این دو طرف بر روی 4 محور خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، کاهش خشونت‌ها، عدم استفاده از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها و نیز آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی توافق کردند.

در حالی که پیش از این «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفته بود که در توافق با آمریکا موضوع جدیدی وارد نشده اما ارگ ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به دیدار اشرف غنی و مقامات آمریکایی اظهار داشت که هیچ یک از بندهای توافقنامه صلح آمریکا و طالبان بدون شرط نیست و این گروه حاضر به کاهش خشونت شده است.

براساس بیانیه ریاست جمهوری افغانستان، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در دیدار با اشرف غنی اظهار داشت: «بگذارید طالبان هرچه که می‌گویند، بگویند. از هر جایی که می‌گویند بگویند، اما واقعیت این است که باید آنها با تروریسم و القاعده وداع گویند و دست از جنگ بردارند. ما حامی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود».

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: طالبان آمریکا توافق با آمریکا هزار زندانی کاهش خشونت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان

حزب التحریر که گفته می‌شود تفکر آنها نزدیک به داعش است در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگوی خود توسط حکومت طالبان خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حزب التحریر در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس اظهار داشت شماری از اعضای آنها از طی دو ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی حکومت افغانستان به جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی بازداشت شده‌اند.

این بیانیه افزود «سیف الله مستنیر» سخنگوی حزب التحریر نیز توسط حکومت طالبان بازداشت شده است.

در این بیانیه با انتقاد از حکومت طالبان آمده است نظام حاکم سد راه دعوت به سوی خیر است و باید افراد بازداشت شده را رها کنند.

حکومت طالبان طی سال گذشته دهها نفر از اعضای حزب التحریر را در نقاط مختلف افغانستان به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

حزب التحریر که بسیاری از افراد این گروه را در افغانستان تروریستی می‌خوانند با شعار برقراری خلافت اسلامی در بیش از یک دهه اخیر از طریق فضای مجازی، پخش ماهنامه و هفته نامه، تریبون مساجد و حتی در دانشگاه‌های افغانستان فعال بوده است.

دادگاه طالبان 20 عضو «حزب التحریر» را به 3 سال زندان محکوم کردطالبان: فعالیت «حزب التحریر» و «جمعیت اصلاح» در دانشگاه‌ها ممنوع استبازداشت اعضای «حزب التحریر» به اتهام تبلیغ برای داعش در شمال افغانستان

مرکز تحقیقی «پیک» پیش از این گزارش داده بود کشورهایی که از گروه تروریستی داعش در افغانستان حمایت می‌کنند با هدف ایجاد پایگاه فکری برای جریان‌های تکفیری ساز، کار تبلیغاتی را از طریق «حزب‌التحریر» در این کشور راه اندازی کرده‌اند.

برخی سران سیاسی و شخصیت‌های افغانستان گفته بودند حزب التحریر با شعار خلافت جهانی اسلام، با ترویج عقاید وهابیت در بین مردم برای گروه‌های تروریستی داعش و النصره سربازگیری می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • متعهد به از بین بردن فساد اداری هستیم
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری