Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: محمدجواد جمالی نوبندگانی با تأکید بر ضرورت تقویت روابط دیپلماتیک با کشور‌های همسایه و همسو، اظهار داشت: با توجه به موضع‌گیری‌های اعلامی و عدم توجه اتحادیه اروپا به ویژه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان به تعهداتشان در برجام، به این نتیجه می‌رسیم که آمریکا و اروپا از ابتدای مذاکرات هسته‌ای، تقسیم کاری را بین خودشان برای فشار به ایران به وجود آورده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها ابایی ندارند که اعلام کنند در این مدت صرفاً دنبال وقت کشی بودند، افزود: آمریکا سیاست برخورد سخت با جمهوری اسلامی را در دستور کار خود قرار داد و اروپایی‌های عضو برجام هم فقط وعده وعید دادند و نه تنها هیچ اقدام خاصی در راستای اجرای برجام انجام ندادند، بلکه ایران را در حالت تعلیق و تهدید گذاشتند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه مجموع مراودات اقتصادی ما با اروپا از یک کشور همسایه مثل عراق کمتر است، تصریح کرد: بر این اساس، ارتباط اقتصادی ما با کشور‌های همسایه، همسو و بلوک شرق روز به روز بیشتر شده است و باید تقویت نیز شود. از سوی دیگر تحریم‌ها باعث شده که بیش از پیش به ظرفیت‌های داخلی خودمان توجه کنیم.

جمالی بیان کرد: در حال حاضر تعداد دیدار‌های مقامات کشورمان به ویژه مسئولان دستگاه دیپلماسی با کشور‌های همسایه و همسو، چون روسیه، چین، ژاپن و عراق نسبت به چند سال گذشته افزایش یافته است و نشان می‌دهد که نگاه مسئولان تراز اول کشور هم تعمیق و گسترش روابط با کشور‌های دوست است.

وی تأکید کرد: اروپایی‌ها ثابت کردند که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و در برهه‌های مختلف بدعهدی خود را نشان دادند و از آنجایی که کاملاً با سیاست‌های آمریکا همسو هستند، امیدی به آنان نیست.

این نماینده مجلس درباره اقدامات احتمالی ایران در مقابل بدعهدی اعضای اروپایی برجام، اظهار داشت: جمهوری اسلامی تمام اقدامات ۵ گانه خود برای کاهش تعهدات برجامی را انجام داد، اما علی رغم آنکه گزینه‌های دیگری روی میز داریم، قطعاً در زمین غربی‌ها بازی نخواهیم کرد و مسئولان کشورمان بنا به صلاحدید و مصلحت، نوع اقدام مقابله‌جویانه را تعیین می‌کنند و احساسی عمل نخواهند کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: جمالی مراودات اقتصادی ایران کشور های همسایه کشور های همسایه اروپایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از روستاها موجب تقویت تعامل مردم با مسؤولان می شود

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی عصر پنج شنبه در بازدید از پروژه‌های روستاهای بخش چغادک و بررسی مشکلات روستاهای شهرستان بوشهر گفت: آسفالت معابر، بازدید از مدارس، پیگیری روشنایی معابر و خطوط ارتباطی و آنتن دهی موبایل و بازسازی و مرمت لوله‌های آب روستاها از جمله برنامه‌های این بازدید بود.

فرماندار بوشهر افزود: اصلاح شبکه آب در برخی از روستاها و درخواست واگذاری مسکن روستایی همچنین بازنگری و ایجاد طرح هادی از دیگر خواسته‌های مردم منطقه بود.

فرماندار بوشهر با اشاره به امید افزایی دولت در روستاها، بازدید از روستاها را موجب تقویت ارتباط و تعامل مردم با مسئولان دانست و افزود: حضور مسئولان در روستاها و شنیدن مشکلات مردم، راهکاری مهم در حل مشکلات است.

کد خبر 6082140

دیگر خبرها

  • بازدید از روستاها موجب تقویت تعامل مردم با مسؤولان می شود
  • رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه تقویت تحریم اقتصادی است
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • عزم دولت برای تکمیل ۷۰هزار پروژه نیمه تمام عمرانی جدی است
  • تقویت روابط خارجی هدف مدیران اقتصادی قزوین است
  • ارائه گزارش های تحلیلی منابع و مصارف به مسئولان اقتصادی
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند