Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@21:25:59 GMT

زنان یکی از مراحل حساس تکامل بشریت را بر عهده دارند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۷۳۸۵

زنان یکی از مراحل حساس تکامل بشریت را بر عهده دارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: «زنان با پذیرش مسئولیت انسان‌سازی و تربیت فرزندان، یکی از مراحل حساس تکامل بشریت را بر عهده دارند.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رودهن، حسن شهرکی‌پور در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر  در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد، اظهار کرد: «زنان با پذیرش مسئولیت انسان‌سازی و تربیت فرزندان، یکی از مراحل حساس تکامل بشریت را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهدای گرانقدر ما ثمره تربیت مادرانی هستند که از حضرت زهرا(س) الگو گرفته‌اند و با سیره تربیت اهل‌بیت(ع) از دامان این زنان مردانی به پا خاستند که با عمل خود در مقام شهادت ماندگار شدند.»

وی افزود: «از ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه زهرا(س) می‌توان به دیدگاه ایشان در همسرداری و تکریم خانواده، تربیت صحیح فرزندان، ولایت مداری و حمایت همه‌جانبه آن حضرت از مقام والای ولایت اشاره کرد و نیز احادیث گهربار این بانوی بزرگوار همه و همه نشان از بالندگی روحی و معنوی غیرقابل وصف ایشان دارد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با اشاره به نقش زنان در ایران اسلامی عنوان کرد: «افتخاراتی که رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس برای ایران کسب کردند، برگرفته از روحیه ایثار زنان و مادرانی بود که از عزیزان خود گذشتند و آنان را به حضور در مناطق جنگی و عملیاتی بدرقه کردند.»

شهرکی‌پور ابراز امیدواری کرد که مادران و زنان، زندگانی حضرت زهرا(ع) را الگو و سرلوحه قرار داده تا بتوانند فرزندان سالم تربیت و تحویل جامعه بدهند؛ چراکه تربیت فرزندان سالم و بانشاط یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشرفت جامعه است.

انسان در سایه سرسپردگی به فرمان خدا عزت پیدا می‌کند

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن نیز گفت: «زن در فرهنگ دینی ما جایگاه رفیع و بلندی دارد به‌طوری که حضرت فاطمه زهرا(س) در سن کم به مقام و منزلت والایی رسید و در سایه ایمان و سرسپردگی به فرمان خداست که انسان عزت پیدا می‌کند و به مقام والایی می‌رسد.»

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی مطرح کرد: «البته به این معنا نیست که زن در خانواده ایثار نداشته باشد؛ چراکه گرم شدن کانون خانواده با ایثار و کار کردن زن در خانواده صورت می‌گیرد.»

زهرا میربابا معاون پژوهشی حوزه علمیه بانوان دماوند نیز به تشریح سبک زندگی اسلامی پرداخت و زندگانی حضرت فاطمه زهرا(ع) را از جوانب گوناگون بررسی کرد.

به گزارش آنا، در پایان این مراسم با اهدای لوح و جایزه به مرضیه آشوری مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن از خدمات وی قدردانی شد.

انتهای پیام/4121/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن سیدمحمد حسینی تکامل بشریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن حضرت فاطمه زهرا تربیت فرزندان زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبرستان بقیع قدیم ‌ها این شکلی بود + ویدئو

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، قبرستان بقیع یا بهشت بقیع نام آرامگاهی در عربستان است که مسلمان‌ها می‌توانند آن را از دور زیارت کنند.

بنابر احادیث و روایات، امامان بزرگواری در این قبرستان مدفون شده اند و حتی گفته می‌شود که قبر حضرت فاطمه زهرا (س)، مادر بزرگوار ائمه نیز در این قبرستان است.

کد خبر 845219 منبع: مهر برچسب‌ها اسلام - مسجد خبر مهم عربستان حضرت فاطمه زهرا (س)

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۵۰ شرکت صنعتی در رویداد صدرا
  • برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی
  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما چه نتیجه‌ای دارد؟
  • دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید
  • جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • قبرستان بقیع قدیم ‌ها این شکلی بود + ویدئو
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند