Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@23:23:05 GMT

حضور وزنه بردار پرآوازه با پای مصدوم روی تخته (عکس)

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۷۵۰۳

حضور وزنه بردار پرآوازه با پای مصدوم روی تخته (عکس)

هفته ماقبل پایانی رقابت‌های لیگ برتر وزنه‌برداری یک اتفاق ویژه در خود داشت. کیانوش رستمی با وجود مصدومیت حاضر به ترک بازی های این هفته نشد و هم در یک ضرب و هم در دوضرب با پای مصدوم به روی تخته آمد.

به گزارش "ورزش سه"، هفته ماقبل پایانی رقابت‌های وزنه‌برداری باشگاه های کشور، در تالار وزنه برداری ایرانیان مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و ورزشکاران مختلف تیم های حاضر در این رقابت‌ها به روی تخته رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 در این میان اما این اتفاق ویژه در جریان این بازی ها، به حضور ملی پوش آسیب دیده تیم ایران مال به روی تخته برمی‌گشت. کیانوش رستمی که از جمله ملی‌پوشان مهم وزنه‌برداری ایران در سال های اخیر محسوب می شود و پیش از این موفق به کسب مدال طلای المپیک نیز شد با مصدومیت، خود را به بازی های هفته ماقبل پایانی رساند اما در نهایت موفق نشد در مجموع، درمیان سه وزنه بردار عنوان دار وزن خود قرار بگیرد.

 

زانوی آسیب دیده رستمی باعث شد تا وی هم در حرکت یکضرب و هم در حرکت دوضرب تنها یک بار شانس خود را بیازماید تا بتواند به جمع بالانشینان برسد. کیانوش در یک ضرب فقط یک بار به روی صحنه آمد و با بلند کردن وزنه ۱۴۰ کیلویی کار خود را به پایان رساند و از دو شانس دیگر خود استفاده نکرد. او با این وزنه موفق شد نفر سوم یک ضرب در وزن ۹۶ کیلوگرم معرفی شود.

 

 

در دوضرب هم اوضاع برای ملی پوش نامداره تیم ایران مال تفاوتی نداشت. در این قسمت هم رستمی با تقاضای وزنه ۱۸۰ کیلو گرمی تنها یک بار روی صحنه خودنمایی کرد و توانست در همان اولین حرکت این وزنه را بالای سر ببرد و پس از آن از خیر استفاده از دو شانس دیگر خود بگذرد.

 

نکته جالب در بلند کردن وزنه توسط کیانوش در این بود که وی در حین لیفت کردن وزنه و سپس بلند کردن کامل آن، سعی کرد تا کمترین استفاده را از زانوی آسیب دیده خود بکند و این اتفاق در بلند کردن دوضرب بیش از پیش خود را نمایان کرد به گونه ای که وی پس از لیفت کردن وزنه، تا حد امکان مراعات زانوی خود را کرد تا درد بیشتری احساس نکند و به نوعی می توان گفت مصدومیت این وزنه بردار باعث شد تا تاکتیک بلند کردن وزنه توسط وی کاملاً تحت شعاع قرار بگیرد.

 

دو حضور رستمی با پای آسیب دیده بر روی صحنه در حالی اتفاق که حاضرین در سالن وی را مورد تشویق خود قرار دادند. حضوری که با مشایعت بهداد سلیمی، سرمربی تیم ایران مال اتفاق می افتاد. در دسته 96 کیلوگرم در نهایت او پس از رضا دهدار، افشین طاهری و علی مکوندی در رده چهارم جدول رده بندی قرار گرفت.

 

 

از تیم ایران مال سیدایوب موسوی نیز در دسته 102 کیلوگرم به روی تخته رفت و در حالی که او هم از آسیب دیدگی در عضلات چهار سر ران رنج می برد در مجموع توانست به رده دوم جدول رده بندی دست پیدا کند. موسوی پیش از این و در رقابت های جهانی نیز موفق به کسب رتبه نایب قهرمانی شده بود.

کیانوش رستمی وزنه برداری

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کیانوش رستمی وزنه برداری هفته ماقبل پایانی بلند کردن وزنه تیم ایران مال کیانوش رستمی وزنه برداری روی تخته وزنه بردار آسیب دیده یک ضرب یک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، بنابر تصمیم هیأت اجرایی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری(IWF)، ایروان پایتخت ارمنستان و کاراکاس ونزوئلا، به ترتیب در سال ۲۰۲۷ و ۲۰۲۷ میزبان رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری خواهند بود.

ایروان سال ۲۰۲۳ مسابقات قهرمانی اروپا را با موفقیت برگزار کرد و کاراکاس نیز در سال جاری میلادی میزبان رقابت‌های پان‌امریکا بود. علاوه بر ۲ رویداد، میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال ۲۰۲۶ نیز به شهر بئونوس آیرس آرژانتین اعطا شد.

محمد جلود، رئیس IWF از انتخاب میزبان رویدادهای جهانی در قاره‌های مختلف دنیا استقبال کرد و انتخاب زودهنگام این دو شهر را موجب ثبات تقویم و برنامه‌ریزی بهتر برای برگزاری آن دانست.

با وجود این که سیستم کسب سهمیه برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ هنوز مشخص نشده است اما در هر صورت، مسابقات جهانی سال ۲۰۲۷، یکی از رویدادهای مهم کسب سهمیه خواهد بود.

کد خبر 6088490 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • ابهام درباره حضور ۲ پرسپولیسی مصدوم
  • امدادرسانی هلال احمر به ۷ خانوار و ۳۰ نفر از متاثرین سیل در اهر
  • مدافع پرسپولیس مقابل سپاهان از مصدومیت برگشت
  • کشف ماهي قاچاق در سيريک 
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز