Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@13:04:59 GMT

فضای حقیقی و مجازی امتداد دو خط موازی تا بهارستان

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۷۵۵۱

فضای حقیقی و مجازی امتداد دو خط موازی تا بهارستان

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: ۱۱۳ داوطلب با رویکردها و گرایش‌های مختلف در زنجان رقابت تبلیغاتی خود را آغاز کرده اند. تا اینجای کار حرف‌ها در فضای مجازی و در بیلبوردها مطالبه گرایانه است، ولی فعلاً مطالبه گرایانه است شاید بعداً شد معامله گرایانه.

برخی‌ها هنوز منتظر روزهای آینده هستند و فعالیت‌های انتخاباتی رقبای خود را زیر نظر دارند و برخی‌ها آرامش قبل از طوفان را تجربه می‌کنند، مانده‌اند تا روزهای پایانی تبلیغات موج آفرینی کنند، تجربه‌ای که در گذشته جواب داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاباتی خاص با برخی چهره‌های معمولی که هنوز انتخابات مجلس برایشان خیلی بزرگ است و باید در تجربه انتخابات دیگر خود را محک می‌زدند.

از سیاه نمایی تا ارائه آمار غلط در کانال های داوطلبان

برخی داوطلبان تحلیل‌های خود را با تکیه بر آمارهای غلط ارائه می‌دهند، آمارهایی که ساخته و پرداخته تیم به اصطلاح اتاق فکرشان است، آمارهایی که جز سیاه نمایی عملکرد دولت‌ها طی دوران پس انقلاب چیزی را نمی‌توان از آن استنباط کردند، می‌خواهند به هر قیمتی وارد مجلس شوند با عبور از خط قرمزها، غوغا سالاری، سیاه نمایی، مظلوم نمایی و پول‌های مشکوک و شائبه دار برای رسیدن به صندلی مجلس تلاش می‌کنند.

افرادی که بدون مطالعه و آگاهی وارد صحنه‌ای شده‌اند که مسیری خاص و حساس است، زنجان همواره آزمون و خطا را تجربه کرده، چه از سمت مدیران غیربومی و چه کسانی که خود را برای اولین بار وارد عرصه‌ای می‌کنند که شناختی از آن ندارند

افرادی که بدون مطالعه و آگاهی وارد صحنه‌ای شده‌اند که مسیری خاص و حساس است، زنجان همواره آزمون و خطا را تجربه کرده، چه از سمت مدیران غیربومی و چه کسانی که خود را برای اولین بار وارد عرصه‌ای می‌کنند که شناختی از آن ندارند، عرصه‌ای که جز هزینه برای استان عایدی نداشته و همواره چالش برانگیز بوده است، استان با توجه به این امر و برخی مؤلفه های دیگر به جای یشرفت در جا زده و در برخی زمینه‌ها پس روی هم داشته است.

همه آنهایی که آمدند، می گویند برای خدمت آمده‌اند و احساس تکلیف کرده اند، از کاندیدایی که برای هر روز اجاره تنها یکی از ستادهای تبلغاتی خود ۲۵ میلیون تومان هزینه می‌کند تا کاندیدایی که همیشه در بنرهایش به خوش تیپی شهرت داشته، کاندیداها و حامیانشان این روزها مهمانان ناخوانده همه مجالس هستند، پای ثابت همه مجالس ترحیم و عروسی‌ها و هدایای آنچنانی به عروس و دامادها می‌دهد تا مثلا ادعای خدمت به مردم را از همین امروز به رخ بکشد.

داوطلبانی که هنوز حدود اختیارات قوه مقننه را نمی دانند

داوطلبی در میان نامزدها وجود دارد که حد و اندازه اختیارات یک نماینده مجلس را نمی داند و اختیارات قوه مقننه را با قوه مجریه یکی می داند، البته شاید هم عملکرد و رفتار برخی نمایندگان قبلی که در امور اجرایی ورود پیدا می کردند این شائبه را برای وی ایجاد کرده است.

می‌گویند می‌خواهند پرچم‌دار مبارزه با فساد باشند و خود را ناجی مردم می‌دانند درحالی‌که گذشته آنها چنین نمی گوید. گفته شده حقوق چهار سال نمایندگی زیر پانصد میلیون تومان است در حالی که این روزها برخی کاندیداها هزینه‌های میلیاردی تنها برای ستادهای تبلیغاتی‌شان می‌کنند، یعنی واقعاً مدعیان خدمت می‌خواهند با فساد مبارزه کنند یا نتیجه عکس خواهد بود؟.

گروه‌ها و کانال‌های مجازی با اعضایی که بدون رضایت عضو گروه شدند، بیشترین تلاش خود را برای متقاعد کردن افکار عمومی در فضای مجازی دارند و در هر حوزه‌ای نظراتی خاص می‌دهند که حتی خودشان هم قبولش ندارند و تنها برای اقناع مخاطب و عوام فریبی مطرح می‌کنند.

لزوم ورود نخبگان به انتخاب اصلح

بی شک نخبگان و صاحبان اندیشه و تحلیل نقش مهم و تاثیرگذاری در انتخاب اصلح دارند و می توانند در جهت دهی به افکار عمومی و رسیدن به گزینه های کارآمد و لایق در انتخابات مختلف بخصوص انتخابات مجس موفق عمل کنند، اصل مهمی که در هیاهوی جناح ها و فضای مجازی به حاشیه کشیده شده است و مهمترین ضربه ای که جامعه از انتخاب های اشتباه می خورد به دلیل توجه نکردن به یافته ها و گفتمان نخبگان جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار مهر تأکید کرد: اینکه یک کاندیدا هزینه‌های انتخاباتی خود را در زمان تبلیغات از کجا می‌آورد، موضوع بسیار مهمی است، بارها مشاهده کرده‌ایم که برخی از کاندیداها برای تصدی کرسی مجلس، هزینه‌های هنگفتی را صرف می‌کنند. واقعیت این است که کاندیدایی که هزینه میلیاردی برای این کار صرف می‌کند و وقتی قرار است حقوقی را که در طول چهار سال دریافت کند، به مراتب کمتر از هزینه‌ای باشد که برای تبلیغات خود می‌کند، بی‌تردید وام‌دار مراکز قدرت و ثروت است.

حجت الاسلام سعید احمدی ادامه داد: این کاندیدا چون به نوعی وام‌دار مراکز قدرت و ثروت است، به هنگام تصویب قانون، این وام‌داری باعث بروز برخی از مشکلات می‌شود و این نماینده آن‌طور که باید نمی‌تواند در راستای منافع مردم و نظام قدم بردارد، بنابراین باید بر روی این موضوع که یک نماینده هزینه‌های تبلیغاتی خود را از کدام منبع تامین می‌کند توجه شود.

نخبگان باید در این فرصتی که عرصه تبلیغات فراهم است، در معرفی هر چه بهتر کاندیداها به اقشار مختلف مردم، سهم خود را ادا کنند تا انتخاب‌ها به صورت آگاهانه صورت گیرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه نخبگان در این عرصه وظیفه سنگینی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: این قشر از جامعه باید در این فرصتی که فراهم است، در معرفی هر چه بهتر کاندیداها به اقشار مختلف مردم، سهم خود را ادا کنند تا انتخاب‌ها به صورت آگاهانه صورت گیرد.

احمدی با تاکید بر اینکه یک کاندیدای مجلس حتماً باید برای آینده این کشور از منظر یک قانون‌گذار برنامه داشته باشد، اظهار کرد: امروز همه ما به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و مشکلاتی که دهک‌های مختلف جامعه از این حیث متحمل می‌شوند، آگاه هستیم، به همین خاطر باید بدانیم که برنامه اقتصادی، فرهنگی، اشتغال جوانان و … یک کاندیدا که قصد ورود به مجلس را دارد، چیست.

وی ادامه داد: کاندیدایی که برنامه‌ای برای زمان نمایندگی خود در مجلس نداشته باشد، بعد از انتخاب شدن و ورود به مجلس نیز قطعاً منفعل خواهد بود. نماینده‌ای در مجلس فعال خواهد بود که صاحب اندیشه و برنامه باشد، به همین خاطر باید به این موضوع در آستانه انتخابات توجه ویژه‌ای داشت.

سیاه‌نمایی خدمات نظام در تبلیغات انتخاباتی ممنوع است

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: سیاه‌نمایی و زیرسوال بردن خدمات نظام در تبلیغات انتخاباتی، ممنوع است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در ششمین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان با بیان اینکه سیاه‌نمایی، تخریب چهره های نظام و زیر سؤال بردن خدمات نظام در تبلیغات انتخاباتی ممنوع و خط قرمز نظام است، تأکید کرد: این جوسازی‌ها و سیاه‌نمایی ها به هیچ عنوان قابل اغماض نیست و لذا در این خصوص باید حساسیت‌ها و پیگیری‌ها را مضاعف کنیم.

رئیس ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان زنجان بر مستندسازی تذکرات و تخلفات انتخاباتی برای پیگیری و پرونده‌سازی برای برخورد قانونی تأکید کرد.

رئیس ستاد انتخاباتی استان زنجان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات هیأت اجرایی برای انتخابات گفت: ۳۲ اقدام با اقشار مختلف برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به عمل آمده و شفاف‌سازی‌ها نیز انجام شده است.

مرادی با بیان اینکه رصد کانال‌ها، گروه‌ها و فضای مجازی با قوت توسط پلیس فتا در حال انجام است، افزود: رعایت قانون درباره تبلیغات و ممنوعیت نصب بنر غیر از ستادها از سوی کاندیداها الزامی است، چرا که در صورت عدم رعایت قانون، کمیته امحا در استان نسبت به جمع‌آوری بنرها اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ماده ۵۹ قانون انتخابات صراحت بر ممنوعیت استفاده از بودجه دولتی و عمومی از سوی همه مسئولین دستگاه‌ها و دهیاری‌ها دارد، افزود: استفاده از تریبون‌های نماز جمعه برای تبلیغات نیز ممنوع است.

بی شک فضای انتخابات، به عنوان یک فضای مهم و تاثیرگذار در زمینه انتخابات نقش مهمی در مشخص شدن نتیجه یک رقابت انتخاباتی دارد، ولی روند ورود داوطلبان به این عرصه و نوع عملکرد آنها و توجه به اخلاق انتخاباتی و مشخص شدن منشأ پول ها و هزینه کردها می تواند موثر باشد. هر چند وزارت کشور تاکید بر معرفی مسئول مالی ستادها و شماره حساب آنها داشته است ولی همیشه پول های شائبه دار از مجاری بانکی و قانونی وارد عرصه تبلیغات نمی شوند و چمدان ها و کیف ها سهم خواهی هایی است که در آینده خود را نشان می دهد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا تبلیغات تبلیغات اسلامی استان رئیس کل دادگستری استان رقابت انتخاباتی فتا انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی تخلفات انتخاباتی انتخاباتی استان اقشار مختلف یک کاندیدا فضای مجازی سیاه نمایی وارد عرصه انتخاب ها کانال ها عرصه ای وام دار پول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل انتشار خبر کذب در فضای مجازی در شهرستان علی آبادکتول

سرهنگ حسین نوروزی گفت: بدنبال انتشار محتوا‌های تهدید و تشویش آمیز در شهرستان علی اباد کتول، که موجب نگرانی شهروندان و خانواده‌ها شده بود، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا شهرستان  قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا کارشناسان پلیس فتا با تحقیقات عامل نشر این خبر کذب را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی علی آباد کتول گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به ۲ میلیارد ریال افزایش یافت
  • تصاویر گوسفندی که چای با قند می‌خورد!
  • شیرینی حمله به اسرائیل را در فضای مجازی تلخ نکنیم + فیلم
  • غذای سلف یک دانشگاه که سوژه کاربران فضای مجازی شد + عکس
  • دستگیری عامل انتشار خبر کذب در فضای مجازی در شهرستان علی آبادکتول
  • آرامش بازار اردبیل برخلاف شایعات معاندان در فضای مجازی
  • مردمی‌سازی نظارت بر فضاهای تبلیغاتی کشور کلید می‌خورد
  • واکنش‌ها به عملیات غرورآفرین «وعده صادق» در فضای مجازی
  • فیلم| واکنش مخاطبان در فضای مجازی به حمله موشکی ایران