Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم گفت: ایران یکی از کشورهای مهم و توسعه یافته در علم و فناوری محسوب می‌شود و امیدواریم این دستاوردها در فضای صلح و دوستی در اختیار همه ملل دنیا گذاشته شود.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی، اظهار داشت: در کنار هم بودن دانشمندان و محققان کشورهای مختلف علاوه بر توسعه علم و فناوری و در اختیار قرار دادن آخرین دستاوردهای علمی دنیا، زمینه ساز صلح و دوستی و تبادلات فکری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: حضور جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی در راستای مرزهای دانش و ارائه یافته‌های جدید، نشان از موفقیت جامعه علمی کشور، توجه مسوولان و برنامه‌ریزان بخش علم و فناوری است.

وزیر علوم ادامه داد: این جشنواره سال های طولانی با هدف ارزش گذاری به خدمات علمی و نوآوری های محققان و استادان ایرانی و غیر ایرانی برگزار می شود و در این سال ها در راستای معرفی، هماهنگی و همکاری بین محققان کشورمان و سایر کشورها تلاش کرده است.

غلامی یادآور شد: مجموعه علمی جمهوری اسلامی ایران که در حوزه دانشگاه ها و پژوهشگاه های وابسته به وزارت علوم و بخشی از حوزه علوم پزشکی وزارت بهداشت فعالیت می کنند در کنار سایر مراکز وابسته به دستگاه های دیگر، در جهت کاربست علوم و به کارگیری فناوری های نوین در جهت تببین آسایش و صلح در کشور تلاش می کنند.

وی خاطرنشان کرد: نوآوری هایی که در این راستا ایجاد می شود در کنار پشتیبانی از سوی مجموعه کشور، جایگاهی مناسبی برای محققان و فناوران در دنیا فراهم کرده است.

وی همکاری بین المللی را از برنامه های جدی و موفق جامعه علمی کشور عنوان کرد  و گفت : در همین راستا با کشورهای دنیا همکاری های مشترک علمی و پژوهشی داشتیم.

غلامی با بیان اینکه حاصل این همکاری ها، انجام پژوهش های متعدد و انتشار مقالات مشترک علمی در نشریات علمی دنیا است، خاطرنشان کرد: از دل این همکاری ها، نیروی جوان متخصص، فناور و نوآور کشور تقویت شد.

وی اظهارداشت: جمعیت جوان کشور ظرفیت بالایی برای حرکت در زمینه های کاربست یافته های علمی فراهم کرده است.
وزیر علوم افزود: با توجه به تحولاتی که در حوزه علم و فناوری داشتیم، در سال های اخیر از مجموعه دستاوردهای علمی داخلی بسیاری از نیازمندی های بخش های مختلف صنعت و حوزه های علمی را تامین کردیم.
وی با بیان اینکه این یافته ها نیازهای داخلی را تامین می کند گفت: یافته های علمی، ذخایر دانش بشری است که به اشتراک گذاری آن می تواند در حوزه های مختلف توسعه رفاه و صلح در دنیا ارزشمند باشد.
وی درباره ارزش گذاری همکاری های علمی بین المللی هم اظهار داشت: وزارت علوم در جشنواره بین المللی خوارزمی تلاش بر توسعه ارتباطات بین المللی، ارزش گذاری و توجه به همکاری های علمی مشترک استادان و دانشمندان ایران با کشورهای دیگر دارد.
وزیر علوم ابراز امیدواری کرد که این جشنواره مبنای توسعه هر چه بیشتر علم و فناوری بین کشورهای دوست و همکار در حوزه های علمی دنیا قرار بگیرد.
غلامی تاکید کرد: ایران یکی از کشورهای مهم و توسعه یافته در علم و فناوری محسوب می شود که امید است این جایگاه و دستاوردها در فضای صلح و دوستی در اختیار همه ملل دنیا گذاشته شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر علوم غلامی جشنواره بین المللی خوارزمی جمهوری اسلامی ایران جامعه علمی کشور علم و فناوری صلح و دوستی ارزش گذاری همکاری ها علمی دنیا وزیر علوم یافته ها حوزه ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار گلستان: عملیات وعده صادق اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان را به دنیا نشان داد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان علی‌ محمد زنگانه افزود : این عملیات تعجب دنیا را از پیشرفت‌های نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران برانگیخت و پاسخ مشروعی به تجاوزگری رژیم صهیونیستی بود.

وی با اشاره به شلیک بیش از ۱۰۰ پهپاد و موشک به مواضع رژیم صهیونیستی، گفت: رژیم جعلی صهیونیستی برخلاف ادعاهای خود، نتوانست مانع اصابت هیچ کدام از سامانه‌ها و سپرهای موشکی به اهداف مورد نظر شود.

زنگانه ادامه داد: این عملیات هشداری به رژیم خبیث و غاصب صهیونیستی بود تا بداند موشک‌های جمهوری اسلامی ایران در برابر دست درازی دشمنان، آماده پاسخگویی سخت و قاطع است.

وی با گرامیداشت روز ارتش با اشاره به رشادت های ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: انجام مأموریت‌های مختلف همچون برپایی بیمارستان صحرایی در مراکز کم ‌برخوردار توسط ارتش نشان از توجه این نهاد مقدس به مناطق محروم است.

در پایان صبحگاه مشترک از تعدادی از خانواده های شهداء ، جانبازان و ایثارگران قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • استاندار گلستان: عملیات وعده صادق اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان را به دنیا نشان داد
  • خیرخواه: دنیا به ژیمناستیک ایران احترام می‌گذارد
  • نیروهای مسلح محبوب‌ترین قشر در بین مردم هستند
  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد
  • سرلشکر باقری : عملیات " وعده صادق " تراز جدیدی از اقتدار دفاعی نیرو‌های مسلح ایران را به جامعه جهانی نشان داد