Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی استان همدان با بیان اینکه مهلت ثبت نام در اردو راهیان نور از اول اسفند لغایت 15 اسفند ماه است ابراز کرد: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت rahnoor.ir و یا مراکز بسیج دانشگاه‌های استان نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

صادق تمهیدی، معاون فرهنگی بسیج دانشجویی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: موضوع توجه به رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان در جایگاه ملی از ارزش و اهمیت والایی برخودار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرهنگی بسیج دانشجویی استان همدان با بیان اینکه کاروان راهیان نور یک بستر و فرصت ارزشمند برای انتقال فرهنگ ناب ایثار و شهادت به جوانان است افزود: انتقال مفاهیم و ارزش‌های دوران دفاع مقدس یکی از اولویت‌ها و محورهای اصلی اردوهای راهیان نور است.
تمهیدی اضافه کرد: بسیج دانشجویی استان امسال نیز همچون سنوات گذشته اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی کشور در قالب اردو‌های راهیان نور را در دستور کار خود دارد.
وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام در اردو راهیان نور از اول اسفند لغایت 15 اسفند ماه است ابراز کرد: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایتrahnoor.ir و یا مراکز بسیج دانشگاه‌های استان نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
معاون فرهنگی بسیج دانشجویی استان عنوان کرد: دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌ها استان امسال از 15 الی 26 اسفند ماه ار مناطق عملیاتی جنوب کشور همچون شلمچه، اروند کنار، کربلای 4 و 5، طلایه، فکه، پاسگاه زید، هویزه و ... بازدید خواهند داشت.
وی با بیان اینکه هزینه ثبت نام از 15 الی 40 هزار در هر دانشگاه متفاوت است عنوان کرد: این اردو 4 روزه بوده که برنامه‌‌های فرهنگی متنوعی در کنار بازید از مناطق جنگی برای دانشجویان تدارک دیده شده است.
تمهیدی با اشاره به اینکه سال گذشته 2 هزار و 600 دانشجو از سراسر استان به این اردو‌ها اعزام شدند گفت: پیش بینی می‌شود امسال 2 هزار و 800 نفر از دانشجویان استان به اردو راهیان نور اعزام شوند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: راهیان نور بسیج دانشجویی اردو راهیان نور راهیان نور دانشگاه ها اسفند ماه ثبت نام اردو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در راستای شناخت دیدگاه‌ها و برنامه‌های نامزدهای راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران راهکاری را اجرایی کرده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در راستای شناخت مردم تهران از نامزدهای راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و برنامه‌ها و دیدگاه‌های آنها با صدور نامه و طرح سوالاتی از این افراد فضایی را برای شناخت بهتر آنها از سوی دانشجویان و مردم فراهم کرده است.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اعلام کرده پاسخ  و یا عدم پاسخ این نامزدها را در نامه‌های جداگانه‌ای به اطلاع مردم می‌رساند.

به گزارش تسنیم در بخشی از این نامه آمده است: 

اکنون که پس از برگزاری دور اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تعیین 14 نفر از نمایندگان تهران با رای مردم، تعیین تکلیف 16 کرسی باقی مانده از مجموع 30 کرسی تهران، به دور دوم کشیده شده است، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران قصد دارد در راستای کمک به شناخت دقیق‌‌‌‌تر از نامزدهای انتخاباتی، تحقق انتخاب اصلح و در پی آن تشکیل مجلسی قوی و کارآمد و همچنین دوری از جنجال‌های رسانه‌ای که توجه به مسائل و اولویت‌های مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به حاشیه می‌برد، به طرح مجموعه‌ای‌ از سوالات پیرامون دیدگاه‌ها و برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی بپردازد.

لذا باتوجه به اینکه یکی از اقتضائات انتخاب صحیح، شناخت دقیق مسائل کشور و در نظرداشتن راهکار‌های واقعی و متناسب با ظرفیت‌ها به دور از شعارزدگی است، انتظار می‌رود که با پاسخگویی دقیق و صادقانه و اجتناب از هرگونه کلی گویی، مواضع و برنامه‌های خود را اعلام نمایید.

همچنین بدیهی است، کسانی که به عنوان نامزد انتخاباتی، هیچ برنامه دقیقی برای حل مسائل کشور ندارند و یا حتی پیش از تکیه زدن به صندلی‌های سبز بهارستان، خود را پاسخگوی سوالات مردم نمی‌دانند، به طریق اولی در هنگام حضورشان در مجلس نیز پاسخگو نخواهند بود و شایستگی وکالت مردم را ندارند.

مهلت پاسخگویی به سوالات ذیل، به مدت یک هفته و تا 8 اردیبهشت‌ماه خواهد بود و بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، متعاقبا شرح پاسخ یا عدم پاسخ جنابعالی به سوالات ذیل را به اطلاع عموم خواهد رساند.

پرسش‌ها:

الف) اقتصاد، صنعت، انرژی

1. نظر شما درباره جایگاه ارز (مشخصا دلار) در اقتصاد ایران چیست و مهمترین عوامل قیمت‌گذاری و افزایش نرخ دلار را ناشی از چه ‌می‌دانید و با توجه به این آسیب‌شناسی چه راهکاری را برای کاهش وابستگی به دلار از اقتصاد ایران عملیاتی و چه سازوکاری را برای تحقق آن لازم می‌دانید؟
نقش بانک مرکزی به مثابه یک تنظیم‌گر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر شما در خصوص تثبیت قیمت ارز و یا چندقیمتی بودن ارز چیست و مزایا و چالش‌های آن را در چه می‌بینید؟ 

2. تحلیل شما از وضعیت سیاست‌های مالی و پولی کشور چیست؟ آیا سیاست‌های انقباضی مالیاتی را پاسخی صحیح برای برون‌رفت از شرایط فعلی می‌دانید؟  

3. نظر شما درباره نحوه تعیین حداقل دستمزد کارگران چیست؟ موافق تعیین حداقل دستمزد در مجلس شورای اسلامی به جای شورای عالی کار هستید؟

در خصوص افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال گذشته، عدم توجه به نرخ تورم، عدم تامین نظر نمایندگان کارگری و نقض سه جانبه‌گرایی در تعیین حداقل دستمزد از سوی دولت، چه نظری دارید؟ 

4. سال‌هاست که شاهد عدم پرداخت دیون دولت و عدم شفافیت در مدیریت صندوق‌های بازنشستگی هستیم، راهکار شما برای برون‌رفت از این مشکل چیست؟ آیا با اقدام مجلس یازدهم در خصوص افزایش سن بازنشستگی برای رفع ناترازی صندوق‌ها موافق هستید؟ 

5. با توجه به معضلات موجود در صنعت خودروسازی کشور، نظر شما درخصوص واردات خودرو خارجی چیست؟ این راه‌حل را تا چه میزان بر روی کاهش قیمت خودرو داخلی و افزایش کیفیت آن موثر می‌دانید؟ 

6. وضعیت ناترازی انرژی و زیرساخت‌های آن در کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید و درمورد قیمت‌گذاری سوخت و انرژی چه راه‌حلی را مناسب و متناسب با شرایط فعلی قلمداد می‌کنید؟

نگاه شما به مفهومی مصطلح به نام «یارانه پنهان» چیست و سیاستگذار چه تصمیمی درباره آن باید اتخاذ کند؟

ب) سیاست خارجه

1. در حیطه سیاست خارجه، مهم‌ترین‌ اولویت‌های مجلس دوازدهم را چه می‌دانید و ضعف‌های دستگاهی دیپلماسی را چگونه صورتبندی می‌کنید؟ 

2. از نظر شما آیا وزارت خارجه در جنگ غزه به تکالیف خود در دفاع از مسلمانان و مظلومین که در اصل 152 و 154 قانون اساسی به آن اشاره شده است، به خوبی عمل کرده است؟ در غیر این صورت چه اقداماتی را نیاز می‌بینید؟

3‌‌. در موضوع پرونده هسته‌ای، ایده کلان شما در مورد مواجهه با جامعه بین‌الملل چیست؟ بازدارنگی هسته‌ای را باتوجه به تهدیدات جهانی و منطقه 

در چه سطحی برای کشور مناسب می‌دانید؟  

4.نظر و دیدگاه کارشناسی شما درمورد برجام و FATF چیست؟

پ) فرهنگ‌ و رسانه

1. با توجه به نابسامانی‌های گسترده در حوزه عفاف و حجاب، چه ایده‌‌ای برای سازماندهی این حوزه دارید؟‌ آیا شما قائل به برخورد قهری و سلبی در این حوزه هستید؟ در خصوص لایحه عفاف و حجاب چه نظری دارید؟  

2. با توجه به اینکه طبق اصل 175 قانون اساسی، دو نفر از نمایندگان مجلس در شورای نظارت بر صداوسیما حضور دارند، نظارت نمایندگان به چه شیوه‌ای را در شورای نظارت مطلوب می‌دانید؟ آیا موافق ارائه گزارش توسط نمایندگان ناظر از جلسات شورای نظارت در صحن علنی مجلس هستید؟  

3‌. با توجه به ولنگاری گسترده در تولید فیلم‌های سینمایی و سریال‌های شبکه نمایش خانگی، در بخش‌هایی همچون تبلیغ سبک زندگی غربی، پوشش نامناسب، ترویج خشونت، استعمال دخانیات و روابط نامشروع، چه راهبرد و ایده‌ای برای ساماندهی این بخش دارید؟

4. باتوجه به اینکه فضای مجازی جزو بافت زندگی انسان امروزی است و مانند هر پدیده دیگری هم فرصت و هم تهدید تلقی می‌شود، ایده شما برا ساماندهی این فضا چیست و چه پیشنهادی برای مهار آسیب‌های فضای مجازی، در عین بهره‌مندی از جنبه‌های مثبت آن مانند کسب‌ و کار و... دارید؟ 
راهکار شما در مواجهه با پلتفرم‌های بین‌المللی فضای مجازی، به ویژه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و فیلترینگ چیست؟ در خصوص صیانت از فضای مجازی چه نظری دارید؟ 

ت) نظام آموزش عالی و دانشگاه

1. با توجه به ساختار معیوب، ناکارآمد و غیر شفاف جذب و ارتقا اساتید، چه راهکاری را جهت بهبود این ساختار موثر می‌دانید؟ عملکرد وزارت علوم را در این خصوص و سایر مسائل مربوطه چگونه ارزیابی می‌کنید؟

2. علت برقرار نشدن ارتباط سازنده میان صنعت و دانشگاه در کشور را چه می‌دانید؟ از نظر شما جای خالی چه قوانینی برای ارتقای ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور احساس می‌شود و یا در مقابل، کدام قوانین دست و پاگیر باید در این رابطه اصلاح شوند؟

ث) چالش‌‌ها و مسائل جوانان

1. از نظر شما اقداماتی از قبیل افزایش وام ازدواج، تا چه میزان می‌تواند مشکل ازدواج جوانان را برطرف کند؟ این راهکار‌ها تا چه میزان متناسب با واقعیت‌های موجود در جامعه و چالش‌های مسیر ازدواج جوانان است و به طور کلی از نظر شما چالش اصلی در مسیر ازدواج جوانان چیست و چه راهکاری برای رفع آن دارید؟ 

باتوجه به اینکه حتی راهکارهایی همچون پرداخت وام ازدواج نیز با سنگ‌اندازی بانک‌ها روبه روست، چه تمهیدی برای جلوگیری از قانون‌گریزی بانک‌ها دارید؟

2. در خصوص سربازی در مجلس یازدهم اقدامات مثبتی در مسائلی از قبیل حقوق سربازان، سربازی حرفه‌ای و کاهش مدت سربازی صورت گرفته است. آیا به نظر شما این اقدامات در خصوص سربازی کفایت می‌کند؟ 

همچنین با توجه به عدم توجه برخی از ارگان‌های نظامی به قوانین جدید سربازی، برنامه شما برای نظارت و پیگیری اجرای این قوانین چیست؟

ج) نهاد مجلس

1. نظر شما در خصوص دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات چیست؟ همچنین سقف پیگیری مطالبات محلی توسط نمایندگان را چه می‌دانید؟ و در صورت تعارض مطالبه محلی با برنامه ملی اولویت را با کدام می‌دانید؟

2. نگاه شما به جایگاه ریاست مجلس چیست؟ آیا رئیس مجلس را صرفاً سخنگو می‌دانید یا اختیارات دیگری برای این جایگاه قائل هستید؟

3. نسبت مجلس شورای اسلامی را با نهادهای دیگر همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام و شوراهای عالی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ از نظر شما در چه صورت فعالیت این نهادها دخالت در فعالیت مجلس شورای اسلامی محسوب می‌شود؟ 

4. نظر صریح خود را درباره طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس بیان بفرمائید.

4. ارزیابی شما از فعالیت‌ هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس یازدهم چیست؟ با توجه به اینکه اعضای هیئت نظارت، نمایندگان مجلس هستند و بررسی تخلفات نمایندگان توسط نمایندگان موجب بروز تعارض منافع می‌شود، موافق تغییر ترکیب هیئت نظارت و یا افزایش مجازات نمایندگان متخلف جهت افزایش بازدارندگی هستید؟  

5. کلان ایده و مسئله نخست شما به عنوان ماموریت اصلی‌تان در مجلس چیست و قصد پیگیری آن را با چه سازوکار و در چه کمیسیونی دارید؟

در پایان، پیشاپیش از حسن توجه و پاسخگویی دقیق و مبسوط حضرتعالی به سوالات سپاسگزاریم.
امید است، مجلس دوازدهم با توجه مضاعف به مسائل کشور و تلاش جهت تغییر ریل‌ها در حوزه‌های اساسی، باب جدیدی در نوع نگاه و عملکرد قوه مقننه ایجاد نماید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مبالغ وام شهریه دانشجویان پیام نور اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان
  • اردوی راهیان پیشرفت ویژه اساتید برگزار می شود
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • زمان ثبت نام وام دانشجویی و مهلت درخواست
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟+فیلم
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟
  • فراخوان بیستمین جشنواره فیلم کوتاه «نهال» منتشر شد
  • اعلام مبلغ وام‌های شهریه نیمسال دوم دانشگاه پیام نور/ ثبت‌نام آغاز شد
  • مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور اعلام شد
  • ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی آغاز شد