Web Analytics Made Easy - Statcounter

پریسا کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یکی از مهمترین رسالت‌های مجموعه کتابخانه های عمومی رفع نیازهای مطالعاتی مخاطبان و عموم مراجعان به این مراکز است، اظهار کرد: کتابخانه ها امروز مکانی امن و دسترس برای اقشار مختلف مردم هستند.

وی با بیان اینکه در مجموعه ۹۹ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان گیلان در حال فعالیت است، افزود: بیش از یک میلیون و ۵۸ هزار جلد کتاب در این کتابخانه ها موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان همچنین به نیاز کتابخانه های عمومی استان به منابع و کتاب‌های مختلف نیز اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای سند توسعه کتابخانه ها در افق ۱۴۰۴ که شامل توسعه کتابخانه های عمومی، احداث کتابخانه در مناطق فاقد کتابخانه و نیز بروز رسانی کتاب‌های کتابخانه های همواره نیازمند به روز کردن منابع و کتاب‌ها در کتابخانه ها هستیم.

کرمی در ادامه یکی از مهمترین برنامه‌های سراسری در دست اقدام این مجموعه برای تأمین منابع و کتاب کتابخانه های عمومی را برگزاری پویش اهدای کتاب توسط مردم عنوان و تصریح کرد: این پویش سراسری اهدای کتاب از ابتدای اسفند ماه امسال و با شعار «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: مردم فرهیخته استان گیلان می‌توانند با مراجعه به نزدیک ترین کتابخانه عمومی، کتاب‌های خوانده شده و بلا استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

کرمی به اهداف برگزاری این پویش فرهنگی نیز اشاره و اظهار کرد: ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تقویت مجموعه‌سازی کتابخانه های عمومی، ایجاد حس همبستگی در میان مردم و ایجاد تعلق در تأمین منابع کتابخانه ها و ترویج فرهنگ اهدای کتاب و کتابخوانی و اشاعه سنت حسنه اهدای کتاب از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین فرهنگ‌سازی به منظور اهدای کتاب‌های مفید و بلااستفاده موجود در منازل و ادارات، فراهم آوردن امکان دسترسی کتاب‌خوانان و علاقه‌مندان به کتاب و منابع خواندنی، صرفه‌جویی در هزینه‌های تأمین منابع اطلاعاتی و شناساندن کتابخانه به عموم مردم و تشویق به ارتباط با کتابخانه عمومی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان گیلان فرهنگ سازی کتابخانه های عمومی کتابخانه های عمومی استان مدیرکل کتابخانه های عمومی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کتابخانه های عمومی کتابخانه عمومی منابع و کتاب کتابخانه ها تأمین منابع اهدای کتاب کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: اکنون کتابخانه به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج،  مهدی رمضانی عصر امروز در دیدار با نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: شبکه کتابخانه‌های عمومی در کشور یک شبکه گسترده و اثرگذار است و قریب به 3800 کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد.

وی با ذکر اینکه بعد از مساجد و مدارس، گسترده‌ترین شبکه فرهنگی جمهوری اسلامی کتابخانه‌ها هستند، گفت: خدمات متنوع و اثرگذار فرهنگی و اجتماعی امروزه در کتابخانه‌ها ارائه می‌شود در حالی‌که قبلاً نگاه اینگونه بود که کتابخانه یک سالن مطالعه است!

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: اکنون کتابخانه به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده و کتابخانه مرکزی سنندج نیز بر همین پایه و اساس  شکل گرفته است که تنوعی از خدمت در آن وجود دارد که همین تنوع خدمت اثرگذاری را هم به دنبال دارد.

وی با اشاره به تعداد قابل توجهی کتابخانه‌های عمومی در سطح کشور عنوان کرد: ایران از لحاظ تعداد کتابخانه‌ها جزو 20 کشور اول دنیاست و در منطقه جایگاه نخست و در آسیا هم جزو 5 کشور اول است. در حوزه توسعه خدمات اتفاقات خوبی را توانستیم رقم بزنیم و پیشروی مطلوبی داشته‌ایم.

تولید بیش از 4700 ساعت محتوای قرآنی در کشور

رمضانی از برگزاری محافل قرآنی در ماه رمضان امسال خبر داد و اظهار کرد: یکی از مواردی و مسائلی که راجع به کتاب هست مربوط به قرآن کریم است حتماً باید در این حیطه کار شود، ما در پی اهمیت آن محافل  قرآنی را در کتابخانه‌های عمومی کشور راه‌اندازی کردیم که با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شدیم.

وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 4700 ساعت محتوای قرآنی در کشور تولید و به دست مردم عزیز کشورمان رسید که بی‌شک اتفاق مهمی بود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح هدهد سفید در چهار سطح، ابراز داشت: تلاش ما بر این است که بتوانیم کودک و نوجوانان را بیش از پیش به سمت کتاب و کتابخوانی ترغیب کنیم.

وی با بیان اینکه تمام تلاشمان فراهم کردن دسترسی آسان مردم به کتابخانه‌ها است، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم مسئله کتابخوانی را حل کنیم باید به حوزه مدارس و کودک نوجوان توجه کنیم.

نگاهمان به همه قومیت‌ها و مذاهب یکسان است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به افزایش قیمت در حوزه کتاب و شعار دولت مبنی بر عدالت فرهنگی افزود: یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند عدالت فرهنگی را برقرار کند، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار است که در حال پبگیری و جذب خودرو و تجهیزات هستیم که یقیناً با اجرای دستور رئیس‌جمهور مبنی بر اختصاص خودروها، کردستان نیز ویژه دیده خواهد شد.

به گفته رمضانی، کردستان، استانی است که مردمان فرهنگی و نویسندگان و هنرمندان توانمندی دارد که نگاهمان توجه به این ظرفیت‌هاست، البته محدودیت‌هایی هم از حیث تولید منابع داریم اما نگاهمان به همه قومیت‌ها و مذاهب یکسان است و امیدواریم بتوانیم منابع و قرینه‌سازی مناسب هر گروه هدف را فراهم کنیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • پویش «بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند» در چهارمحال و بختیاری
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند