Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن با اشاره به انتشار خبری از توقیف یک کشتی نزدیک یمن، ادعای اینکه حامل سلاح ایرانی است، تکذیب کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در صفحه توئیتر خود به ادعای آمریکا مبنی بر توقیف یک کشتی حامل سلاح در نزدیکی یمن واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در صفحه توئیتر خود نوشت: از طریق اخبار مطلع شدیم که دزدان دریایی آمریکایی، یک کشتی را در دریای عرب توقیف کرده‌اند؛ اگر همچنان که دزدان دریایی آمریکایی ادعا می‌کنند که این کشتی به سمت یمن در حرکت بوده؛ چرا مانع آن نشدند تا خود را به بنادر یمن برساند و آن‌جا توقیف شود؟ بنادری که در سیطره نیرو‌های مسلح و کمیته‌های جمهوری یمن [وابسته به منصور هادی]در طول دریای سرخ است».

نیروی دریایی آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته مدعی شد که یک کشتی حامل سلاح در دریای عرب را در روز یکشنبه (۲۰ بهمن) که حامل ۱۵۰ موشک ضد تانک و سه موشک زمین به جو بوده توقیف کرده است.

آمریکا در ادامه همراستا با ائتلاف سعودی بار دیگر مدعی شد که این سلاح‌ها ساخت ایران بوده‌اند.

ارتش و انصارالله یمن بار‌ها با رد چنین ادعا‌هایی تأکید کرده‌اند که سلاح‌های یمن در خاک این کشور و به دست متخصصان یمنی ساخته می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ائتلاف سعودی کشتی حامل سلاح دریایی آمریکا یک کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر جنبش انصارالله: تاکنون ۶۳ کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌ایم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از المیادین، «عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن درباره آخرین تحولات منطقه به ایراد سخنرانی پرداخت.

الحوثی در سخنان خود گفت: من به صهیونیست‌ها می گویم از جنایات خوشحال نشوید، زیرا نیروهای فلسطینی شما را از سرزمین فلسطین بیرون خواهند کرد.

الحوثی خطاب به آمریکایی‌ها نیز گفت: دوران کنترل، استعمار و بردگی مردم از طریق نسل کشی گذشته و به پایان رسیده است و این نبرد سنگین به ضرر شما تمام خواهد شد. اگر زیاده‌روی کنید، عواقب آن بزرگ‌تر و خطرناک‌تر می‌شود و ارتش تحت الحمایه شما یعنی «اسرائیل» در معرض یک رسوایی تاریخی قرار می‌گیرد. شما آمریکایی‌ها ناامیدی و شکست را از انگلیس به ارث خواهید برد.

رهبر انصارالله یمن افزود: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در حال هماهنگی برای کشتن آوارگانی هستند که برای دریافت کمک می‌روند. وحشیگری آمریکا در غزه باید مردم را بیدار کند. دشمن اسرائیلی آوارگان غزه را بین گزینه‌های مرگ با گرسنگی، قتل یا بیماری‌های همه گیر قرار داده است. دشمن یک منطقه را امن اعلام می‌کند و پس از تجمع مردم آنجا را هدف قرار می‌دهد، همانطور که این هفته در اردوگاه المواسی اتفاق افتاد. دشمن همچنان در حال شکست است و این شکست آمریکایی‌هایی است که شریک نسل‌کشی در غزه هستند. دشمن اسرائیلی نتوانست بین قبایل و مجاهدین یمنی شکاف ایجاد کند و این به دلیل استواری قبایل در پذیرش مقاومت بود.

الحوثی در ادامه اظهار داشت: عملیات حزب الله تأثیر قابل توجهی بر دشمن در شمال فلسطین اشغالی داشت. همچنین ما به عنوان حامیان غزه فعال، مستمر و مؤثر در حال فعالیت هستیم. تاکنون ۶۳ کشتی هدف قرار گرفته اند که عدد مهم، بزرگ و تأثیرگذاری است. بمباران موشکی با موشک‌های بالدار به سمت ام الرشرش اشغالی (بندر اشدود) برای هدف قرار دادن اهداف متعلق به دشمن اسرائیلی انجام شد. تأثیر عملیات نظامی در دریا و همچنین بر فلسطین و ناتوانی دشمن در توقف آنها موضوعی روشن است و دشمن به این موضوع اعتراف کرد. طبق اعتراف یک افسر آمریکایی، نیروی دریایی آمریکا از قرن نوزدهم به این حد از حقارت نرسیده است. وضعیت بدی که نیروی دریایی آمریکا به آن رسیده است نتیجه ناسازگاری واشنگتن و عدم پذیرش راه حل صحیح و عادلانه است. تنها راه حل توقف تجاوزات، جنایات و محاصره نوار غزه است. ناسازگاری آمریکا در حمایت از جنایت و تجاوز صهیونیست‌ها به کشورمان، آن را در یک معضل واقعی قرار داده است. آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها با وجود قیمت‌های بالای کالاها، حمل و نقل و بیمه، با اسرائیلی‌ها مشکل پیدا کردند. آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در حالی به این مخمصه و شکست رسیدند که هنوز درگیر رویارویی نظامی با بخشی از نیروهای مسلح ما هستند.

عبدالملک الحوثی همچنین بیان کرد: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها باید این وضعیت را تصور کنند که ممکن است در مقابل صدها هزار قهرمان درگیر حمله زمینی قرار گیرند. انگلیسی‌ها پیرو و نوکر آمریکایی‌ها هستند و در وضعیت بدی قرار دارند. فرماندهان نیروی دریایی بریتانیا اذعان دارند که با موشک‌هایی که از یمن با سرعتی بیش از ۳ برابر سرعت صوت پرتاب می‌شوند، روبرو هستند. فرمانده یک ناوشکن انگلیسی نیز می‌گوید یمنی‌ها در حال حاضر از سلاح‌های پیشرفته و مرگبارتری در دریای سرخ استفاده می‌کنند. فرماندهان نیروی دریایی انگلیس گفتند یکی از ناوشکن‌ها با حمله مرگبار تعداد زیادی پهپاد مواجه شد. فرماندهان نیروی دریایی بریتانیا می‌گویند که سرعت عملیات در دریای سرخ دشوار است و سطح فعالیت خسته کننده است. از طرف دیگر آمریکایی‌ها برای ادامه تجاوز به کشور ما در حال تحرکاتی هستند و حملات آنها در این هفته به ۱۳ حمله و بمباران دریایی رسید.

الحوثی در ادامه تاکید کرد: حملات این هفته دشمن مانند حملات قبلی شکست خورده است و دشمن نمی‌تواند توانایی نیروهای مسلح ما را محدود کند. دشمن همچنین به تحریک مزدوران و ائتلاف ادامه می‌دهد، به دنبال دخالت دادن آنهاست و همچنان به دروغگویی درباره مردم فلسطین ادامه می‌دهد. کمیته‌های اسرائیلی که از زبان عربی استفاده می‌کنند در کمپین‌های رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی علیه موضع مردم ما شرکت می‌کنند. دشمن به اعمال فشار بر پرونده بشردوستانه کمک به یمن و متوقف کردن این کمک‌ها ادامه می‌دهد تا مردم یمن را از کمک‌هایی که از طریق سازمان ملل می‌رسد، محروم کند. مردم ما به مقاومت ادامه می‌دهند و با اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و عوامل آن‌ها مقابله خواهند کرد و هیچ چیزی بر موقعیت آنها تأثیر نمی‌گذارد.

رهبر انصارالله یمن درباره مواضع کشورهای عربی هم گفت: کشورهای عربی هستند که در اثر نقش منفی دولت‌ها و رهبران آنها در سرکوب مردم، فعالیت یا جنبش مردمی ملموسی در حمایت از فلسطین در آنها وجود ندارد. اگر ما پرچم جهاد علیه ظلم و جنایت اسرائیل، آمریکا و انگلیس را به دوش نکشیم، پس چه زمانی جهاد خواهیم کرد؟ مردم فلسطین از ناامیدی شدید محیط عربی و اسلامی خود و از ادامه تجاوزات و جنایت اسرائیل آسیب دیده اند.

دیگر خبرها

  • حمله انصارالله یمن به ۶۳ کشتی در دریای سرخ/ وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی توسط روسیه/ موضع گیری چین درباره رزمایش دریایی با ایران و روسیه/ شکایت لبنان از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل
  • ادعای سنتکام: ۴ پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم
  • توقیف خودروی حامل ۴۵ قبضه سلاح جنگی در لرستان
  • ادعای سنتکام درباره سرنگونی پهپادهای انصارالله
  • سنتکام مدعی سرنگونی ۴ پهپاد انصارالله شد
  • توقیف خودروی حامل ۴۵ قبضه سلاح در لرستان
  • نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله؛ دلیل صبوری پکن چیست؟
  • رهبر جنبش انصارالله: تاکنون ۶۳ کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌ایم
  • انصارالله: تا کنون به ۸۶ کشتی مرتبط با اسرائیل حمله کرده‌ایم
  • انصارالله یمن کمربند خود را برای نبرد طولانی با آمریکا بسته‌ است