Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رئیس جمهور ی در سخنرانی خود در مراسم اختتامیه جشنواره خوارزمی که صبح امروز 28 بهمن ماه در محل اجلاس سران برگزار شد، تاکید کرد: باید فضا را مناسب و آرام کنیم و از دو قطبی کردن فضا در همه موضوعات فاصله بگیریم .

به گزارش خرداد، در ادامه اهم اظهارات رئیس جمهوری را به نقل از خبرگزاری های داخلی می خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*در ابتدای دوره‌ای که  پیامبر (ص)مبعوث شدند، هیچ کس را با علم تجلیل نمی‌کردند، در آن زمان  افتخار به قبیله خون و نژاد شمشیر زنی و فتوحات بود و علم و دانش را جزء خدمات رده پایین می دانستند. در یک همچون فضایی قرآن با خواندن و نوشتن آغاز می شود؟، به قرائت آیات ابتدایی قرآن که بر این امر تصریح دارد پرداخت و افزود:خواندن و نوشتن  جزء اولین آیاتی بوده است که قرآن با آن آغاز می‌شود.

* ما فکر می‌کنیم  در مسجد بالاترین کار نماز است ،ادامه داد: اما روایات ما می گوید علم و دانش فراگرفتن و تعلیم دادن افراد از سال‌ها عبادت بالاتر است .

*پیامبر(ص) در جامعه آن روز عرب می گوید بروید علم را بیاموزید حتی در چین،  همیچنین می فرماید که هیچ عزتی بالاتر از دانستن و ذلتی بیشتر از ندانستن نیست.

* در مقایسه با چهل و یک سال قبل  ما مشاهده می کنیم ایران در مسیر علم و رشد دانش حرکت قابل قبولی پیدا کرده و آمارها نشان می دهد وضع ما حتی از دو سال قبل و چهار سال قبل هم بهتر شده است.

*  همیشه دانشگاه‌های ما در ایام انتخابات جزء فعال‌ترین‌ها بوده است، فضا را مناسب و آرام کنیم از دو قطبی کردن فضا در همه موضوعات فاصله بگیریم .

*در شرایط فشار و تحریم راه را گم نکردیم و مسیر را درست پیمودیم و این بهبود رتبه می‌تواند یکی از معیارهای عملکرد دولت تدبیر و امید باشد، اینکه توانستیم در این ۶ سال ۵۹ رتبه در نوآوری ارتقاء پیدا کنیم، معنایش این است که مسیر انقلاب و دانش پژوهان مسیر درستی بوده است

*تعداد پارک‌های فناوری از ۳۶ در سال ۹۳ به ۴۳ در سال ۹۸ رسیده است که این هم قابل قبول است. تعداد واحدهای فناوری مستقر در مراکز فوق از ۳ هزار در سال ۹۲ به ۷۸۶۴ در سال ۹۷ رسیدیم و بیش از ۱۶۲۵ واحد فناوری به کسب رتبه دانش بنیان نائل شدند.

*می ترسم کم کم در جامعه ما ساندویچ فروشی‌ها، بقالی‌ها و لباس فروشی‌ها هم دوقطبی شود. من می‌ترسم میوه هم تبدیل به دوقطبی شود، پرتقال جناح راست، پرتقال جناح چپ! هر چیزی را در جامعه نباید دوقطبی کنیم.

*نمیتوانیم دماسنج بگذاریم ببینیم دانشجو تقوایش بالاست یا پایین است یا اصل و نسب آن را بررسی کنیم که برای چه قوم و نژادی است. کلاس برای یاد گرفتن و آموختن است، دانشگاه کار سیاسی هم باید انجام دهد، اما اصل را نباید فراموش کنیم.

*دانش را نباید تقسیم کنیم؛ یک زمانی من این حرف را گفتم که شیمی و فیزیک اسلامی و غیراسلامی نداریم که برخی ها هم نقد کردند و گفتند داریم؛ البته شاید ما بلد نیستیم اینها را که چگونه ۲+۲ در جناح راست می‌شود ۴ و در جناح چپ می‌شود ۶ در حالی که ۲+۲ برای هر جناحی باشد همان ۴ می‌شود.

* کمتر رهبری در دنیا است که به من برسد و از ایستادگی و تاب آوری ملت ایران تقدیر و تجلیل نکند. همین رهبران اروپایی برایشان جای شگفتی است یک ملتی در برابر این همه فشار ایستادگی می‌کند و در عین حال پیشرفت می‌کند.

*بیش از جغرافیای‌مان به تاریخ‌مان افتخار می‌کنیم، دموکراسی در این منطقه خاورمیانه دموکراسی را ما در مشروطیت پایه گذاری کردیم و قبل از اینکه در این منطقه کسی پارلمان داشته باشد، ما پارلمان به وجود آوردیم و انتخابات به وجود آوردیم. ما ملت بزرگ و اندیشمندی هستیم، البته نخوت و غرور هم نداریم و علم مان را در اختیار دیگران قرار می دهیم و از علم دیگران هم بهره برداری می‌کنیم.

*در هوافضا قدم های خوبی برداشته‌ایم، در دولت قبلی در سطحی مانند ارتفاع ۲۵۰ کیلومتر کار می کردیم در آن مشکلی نداریم؛ در این دولت رفتیم بالای ۵۰۰ کیلومتر، در این هم موفقیت‌های بسیار بزرگی داشتیم که البته نکاتی دارد و باید تکمیل شود.

*دولت ما چند نوع محاصره دارد، یک محاصره آمریکا است، در داخل هم مداوم محاصره هستیم که یکی از آنها محاصره تبلیغاتی است.

*افتخارات کشور را نباید دو قطبی کنیم، سردار سلیمانی افتخار ماست، جناح چپ و راست نمی‌شناسد، البته ایشان جناحی نبود و با همه جناح ها خوب بود. اساسا این چیزها جناحی نیست و معنی ندارد که ما افتخارات ملی مان را تقسیم کنیم.

*مردم پیشرفت کشور، رفاه، معنویت، آزادی در جامعه، استقلال به معنای واقعی و تعامل با جهان را از ما می خواهند. می گویند نه با دنیا تعامل نکنیم و خودمان دیواری دور خودمان بکشیم؛ اینقدر دیوار دورمان هست دیگر نیاز نیست شما دیوار بکشید؛ آقای پمپئو مدام در حال دیوارکشی هستند.

*باید دنبال پل باشیم نه دیوار، باید پل درست کنیم با ملت ها و دانشگاه های دیگر. امروز که ما را در فشار قرار داده اند باید با تلاش بیشتر از این مشکلات عبور کنیم و میتوانیم عبور کنیم. امسال در پایان سال شاخص‌ها به ما نشان می دهد که رشد اقتصادی ما بدون نفت مثبت و حتی بالای یک خواهد بود، البته رقم دقیقش سال آینده مشخص می شود.

*ما در اقتصاد بدون نفت توانسته‌ایم به رشد مثبت برسیم و شاخص‌ها را در مسیر درست قرار دهیم، در دولت قبل علیرغم اینکه در سال ۹۰ ما صد میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم؛ اشتغال خالص ما در پایان سال ۹۱ کمتر از ۱۰ هزار نفر است.

*در طول این ۶ سال ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار اشتغال خالص داریم. چون دستگاه تبلیغات ما نداریم؛ می گویند وضع مردم بد است، البته وضع مردم خوب نیست و من قبول دارم؛ اما مقایسه ای بکنیم بین شش سال با دوره قبل از آن.

برچسب ها: انتخابات ، روحانی ، جشنواره خوارزمی

منبع: خرداد

کلیدواژه: انتخابات روحانی جشنواره خوارزمی جشنواره خوارزمی وضع مردم جناح چپ دو قطبی سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۸۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد

رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با اشاره به پاسخ شب گذشته ایران به رژیم اسرائیل گفت: اسرائیل یک خطای بزرگ انجام داد و به ساختمان کنسولی ایران در دمشق حمله کرد که موجب شهادت فرماندهان شجاع سپاه پاسداران شد. این کار، احمقانه بود.

به گزارش ایسنا،‌ حسن روحانی در دیدار جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی، مدیران اقتصادی، روزنامه‌نگاران، وزیران و استانداران دولت‌های یازدهم و دوازدهم با وی با اشاره به تقارن اعیاد نوروز و فطر گفت: در ایامی که پشت سر گذاشتیم، مردم ما هم موقرانه به اعیاد ملی و باستانی خودشان توجه کردند و هم مشتاقانه به عبادت و اعیاد دینی و مذهبی‌شان پرداختند. مردم در طول ۱۴۰۰ سال گذشته تقارن خیلی خوبی بین این دو سرمایه فرهنگی و ملی و دینی و اسلام عزیزمان ایجاد کردند و اگر آن‌ها را آزاد بگذاریم، خودشان خوب آگاهند که چگونه هر دو را پاس بدارند.

روحانی در ابتدای سخنان خود به شرایط خاص منطقه‌ای و پاسخ دیشب ایران به رژیم اسرائیل پرداخت و اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که اسرائیل یک دولت غاصب است، اسرائیل دولتی است که همه اصول انسانی را نه امروز بلکه در طول ۷۶ سال گذشته زیر پا گذاشته است. اسرائیل یک رژیم آدمکش است که به اصول بین‌المللی نیز توجه نمی‌کند. اسرائیل یک خطای بزرگ انجام داد و به ساختمان کنسولی ایران در دمشق حمله کرد که موجب شهادت فرماندهان شجاع سپاه پاسداران شد. این کار، احمقانه بود. البته اسرائیلی‌ها می‌خواهند به خاطر گرفتاری‌شان در غزه، معضلات را در کل منطقه توسعه دهند و از طریق توسعه ناامنی در منطقه، خودشان را خلاص کنند و شرایط جدیدی را به وجود بیاورند.

رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم افزود: همه دنیا شاهد است که جمهوری اسلامی ایران آغازگر اقدام نظامی نبوده است. اسرائیل حمله را شروع کرد و ایران فقط پاسخ داد. امیدوارم صهیونیست‌ها درس گرفته باشند و تنبیه شوند و دست از تجاوز بردارند و اگر بخواهند به تجاوز ادامه دهند به طور طبیعی پاسخ آن را خواهند دید، گرچه ما امیدواریم حماقتشان را بار دیگر تکرار نکنند. جمهوری اسلامی ایران یک منطقه امن می‌خواهد، با ظلم و تجاوز مخالف و حامی مظلومین در طول تاریخ است. امروز هم امیدواریم انشاءالله با خیر و برکتی که ماه مبارک رمضان برای مردم ما به ارمغان آورد، بتوانیم به راحتی از همه توطئه‌ها عبور کنیم و مردم ما شاهد حل معضلات کشور باشند.

وی با تأکید بر استفاده از فرصت‌های جدید در سال نو اظهار داشت: در هفته‌های گذشته در همسایگی ما انتخاباتی انجام گرفت که مراد میل حاکمان نبود. آن‌ها بلافاصله به مردم گفتند از این ناکامی درس می‌گیرند و خودانتقادی را آغاز می‌کنند. ما هم بعد از انتخابات اسفند پارسال می‌بایست خودانتقادی را شروع می‌کردیم. باید ببینیم اشکال از کجاست و آن را رفع کنیم. من معتقدم باید برگردیم به سمت مردم و در برابر آن‌ها سر فرود بیاوریم. بپذیریم که کشور از آن مردم و اداره امور با رأی مردم است. بدانیم موفقیت‌ها در صورتی است که مردم ما در صحنه باشند. باید بینیم خطاهای ما کجا بوده، خودمان را نقد کنیم، نه اینکه آن‌ها را توجیه کنیم. انتخابات ما یک پیام داشت و آن اینکه اکثریت مردم پای صندوق رأی نیامدند. این پیام را باید درک کنیم و برای آن راه‌حل پیدا کنیم.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به نامگذاری امسال به سال جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: ما موظفیم این نظر مقام معظم رهبری را به تمامی عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی تسری دهیم، کمااینکه ایشان سال گذشته بر مشارکت سیاسی مردم هم تاکید داشتند. نمی‌شود ما مردم را در اقتصاد دعوت به مشارکت کنیم اما در سیاست به مردم اعتنا نکنیم یا در فرهنگ و سیاست خارجی به نظر مردم توجه نکنیم. کشور و نظام نیازمند مشارکت عام است و باید مردم را به حضور در همه زمینه‌ها دعوت کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی موکب پذیرایی هیات بابل در غزه فلسطین
  • فقط ۳۰ درصد دانش کشاورزی وارد مزرعه شده است
  • حمایت از تولید داخل باعث رشد نیازهای جدید دارویی در کشور می شود
  • عکس‌هایی از زندگی پس از جنگ در سوریه روی دیوار رفت
  • مردم خراسان شمالی: به غیورمردان خود افتخار می‌کنیم
  • مردم خراسان شمالی: به غیورمردان خود افتخار می کنیم
  • ۲۶ فروردین یوم الله جدید در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی است
  • حسن روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد
  • بامداد ۲۶ فروردین یکی از مهمترین اتفاقات تاریخ معاصر رقم خورد
  • ببینید | واکنش مردم در مزار شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از حمله سپاه به اسرائیل