Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@12:24:35 GMT

رونمایی از ۱۵ محصول گلوگاهی صنعت خودرسازی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۸۷۱۱

رونمایی از ۱۵ محصول گلوگاهی صنعت خودرسازی

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع در حاشیه بازدید از نمایشگاه بومی سازی قطعات الکترونیکی و میکرو الکترونیکی شرکت صنایع الکترونیک ایران گفت: متخصصین جوان صنعت دفاعی با تکیه بر دانش بومی و ظرفیت‌های داخلی توانسته‌اند به توانایی ساخت و تولید پیچیده‌ترین دستاوردهای پیشرفته الکترونیکی و میکرو الکترونیکی حوزه دفاعی دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشمندان ایرانی با همت بلند خود تهدیدهای حاصل از تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردند و به لحاظ دانشی، فن آوری و اقتصادی توانستند با تولید این قطعات پیشرفته ۱۴۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی را نصیب کشور نمایند.

وزیر دفاع تصریح کرد: از سرریز فناوری‌های پیشرفته حوزه دفاعی، ۱۵ سبد محصول گلوگاهی که مورد نیاز شدید خودرو سازان بود طی ۲ سال اخیر با صرفه جویی بیش از ۶۰ میلیون دلار تولید و این قطعات مورد نیاز در تیراژ گسترده و پرحجم در اختیار صنعت خودرویی کشور قرار گرفت.

امیر حاتمی افزود: با تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و به تبع آن صنعت خودرویی کشور، شرکت‌های غربی از همکاری با خودروسازان سرباز زدند و تامین قطعات خاص خودرو، بخصوص قطعات حوزه الکترونیکی با مشکل مواجه شده بود.

وی گفت: بنا به درخواست خودرو سازان و با توجه به سیاست‌های ابلاغی، ظرفیت‌های دانشی و فناورانه صنعت دفاعی برای حل مشکل و مرتفع ساختن نیازهای ملی به کمک خودروسازان آمد و تا به امروز موفق شدیم با بهره گیری از توان شبکه همکار در بخش خصوصی کمک‌های شایان توجه‌ای را ارائه کنیم.

وزیر دفاع همچنین از ۱۵ سبد محصول مهم و گلوگاهی صنعت خودروی کشور رونمایی کرد.

کد خبر 4854910 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: امير حاتمي وزارت دفاع صنعت خودروسازی انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن انقلاب اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی ایران شورای نگهبان محمدجواد ظریف حسن روحانی محمد جواد ظریف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ایالات متحده آمریکا سردار سلیمانی وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، درخصوص دور دوم انتخابات، افزود: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه وزارت کشور این است که انتخابات هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه‌هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیر الکترونیک خواهد بود.

به گفته محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ حوزه با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات کشور اسامی این ۲۱ حوزه را به شرح زیر برشمرد:

«تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» و «ملایر».

اسلامی همچنین تاکید کرد: بر اساس پیشنهادی وزارت کشور و تایید شورای نگهبان، مرحله دوم انتخابات در هشت حوزه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام مکانیزه یا تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • تولید پیشرفته‌ترین چاپگر خط بریل در اصفهان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • حل ناترازی ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳
  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود / در ۸ حوزه، انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود
  • دور دوم انتخابات در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • تولید قطعات صنعتی با چاپگر‌های سه بعدی فلزی در کشور
  • ادامه فراخوان متقاضیان محصول پارس پس از تعطیلات نوروزی
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها