Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@07:49:14 GMT

دشمن منشا اصلی شایعه سازی در انتخابات است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۸۷۶۶

دشمن منشا اصلی شایعه سازی در انتخابات است

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات گیلان با بیان اینکه ساخت و توزیع شایعه بر نظر انتخاب کنندگان در روز اخذ رای تاثیر منفی می گذارد، خاطرنشان کرد: منشا اصلی شایعه سازی دشمن است.

احمد قنبریان، سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات در استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به آخرین نظر شورای نگهبان درباره تایید صلاحیت کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان، اظهار کرد: ۲۰۲ نفر در نهایت تایید شدند که انصراف چند نفر طی روزهای اخیر کاندیداهای گیلان را به ۱۹۷ نفر رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انصراف کاندیداها تا روز انتخابات ممکن است، افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس در گیلان ۷۵ نفر انصرافی هستند و حدود ۵۰ درصد رد صلاحیت و عدم احراز شدند و بیش از ۵۰ درصد در میدان رقابت حضور دارند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات گیلان اخلاق انتخاباتی را یک اصل دانست و تصریح کرد: متاسفانه رعایت اخلاق انتخاباتی هم از سوی کاندیداها، هم از سوی هواداران و هم از سوی رسانه ها باید و شاید مورد توجه قرار نمی گیرد.

قنبریان قانون و اخلاق را دو رکن اساسی در انتخابات دانست و عنوان کرد: اگر دست اندرکاران انتخابات به این دو رکن پایبند نباشند بی تردید انتخابات روند سالمی را دنبال نخواهد کرد.

وی گسترش بی اخلاقی و بداخلاقی انتخاباتی را موجب تضعیف انگیزه مردم برای مشارکت در انتخابات دانست و گفت: مردم وقتی می بینند کاندیداها رقیبان خود را با شدیدترین تهمت ها و افتراها مورد حمله قرار می دهند از حضور در پای صندوق رای دلسرد می شوند. کاندیداها نیز بدانند که هیچ بنیانی را نمی توانند بر خرابه استوار کنند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات گیلان با بیان اینکه ساخت و توزیع شایعه بر نظر انتخاب کنندگان در روز اخذ رای تاثیر منفی می گذارد، خاطرنشان کرد: منشا اصلی شایعه سازی دشمن است و لذا افراد گاهی ناآگاهانه یا جهتدار نسبت به انتشار شایعات اقدام می کنند.

وی در ادامه به قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: قانون مذکور خوب و کارگشاست، اما از نظر فراهم بودن ساز و کارهای اجرای قانون در انتخابات پیش رو اثربخشی ندارد. البته مسئولان اجرایی انتخابات تلاش می کنند تا حد امکان این قانون را عملیاتی کنند.

قنبریان از مردم خواست به رفتارهای مالی کاندیداها در ایام تبلیغات انتخاباتی توجه کنند و گفت: مردم با استفاده از بصیرت و بلوغ سیاسی خود واکنش لازم را در زمان اخذ رای نشان خواهند داد.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات همچنین به نارسایی های قانون فعلی انتخابات اشاره و اظهار کرد: نیازمند اصلاح قانون انتخابات هستیم، اما در حال حاضر هیئت های اجرایی و نظارتی از همه ظرفیت های قانونی استفاده خواهند کرد تا خلاءهای موجود به کمترین حد ممکن برسد.

وی همچنین به ماده ۵۹ قانون انتخابات مبنی بر حمایت شخصیت های حقوقی و حقیقی از کاندیداها اشاره و خاطرنشان کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی و کارکنان دولت در ساعات اداری و غیر اداری ممنوعیت تبلیغات دارند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن انتخابات هم از سوی اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبیک اردنی‌ها به دعوت سخنگوی گردان‌های قسام

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هزاران نفر از مردم اردن ساعتی پس از سخنرانی ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام دعوت او را لبیک گفته و مجدداً به خیابان آمده و علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات کنندگان اردنی با سردادن شعارهایی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان حمایت خود را از غزه و مقاومت اعلام کردند.

ساعاتی پیش از این، سخنگوی گردان‌های قسام با اشاره به تلفات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه تاکید کرد که این عملیات آغازی بر پایان این رژیم است. ابو عبیده سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در اظهاراتی تاکید کرد که تصاویری که از درگیری‌ها با رژیم صهیونیستی منتشر می‌شود، بخشی از دستاوردهای میدانی مقاومت است و تلفات در میان اسرای اسرائیلی بسیار بالا رفته است.

وی جنگ طوفان الاقصی را آغازی بر پایان قدیمی‌ترین اشغالگری در طول تاریخ معاصر دانست و تاکید کرد که این عملیات نقطه‌ای سرنوشت ساز در تاریخ امت اسلام خواهد بود.

وی ابراز داشت: مبارزان ما تلفات بسیار زیاد و بی‌سابقه‌ای در میان نیروهای دشمن به جای گذاشته‌اند و افراد آن را در کمین‌های محکم خود گرفتار کرده‌اند.

سخنگوی نظامی حماس با اشاره به اینکه فیلم‌هایی که منتشر می‌شود، تنها بخشی از دستاوردهای میدانی مقاومت است، ابراز داشت که بنا به دلایل امنیتی انتشار برخی فیلم‌ها را به آینده سپرده‌ایم، عناصر مبارزه ما برخی عملیات بی‌سابقه و کشنده را انجام داده‌اند و دیگر گروه‌ها نیز در موازات این عملیات فعالیت دارند.

وی ابراز داشت که عناصر گردان‌های قسام در تمامی محورهای درگیری از شمال غزه گرفته تا مرکز و جنوب آن با تاکتیک‌های متنوع و تسلیحات مناسب وارد عرصه جنگ شده‌اند و مقاومت در برابر دشمن اسرائیلی تا خروج آخرین نظامی صهیونیست از نوار غزه ادامه خواهد داشت.

وی بار دیگر هشدارهای موجود در خصوص اسرای دشمن صهیونیستی در نزد مقاومت را تکرار کرده و در عین حال گفت که سران دشمن به این هشدارها اهمیت نمی‌دهند.

ابوعبیده ادامه داد که گروه‌های مقاومت اهمیتی به فریبکاری‌های میدانی دشمن نمی‌دهند و آینده، دروغ بودن ادعاهای دشمن را نشان خواهد داد.

این مقام نظامی حماس خاطرنشان کرد: تلفات اسرای اسرائیل بسیار زیاد شده است، البته ما از ماه‌ها قبل تلاش داریم از آنها محافظت کنیم تا بتوانیم منافع ملت خود را تأمین کنیم و این موضوع همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6087094

دیگر خبرها

  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • لبیک اردنی‌ها به دعوت سخنگوی گردان‌های قسام
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • سخنگوی گردان های القسام: دشمن در شن‌های غزه گیر افتاده است
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد