Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@08:47:12 GMT

نگاهی به مطالب انتخاباتی مطبوعات ۲۸ بهمن‌ماه شیراز

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۸۷۷۹

نگاهی به مطالب انتخاباتی مطبوعات ۲۸ بهمن‌ماه شیراز

انتشار تصاویر، شعارها و سخنان نامزدهای انتخابات مجلس در قالب آگهی و گزارش‌های ویژه نیز این روزها در مطبوعات شیراز به چشم می‌خورد، در این میان برخی مطبوعات تاکنون سهمی از آگهی‌های انتخاباتی نداشته‌اند و برخی دیگر، نیم‌تای کامل صفحه نخست خود را به آگهی نامزدها اختصاص داده‌اند.

روزنامه عصر مردم چاپ شیراز دوشنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۹۸، تیتر نخست خود را به سخنان رییس‌جمهوری در کنفرانس مطبوعاتی اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه با حروف درشت به نقل از حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی نوشت:‌ "با رقابتی بودن اکثر حوزه‌ها، انتخابات پرشوری خواهیم داشت".
این روزنامه همچنین در سرمقاله‌ای با عنوان "اسلام، انتخابات و دموکراسی"  نوشت:‌انتخاب نیروهای اصلح پس از تایید سوابق نامزدها توسط شورای نگهبان بر عهده مردم است و مردم می‌باید ضمن اشراف کامل بر توانمندی‌ها و صفات و ویژگی‌های نامزدهای انتخاباتی به آنها رای دهند.
محمد عسلی صاحب امتیاز و مدیرمسوول این روزنامه در ادامه نوشت:‌ اگر بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره‌های قبل‌، خلاف و یا تعدی از قوانین داشته‌اند و مرتکب فساد اداری، مالی و یا اخلاقی شده‌اند به علت آن است که هم شورای نگهبان و هم مردم دقت لازم در تایید و انتخاب آنها نکرده‌اند و یا آنکه شرایط مجلس به گونه‌ای بوده که این ارتباطات رانتی را اغماض می‌کرده و نظارتی بر اعمال نمایندگان نبوده است.

روزنامه خبرجنوب نیز بخشی از صفحه‌ نخست خود را به تیترها و عناوین انتخاباتی اختصاص داده و روز شمار انتخابات را به شمارش درآورده است.
"فرو افتادن پرده‌ها با دست‌های آلوده"/ نامزدهایی که هرچه از خلوت و جلوت یکدیگر می‌دانند رو می‌کنند و "با احراز هویت الکترونیکی، کسی نمی‌تواند بیش از یک بار رای دهد" از عناوین صفحه نخست این روزنامه است.
این روزنامه همچنین یک صفحه کامل خود را به پوشش رخدادهای انتخابات در استان فارس اختصاص داده است.
"حجت الاسلام منتظری نامزد خبرگان:  بنرهایم را در فارس همراه با داربست از جا کنده و به جای نامعلومی بردند!" در کنار سخنانی از رییس کل دادگستری استان، فرمانده سپاه فجر و دیگر مسوولان کشوری و استانی در این صفحه منتشر شده است.

"تشکیل ۱۲ پرونده تخلف انتخاباتی، آمادگی کامل ستاد انتخابات فارس برای برگزاری انتخابات و برگزاری دور دوم انتخابات مجلس یازدهم در ۲۹ اسفندماه از عناوین انتخاباتی روزنامه سبحان است.

"رییس جمهوری:‌رقابت، مشارکت حداکثری را در پی دارد" نیز عنوان مطلبی است که نیم‌صفحه‌ای را در روزنامه شیرازنوین به خود اختصاص داده است.
فرمانده سپاه فجر: انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی است و توصیه رییس کل دادگستری استان فارس مبنی بر این که "کاندیداهای مجلس پایبند به قانون باشند" در صفحه نخست این روزنامه بازتاب یافته است.

روزنامه افسانه دیگر روزنامه چاپ شیراز نیز آمادگی وزارت کشور و استانداری فارس برای برگزاری انتخابات در دوم اسفندماه را در مطالب جداگانه‌ای در صفحات داخلی بازتاب داده است.

"دولت هیچ لیستی برای انتخابات ندارد"، تیتری است که روزنامه نیم‌نگاه از قول رییس‌جمهوری و از میان مطالب مطرح شده در کنفرانس مطبوعاتی دکتر روحانی برگزیده و آن را به عنوان تیتر یک شماره روز دوشنبه منتشر کرده است.

روزنامه طلوع نیز از قول رییس ستاد انتخابات استان فارس نوشت:‌ آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات داریم.

روزنامه تماشا نیز از قول فرمانده سپاه فجر فارس نوشت:‌ شاهد تجلی باشکوه اراده ملت انقلابی ایران در پای صندوق‌های رای خواهیم بود.
این روزنامه همچنین یک صفحه کامل به گزارش خبری و تصویری برگزاری جشن میلاد کوثر "با حضور گسترده اهالی ورزش" در شیراز اختصاص داده است، آیینی که با حضور آیت الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری توسط اداره کل ورزش و جوانان استان فارس برگزار شد.

برچسب‌ها مطبوعات و خبرگزاری های داخلی شیراز انتخابات مجلس شورای اسلامی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مطبوعات و خبرگزاری های داخلی شیراز انتخابات مجلس شورای اسلامی فارس حسن روحانی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی شیراز انتخابات مجلس شورای اسلامی فارس برای برگزاری انتخابات روزنامه همچنین فرمانده سپاه فجر اختصاص داده نخست خود انتخابات مجلس رییس جمهوری استان فارس صفحه نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!

به گزارش خبرآنلاین انتخابات برای تعیین سرنوشت ۵۴۳ کرسی مجلس سفلی پارلمان هند، موسوم به «لوک سابا» از امروز جمعه آغاز شد؛ انتخاباتی که به موجب آن نزدیک به یک میلیارد رای دهنده در مدت بیش از یک ماه تا تاریخ اول ژوئن در آن شرکت کرده و به نامزد و حزب مورد نظر خود رای می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک دو رقیب اصلی در انتخابات سراسری پر جمعیت‌ترین کشور جهان عبارتند از «ائتلاف دموکراتیک ملی» که توسط حزب «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند موسوم به حزب «بهاراتیا جاناتا»، رهبری می‌شود و ائتلافی متشکل از ۲۶ حزب موسوم به «ائتلاف فراگیر توسعه ملی هند» که رهبری آن را حزب مخالف اصلی یعنی «حزب کنگره ملی هند» بر عهده دارد.

به نقل از ایسنا ۹۶۹ میلیون نفر رای‌دهنده هندی واجد شرایط شرکت در این انتخاباتی که در هفت مرحله برگزار می‌شود، هستند. اولین مرحله در بازه زمانی ۱۹-۲۵ آوریل در ۱۰۲ حوزه انتخاباتی و ۲۱ ایالت برگزار می‌شود. پس از این مرحله نیز تعداد ۴۴۲ حوزه انتخاباتی و ۵۸ ایالت دیگر تا اول ژوئن در مراحل بعدی انتخابات که تا اول ژوئن به پایان خواهد رسید، شرکت خواهند کرد. شمارش آرای انتخابات نیز از روز چهارم ژوئن شروع خواهد شد.

نخست‌وزیر هند همچنان امیدوار است برای سومین دوره متوالی پیروز انتخابات سراسری شود در حالی که احزاب مخالف می‌گویند در صورت ماندن او در قدرت، هندی‌ها بسیاری از آزادی‌ها را از دست خواهند داد.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که حزب بهاراتیا جاناتا متعلق به مودی و متحدانش برای سومین بار در انتخابات پارلمان هند پیروز خواهند شد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897009

دیگر خبرها

  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۳۰ فروردین
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۲۹ فروردین
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۲۸ فروردین
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ببینید | قدردانی بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس از برنامه‌های نوروزی، قرآنی و انتخاباتی صداوسیما
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی