Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل منیعات دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارندگی و سرما باعث از بین رفتن برخی از محصولات کشاورزی به ویژه مزارع کلزا و سبزیجات شد و در برخی از زمین‌های کشاورزی تا ۵۰ درصد محصول دچار خسارت شد. 

مدیر جهاد کشاورزی شادگان با پیش‌بینی تولید بیش از ۳۵ هزار تن گندم از مزارع شادگان در سال زراعی جاری گفت: در سال زراعی گذشته ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شادگان زیر کشت گندم رفت که در پایان ۳۱ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منیعات به زیر کشت رفتن ۳۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شادگان از ابتدای فصل پاییر تا کنون اشاره کرد و افزود:کلزا، گندم، جو و باقلا  بیشترین سهم کشت در این شهرستان را به خود اختصاص داه است.

وی افزود: در شادگان ۱۵ هزار بهره بردار از راه کشاورزی امرار معاش می‌کنند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ نفر کشاورز گندمکار می‌باشند.

شادگان با ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مرکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است.

گندم، انواع سبزی، بامیه و خرما از عمده‌ترین محصولات کشاورزی شادگان به‌ شمار می روند.

حیات اقتصادی مردم شادگان بر پایه کشاورزی است.

شهرستان شادگان با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

برچسب‌ها گندم شادگان فرمانداری شادگان اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم شادگان فرمانداری شادگان اراضی کشاورزی گندم شادگان فرمانداری شادگان اراضی کشاورزی کشاورزی شادگان هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۸۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور

کارشناس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی گفت: در کل کشور در سطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی با علف‌های هرز سر سختِ پهن برگ و باریک برگ که ۸ تهدیدی مهم بر میزان تولید گندم است، مبارزه شده است.

سعیده نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در لرستان، اظهار کرد: سن گندم، سوسک سیاه و قهوه‌ای، شته‌ها و مینوز برگ غلات از عوامل خسارت‌زای گندم هستند که مهم‌ترین رقبای انسان در زمینه تهدید تولید محصول کافی و سالم است.

وی افزود: در سال جاری در سطحی بالغ بر ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور مبارزه با آفات صورت گرفته است.

کارشناس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به بیماری‌های سفیدک و سپتوریایی و لکه برگی گندم به عنوان بیماری‌های گندمی بیان کرد: بیماری قارچی زنگ زرد گندم از مهم‌ترین آنهاست که مبارزه با این بیماری در سطحی بالغ بر یک میلیون هکتار صورت گرفته است.

خانم نوربخش تشریح کرد: در بازدید از سطح سبز زیر کشت گندم در زمین‌های آبی و دیم استان لرستان، شاهد اقدامات و توصیه‌های خوبی در زمینه مبارزه با علف‌های هرز بودیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب جهت انتشار بیماری‌ها، انتظار می‌رود کشاورزان به توصیه‌های گیاه پزشکی سازمان حفظ نباتات توجه کنند.

کارشناس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با کانون کوبی صورت گرفته در مزارع گندم با شیوه صحیح و در زمان مناسب شاهد اقدامات رضایت بخش در زمینه مبارزه با عوامل خسارت زا در سطح استان هستیم.

به گزارش ایمنا؛ روز سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه، دکتر سعیده نوربخش، کارشناس حفظ نباتات و مهندس علیرضا طولابی، کارشناس دفتر گندم معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی به منظور بررسی و پایش اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در زمینه مبارزه با آفت‌ها از اراضی تحت کشت روستاهای سراب نیلوفر و مدبه خرم‌آباد بازدید به عمل آوردند و از اقدامات و توصیه‌های مؤثر سازمان جهاد کشاورزی لرستان در زمینه مبارزه با علف‌های هرز و بیماری‌ها ابراز رضایتمندی کردند.

کد خبر 745280

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • تاثیر مطلوب بارندگی‌های بهاری بر کشت آبی استان مرکزی
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران