Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر خدادادی روز دوشنبه در گفت  و گو با ایرنا در بوشهر افزود:  در سال جاری ۱۶۵ هزار تن خرما از کشور صادر شد که این میزان در سال گذشته 280 هزار تن بوده‌است.

وی بیان کرد: دلیل اصلی این کاهش افزایش قیمت داخلی خرما است که سال گذشته نرخ پایه در ابتدای فصل برداشت در اثر نوسان نرخ ارز ۶۰ تا ۷۰ هزار ریال بسته شده بود اما این نرخ امسال به ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار ریال افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدادادی ادامه داد: سال گذشته در ابتدای فصل برداشت خرما نرخ دلار ۱۵۰ هزار ریال و امسال نیز در آغاز فصل برداشت این نرخ حدود ۱۱۰ هزار ریال بود که این کاهش نرخ در بازار صادراتی خرما کاهش منفی برجای گذاشت.

مسئول کمیته صادرات انجمن ملی خرمای ایران اظهارداشت: مقدار زیادی از خرمای ایران اکنون در انبارها باقی مانده به نحوی که ۵۰ تا ۶۰ درصد تولید استان‏‌های خرماخیر در سردخانه‌‏ها و انبارها نگهداری می‌‏شود.

وی بیان کرد: در استان بوشهر به تنهایی ۶۰ هزار تن خرمای نخلداران در انبارها است که پیش بینی می‏‌شود در صورت وضع نشدن موانع صادراتی از سوی دولت تا پیش از ماه رمضان به فروش برسد.

خدادادی گفت: مابقی نیز امیدواریم با جهش صادرات به بازار مصرف عرضه شود و بزرگ ترین مشکل کنونی نگرانی دولت نسبت به افزایش داخلی قیمت خرما است که تصمیم دارد تا از ۱۵ فروردین تا پایان اردیبهشت تعرفه صادراتی برای خرما وضع کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سالانه بیش از ۱۶۵ هزار تن خرما در بوشهر تولید می‌شود که این محصول نقشی بسیار مهم و موثر در اشتغال و معیشت کشاورزان و باغداران دارد.

محمدتقی منوچهری افزود: در این ارتباط فعالیت‌هایی نیز در حوزه صنایع تبدیلی، بسته بندی و نگهداری صورت گرفته است طوریکه اکنون ۱۱۷ واحد سردخانه‌ای نگهداری خرما با ظرفیت ۹۵ هزار تن در استان بوشهر وجود دارد که ۱۸ هزار تن آن در سال گذشته راه‌‏اندازی ایجاد شده‌است.

وی ادامه داد: تولید خرما امسال خوب بود و ۱۶۵ هزار و تن خرما تولید شد که ۶۰ هزار تن خارَک و رطب، و بقیه خرما بود.

طبق برنامه ششم توسعه باید سالانه پنج میلیارد دلار محصولات کشاورزی از کشور صادر شود که سهم خرما ۵۰۰ میلیون دلار است و پارسال ۴۰۰ میلیون دلار خرما صادر شد.

برچسب‌ها بوشهر توسعه صادرات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر توسعه صادرات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خرما بوشهر توسعه صادرات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خرما هزار تن خرما استان بوشهر خرمای ایران فصل برداشت هزار ریال سال گذشته ۱۶۵ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تاثیر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را خنثی کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۲۴۰۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در روز جمعه با پیش بینی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه تا اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت بالا رفته بود.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد خرده فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافته است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم برای دومین روز پیاپی بالا رفته و تمایل برای خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده است.

تحلیلگران عقیده دارند بازار در حال حاضر در حالت توقف قرار دارد و منتظر تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.

اگر درگیری‌های خاورمیانه آرام شود تمرکز بازار دوباره معطوف فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. ظاهراً این بانک نمی‌تواند نرخ بهره را در آینده نزدیک پایین بیاورد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.

بانک دویچه پیش بینی می‌کند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به ۲۴۰۰ دلار برسد و در دسامبر ۲۰۲۵، ۲۶۰۰ دلار معامله شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۳۱ سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۳ درصدی ۹۵۵ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • فنر قیمت‌ها در نرود!؛ دلیل افزایش قیمت‌ها در ابتدای سال چیست؟
  • افزایش ۲۳ درصدی صادرات گاز روسیه به اروپا
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۹۱ دلار و ۹۳ سنت رسید
  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳