Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، در نتیجه نبود امکانات به دلیل ادامه جنگ علیه این کشور، هر سال ۵۰ هزار نوزاد یمنی زیر ۲۸ روز جان خود را از دست می‌دهند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، بخش بهداشتی یمن نیاز مبرم به دستکم هزار اتاق شیشه‌ای NICU ویژه نگهداری از نوزادان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، المتوکل تصریح کرد: هر سال ۵۰ هزار نوزاد زیر ۲۸ سال به دلیل نبود خدمات و کمبود اتاق‌های شیشه‌ای جان خود را از دست می‎دهند.

وی در خصوص اختلالات روانی ناشی از ادامه جنگ علیه این کشور هم گفت: حمایت روانی دیگر نیازی به گفتن ندارد، ما نیازمند مراکز بهداشتی و دارو برای درمان بیماری‌های روانی در نتیجه بمباران وحشتناک زنان و کودکان به دست ائتلاف هستیم.

وزیر بهداشت یمن در پایان خواستار توجه تمام سازمان‌ها برای فراهم کردن خدمات اساسی در این زمینه شد.

پیشتر یونیسف در گزارشی ضمن هشدار درباره اوضاع غیرنظامیان در یمن گفت که هر دو ساعت یک مادر و ۶ نوزاد یمنی جان خود را از دست می‌دهند.

اوایل سال جاری هم وزیر بهداشت یمن ا. اعلام کرد، به دلیل تجاوز ائتلاف سعودی-آمریکایی و محاصره یمن بیش از ۱۰۰ هزار کودک یمنی طی یک سال فوت کرده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جان خود را از دست می دهند ۵۰ هزار نوزاد وزیر بهداشت زیر ۲۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۹۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به مصدومیت سالانه ۵۰۰ هزار نفر در تصادفات،‌ گفت: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی‌ها بودیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار سید تیمور حسینی در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی 1403 که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از معاونان وزارت بهداشت در سالن امام جواد(ع) این وزارتخانه برگزار شد، به آمارهای تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره و اظهار کرد: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش 14.3 درصدی فوتی‌ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای، 9.4 درصد کاهش فوتی داشته است.

وی وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای در میانه دهه 80 را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌های راه‌ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای تا سال‌های 95 و 96 بودیم اما مجدداً وضعیت به شرایط قبل برگشت و متاسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده ای از مرز 20 هزار نفر گذشت.

حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از 500 هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش‌بینانه، 10 درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می‌شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می‌کند بنابراین باید اشتراک عمل و هم‌اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران موثر ارزیابی و عنوان کرد: مولفه‌های موثر در کاهش حوادث، مصدومیت‌ها و تلفات را شناسایی کرده و می‌دانیم که چه اقدامی باید در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، یادآور شد: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

رئیس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد عنوان کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می‌تواند در تامین سلامت مردم موثر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات