Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:55:04 GMT

هفت میلیون رکورد کتابخوانی با حذف پیک نوروزی ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۹۰۳۳

هفت میلیون رکورد کتابخوانی با حذف پیک نوروزی ثبت شد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، رضوان حکیم زاده روز دوشنبه در دیدار وزیر آموزش‌ و پرورش با کارکنان معاونت آموزش ابتدایی افزود: معاونت آموزش ابتدایی متولی امر آموزش اصلی‌ترین سرمایه‌های کشوراست که از سرمایه نفت و معادن مهمتر است.  ١٠میلیون دانش‌آموز و نوآموز پیش‌دبستانی و دبستانی امیدهای آینده ایران اسلامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در معاونت آموزش ابتدایی سه دفتر دبستان، پیش‌دبستانی و آموزش عشایری و توسعه عدالت آموزشی وجود دارد و با جدیت کارها را پیگیری می‌کنند.

حکیم زاده گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اولویت دوره ابتدایی و نگاه تخصصی برآن تأکید شده و انتظار است این تأکید، ترجمه عملیاتی داشته باشد و در جهت‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها مثل بودجه‌ریزی این مهم در نظر گرفته شود.

معاون آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: با کمک همکاران تلاش می‌کنیم موضوع مهم پاسداشت کودکی و اهمیت دادن به دوران کودکی را به گفتمان تبدیل کنیم و دستاوردهای خوبی نیز داشته ایم.

مخالف جداسازی‌ها و غربالگری کودکان هستیم

وی بابیان اینکه در دوره ابتدایی سه رویکرد اصلی وجود دارد که نقشه راه ما در اجرای سند تحول بنیادین است، گفت: کودک به‌ عنوان انسان ارزشمند دارای کرامت است، بنابراین نیازمند تحول در نگاه به کودکان هستیم؛ چرا که روش‌ها، رفتارها و تعاملات ما نباید کرامت کودکی را خدشه‌دار کند. در راستای این رویکرد تمام کودکان برای ما مهم هستند و براین اساس با جداسازی‌ها و غربالگری‌ها مخالف هستیم؛ چرا که پیامدهای اجتماعی خوبی برای جامعه نخواهد داشت.

حکیم زاده تصریح کرد: پرهیز از هرگونه خشونت، اصالت تشویق بر مبنای آیات قرآن و کار گروهی به‌جای رقابت می‌تواند محیط مدارس را بانشاط و معضلات اساسی جامعه بشری را حل کند؛ چرا که بسیاری از مشکلات و نزاع‌ها از تأکید بر من و فرد شروع می‌شود؛ در حالی‌ که توفیق خواهی کاری جمعی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ارزشیابی کیفی توصیفی با این دید در دوره ابتدایی اجرا شده است، اظهار کرد: به این دلیل که ارزشیابی حلقه آخر است و بقیه اجرا از جمله روش‌های تدریس و محتوا با آن منطبق نشده است، بسته تحولی تدوین‌شده که همه حلقه‌ها را با همدیگر در نظر گرفته است.

مصوبه ٩۵١شورای عالی آموزش‌ و پرورش به حذف آزمون‌های زائد منجر شد

حکیم زاده بابیان اینکه دستاورد مهم دیگر معاونت آموزش ابتدایی مصوبه ٩۵١شورای عالی آموزش‌ و پرورش است، گفت: برای اولین بار تمام متخصصان در عرصه آموزش‌وپرورش در این خصوص کنش داشتند و با این مصوبه آزمون‌های زائد حذف شدند. آزمون‌های زائد تربیت را به آموزش تقلیل می‌داد و این دستاورد مهمی است و مراقبت می‌کنیم تا در تمامی مدارس اجرا شود. در این راستا نگرش خانواده و صداوسیما باید تغییر کند و با ما همراه شوند.

معاون آموزش ابتدایی اضافه کرد: رویکرد بعدی ما، تأکید بر هماهنگی آموزش‌ها با ویژگی‌های رشد کودکان است بنابراین در دوره ابتدایی تلاش می‌کنیم از بستر هنر، ورزش و فعالیت‌های دست‌ورز استفاده کنیم و فعالیت‌هایی همچون قصه‌خوانی، اتاق‌بازی یادگیری، جایگزینی تکالیف مهارت محور به‌جای مشق شب، حرکت از حافظه محوری به سمت یادگیری پایدار و مهارت محور از این قبیل برنامه‌ها است.

معاون آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: از دانش آموزان خواسته شده به قصه‌های مادربزرگ و پدربزرگ خود گوش دهند و قصه‌نویسی داشته باشند و این رویکرد در پرورش مهارت‌های نوشتن، خواندن و خلاقیت دستاوردهای خوبی داشت.

وی با اشاره به جایگزینی برنامه‌های تکالیف مهارت محور با مشق شب گفت: در گذشته جایگزینی تکالیف مهارت محور به‌جای مشق شب معمول بود که با برنامه تکالیف مهارت محور دانش آموزان یاد گرفتند در حساب‌های زندگی روزمره و مدیرت مصرف چگونه عمل کنند.

معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: در این برنامه انتظار خود را از مدارس بیان کردیم و روش اجرا به مدارس واگذار شد تا این رویکرد با خلاقیت اتفاق بیفتد و خوشبختانه مشارکت معلمان فراتر از تصور ما بروز پیدا کرد.

حکیم زاده بابیان اینکه شادابی و نشاط فقط به فضای فیزیکی مدرسه وابسته نیست، گفت: باید این فکر به دانش آموزان منتقل شود که باوجود تفاوت‌های موجود در یادگیری، دارای ارزش و احترام هستند و به همین دلیل برنامه پرهیز از خشونت طراحی شده تا به آنان این پیام را بدهیم که شما انسان‌های با ارزش و با احترامی هستید.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه معلم نقش الگویی دارد و نسل آینده را می‌سازد، اظهار کرد: در برنامه توانمندسازی معلمان نقش تربیتی برای معلمان تعریف کرده‌ایم تا از لحظه ورود به کلاس به این باور رسیده باشند که کار تربیتی و پرورشی دانش آموزان یکی از وظایف مهم آنان است.

برچسب‌ها معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش رضوان حکیم زاده وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان معاونت آموزش ابتدایی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تکالیف مهارت محور دوره ابتدایی آزمون های زائد دانش آموزان حکیم زاده مشق شب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۹۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابی المپیک پاریس| رکوردشکنی پرورش نیا در تراپ بانوان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جریان مسابقات جهانی توزیع سهمیه المپیک در دوحه قطر و در پایان مرحله مقدماتی تراپ بانوان، مرضیه پرورش نیا با ثبت امتیاز ۱۱۴ رکورد برون مرزی تراپ بانوان را ارتقا داد.

رکورد قبلی تراپ بانوان ۱۱۳ بود که‌ باز هم توسط مرضیه پرورش‌نیا ثبت شده بود.

مرضیه پرورش نیا در این رقابت‌ها در جایگاه هجدهم ایستاد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • رکورد تراپ بانوان توسط مرضیه پرورش‌نیا شکسته شد
  • انتخابی المپیک پاریس| رکوردشکنی پرورش نیا در تراپ بانوان
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان