Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@02:33:57 GMT

تداوم بازداشت مخالفان آل خلیفه در بحرین

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۹۰۳۶

تداوم بازداشت مخالفان آل خلیفه در بحرین

منابع بحرینی از استمرار بازداشت‌های غیرقانونی در این کشور و بازداشت شش نفر در ارتباط با برگزاری مراسم نهمین سالروز انقلاب بحرین خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای امنیتی بحرین همچنان به بازداشت مخالفان رژیم آل خلیفه ادامه می‌دهند و در همین ارتباط طی چند روز گذشته شماری از جوانان را در نقاط مختلف این کشور بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع بحرینی گزارش کردند که نیروهای امنیتی این کشور روز جمعه ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) یک جوان به نام علی جعفر از شهرک الرمخ و سه جوان دیگر به نام‌های محمود محمد درویش، حسین فرید و سید عبدالله سید شرف را روز شنبه(۲۶ بهمن) بازداشت کردند و پیش از آن نیز شش جوان را به دلیل برگزاری مراسم نهمین سالروز انقلاب بحرین بازداشت کرده بودند.

طبق گزارش وب سایت ائتلاف جوان ۱۴ فوریه، نیروهای امنیتی بحرین همچنین با اعمال محدودیت برای خانواده‌های شهدای انقلاب بحرین آن‌ها را از برگزاری مراسم‌های ختم ممانعت کردند.

بر اساس این گزارش، دولت بحرین هفته گذشته نیز با نزدیک شدن به نهمین سالروز انقلاب بحرین ، وضعیت فوق‌العاده در سراسر این کشور اعلام کرده و با وجود پایان یافتن نافرمانی مدنی در بحرین که به مناسبت سالروز انقلاب برگزار شد، اما اعمال این محدودیت‌ها همچنان ادامه دارد.

نیروهای امنیتی بحرین همچنین در هفته گذشته نیز شماری از جوانان را در ارتباط با برگزاری سالروز انقلاب بحرین بازداشت کردند که اسامی آن‌ها عبارت است از: حمزه تاج و محمد امین از المرخ، علی عبدالرحیم از جدحفص، باقر عیسی القطان از ابوصبیع، علی مهدی احمد الدرازی، حسین جعفر الریس از الدراز.

همزمان با آغاز انقلاب‌های عربی در سال ۲۰۱۱، انقلاب بحرین نیز ۱۴ فوریه همان سال آغاز شد و مردم این کشور علیه رژیم آل خلیفه به پا خاستند و این رژیم به سرکوب انقلاب مردمی روی آورد و برای این کار از نیروهای سعودی و «سپر جزیره» کمک گرفت.

رژیم آل خلیفه در راستای سرکوب انقلاب مردمی بحرین شمار زیادی از مخالفان و روحانیون شیعه از جمله شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت ملی-اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرین را بازداشت کرده و او را به حبس ابد محکوم کرده است.

رژیم آل خلیفه همچنین تابعیت شماری از این روحانیون را سلب کرده است که از جمله آن‌ها آیت‌الله عیسی قاسم به عنوان مهم‌ترین چهره دینی و مبارز شیعیان این کشور است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: بحرین بازداشت مخالفان رژیم آل خلیفه نهمین سالروز انقلاب بحرین نیروهای امنیتی بحرین برگزاری مراسم بازداشت کردند رژیم آل خلیفه ۱۴ فوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ممکن است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد آجا در جنوب غرب کشور با اشاره به اینکه هر تهدیدی با پاسخ قاطع روبه‌رو می‌شود گفت: امروز میان نیروهای مسلح، دولت‌مردان و ملت شریف ایران به رهبری رهبر معظم انقلاب همبستگی خوبی ایجاد شده که قدرت بازدارندگی بی‌بدیلی را برای کشور ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، سرتیپ حمزه بیدادی امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در مراسم رژه روز ارتش در محل میدان صبحگاه لشکر ۹۲ زرهی اهواز اظهار کرد: در پیام تاریخی که امام (ره) صادر کردند ایشان تاکید زیادی داشتند که ارتش باید پشتوانه مردمی داشته باشد، اگر هر ارتش یا هر سرباز پشتوانه مردمی داشته باشد می‌تواند کارایی ده و بلکه صد سرباز را داشته باشد؛ این موضوع را در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن به وضوح دیدیم.

وی افزود: امروز بین نیروهای مسلح، دولت‌مردان و ملت شریف ایران به رهبری رهبر معظم انقلاب همبستگی بسیار خوبی ایجاد شده که یک قدرت بازدارندگی بی بدیلی را برای کشور ایجاد کرده است، نمونه این اصل در طول دوران دفاع مقدس به وضوح مشخص شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد آجا در جنوب غرب کشور با اشاره به اینکه پیوند میان نیروهای مسلح و دولتمردان و ملت شریف ایران به رهبری فرمانده معظم کل قوا، ایجاد شده و یک امنیت پایدار و با ثبات را در جمهوری اسلامی رقم زده است، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی وفاداری خود را در میدان آتش و خون از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به نظام مقدس جمهوری اسلامی اثبات کرد.

امیر سرتیپ بیدادی تصریح کرد: امروز ما به کشور و قدرتی تبدیل شده‌ایم که ابرقدرت‌های سابق اذعان می‌کنند که اگر دست ما در دست ایران باشد پیروز خواهیم شد، امیدوارم این اقتدار و افتخار تداوم داشته باشد و شاهد این باشیم که قدم‌های آخر را محکم برداریم، هرچه زودتر به قله اقتدار و افتخار برسیم و جایگاه واقعی خود را در دنیای امروز ترسیم کنیم.

سرتیپ بیدادی تاکید کرد: امروز آمریکا و همه کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که ایران اسلامی کشوری مقتدر است؛ هیچ تعارفی ندارد و هرکجا تهدید شود یا مورد تعرض قرار گیرد، به صورت کوبنده و قاطع پاسخ خواهد داد که این در سایه فرماندهی رهبر معظم انقلاب و اقتدار نیروهای مسلح حاصل شده است.

کد خبر 745432

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماد اقتدار ایران
  • سپا پاسداران انقلاب اسلامی،نماد اقتدار ایران
  • امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم
  • «وعده صادق» تمام معادلات دشمنان اسلام را به هم ریخت
  • حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است
  • فیلم| تداوم عملیات بازگشایی گردنه تته در کردستان
  • قدرت نیروهای مسلح کشور ، اجازه جولان به دشمن نمی دهد
  • اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است
  • ایجاد اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ممکن است
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان