Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب زاهدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 273 حلقه چاه غیرمجاز در سیستان و بلوچستان مسدود شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمد علی حمیدیان  با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای صیانت از منابع آبی سیستان و بلوچستان، بیان کرد: در اجرای بند 5 اصل 156 قانون اساسی یکی از وظایف معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری صیانت از منابع آبی و حفاظت از این سرمایه های ملی است و برای رسیدن به این هدف از 2 سال پیش اقداماتمان را آغاز کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان از کم آبی و در برخی مناطق از بی آبی رنج میبرد ما سعی کردیم به نوعی آب موجود استان را مدیریت کرده و از آن صیانت کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در سال جاری، گفت: از ابتدای سال جاری جلسات متعددی داشته و به نتایج خوبی رسیدیم به گونه ای که در این مدت 273 حلقه چاه غیرمجاز را مسدود کرده و 7 دستگاه ماشین آلات حفاری غیرمجاز را نیز توقیف و ضبط کردیم.

وی ادامه داد: همچنین شعبه های ویژه ای در کل استان برای رسیدگی به تخلفات چاه های غیرمجاز و بهره برداری بدون مجوز از منابع آبی اختصاص یافته است تا رسیدگی به این پرونده ها و جرائم در کوتاه ترین زمان انجام شود.

حمیدیان با اشاره به اینکه 90درصد آب مصرفی استان در بخش کشاورزی است، اذعان کرد:  با وجود اینکه امسال سال پربارانی داشتیم اما همچنان در بسیاری از مناطق استان با کمبود آب مواجه هستیم و باید از این داشته ها به بهترین شکل استفاده و صیانت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت از منابع آبی یک کار گروهی و فراجناحی است و همه دستگاه های مسئول در این بخش باید دست در دست یکدیگر برای تحقق این هدف تلاش کنند.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب زاهدان در پایان با درخواست از مردم برای حفاظت از منابع آبی، تصریح کرد: آب مایه حیات است و باید همه شهروندان برای حفاظت از آن اقدام کرده و اگر می بینند جایی فردی به صورت غیرقانونی از منابع آبی سوء استفاده می کند آن را اطلاع رسانی کنند، صیانت از منابع آبی در واقع حفاظت از آینده ما و فرزندان ماست.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلمب چاه اب صیانت از منابع آبی سیستان و بلوچستان حلقه چاه سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم

در جلسه‌ای با حضور سلطانی معاون دادستان قم و مسئولان شهرداری و آب منطقه‌ای استان، دستور فک پلمب ۴ حلقه چاه شهرداری قم صادر شد.

گفتنی است چند روز گذشته خبری به نقل از سازمان آب منطقه‌ای مبنی بر پلمپ ۴ حلقه چاه شهرداری قم با عنوان حراست از منابع آبی استان و بر اساس دستور مقام قضایی منتشر شد که این موضوع با واکنش شدید مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم روبرو شد.

پیام جوادیان با بیان اینکه متأسفانه شرکت آب منطقه‌ای نسبت به پلمب کامل و انسداد ۴ حلقه چاه آب خام فضای سبز اقدام نموده است، افزود: این چاه‌ها متعلق به شهرداری قم بوده و سالیان سال جهت آبیاری درختان و فضای سبز استفاده‌شده است، و این چاه‌ها در راستای جداسازی کامل آب شرب از آب خام بوده و قطعاً این اقدام غیرمسئولانه آب منطقه‌ای باعث نابودی کامل فضای سبز و درختان شهر خواهد شد.

در این راستا دستور رفع پلمب این چاه‌ها توسط معاون دادستانی استان صادر شد و این چاه فک پلمب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • ادامه انسداد ۱۰۱ راه روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان براثر بارندگی‌ اخیر
  • کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد در نیمروز
  • تداوم انسداد ۱۰۱ راه روستایی درجنوب سیستان وبلوچستان براثربارندگی‌ اخیر
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب