Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:21:13 GMT

کشف گور دسته جمعی در نزدیک دمشق با ۷۰ جنازه

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۹۲۳۳

کشف گور دسته جمعی در نزدیک دمشق با ۷۰ جنازه

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا) ، تاکنون از این گور دسته جمعی ۷۰ جنازه مربوط به نظامیان و غیرنظامیان کشف شده است و عملیات برای کشف مابقی اجساد ادامه دارد.

محمد منصور رییس پلیس نظامی دمشق در این ارتباط گفت ، این گور جمعی در منطقه “مزارع العب” نزدیک شهرک دوما در غوطه شرقی دمشق است و متعلق به نظامیان و غیرنظامیانی است که گروه‌های تروریستی پس از ربودن آنها را اعدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود ، حدود ۷۰ جسد از این گور خارج شده که تاریخ کشته شدن آنها به سال‌های بین ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ برمی‌گردد و عملیات استخراج اجساد از این گور همچنان ادامه دارد.

دکتر ایمن خلو از پزشکی قانونی سوریه هم در خصوص این گور دسته جمعی گفت، اجساد برای تعیین هویت و انجام اقدامات قانونی به پزشکی قانونی منتقل می‌شوند.

غوطه شرقی دمشق سال ۲۰۱۸ پس از خارج کردن همه تروریست‌ها از شهر دوما؛ آخرین پایگاه آنها در غوطه شرقی آزاد شد.

سوریه از اسفند ماه 1389 ( مارس 2011 میلادی) درگیری بحران ناشی از حمایت برخی از کشورهای همسایه این کشور از تروریست ها است.

تروریست ها نزدیک به 80 درصد از سوریه را از جمله مناطق نزدیک به دمشق را اشغال کرده بودند که با همکاری کشورهای دوست سوریه موفق شد تا مناطق اشغالی خود را آزاد کرده و اکنون نیمی از استان ادلب در شمال غرب این کشور در اختیار تروریست ها است.

ادلب 11 درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد که ارتش سوریه در هفته های اخیر 600 کیلومتر مربع از مناطق اشغالی آن را که از سال 1394 در اختیار تروریست ها بود ، آزاد کرده است.

تروریست ها در زمان تسلط بر مناطق مختلف سوریه نظامیان سوری ، مخالفان خود و طرفداران نظام سیاسی این کشور را گردن می زدند و یا از ارتفاع بالا به پایین پرت می کردند.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش گورستان دمشق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش گورستان دمشق گروه تروریستی داعش گورستان دمشق گور دسته جمعی تروریست ها غوطه شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۹۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الازهر: گورهای جمعی غزه وحشی‌گری رژیم صهیونیستی را نشان داد

الازهر مصر به گزارش‌های اخیر مبنی بر کشف گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان‌های غزه واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، الازهر مصر در بیانیه‌ای جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان و سالخوردگان در نوار غزه که آخرین آن‌ها کشف گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان‌های الناصر و الشفا است را به شدت محکوم کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری اخبار الیوم، در این بیانیه آمده است: این گورهای دسته‌جمعی ثابت می کند که اقدامات وحشیانه به رفتار عادی و روزانه رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و مردم جهان باید متحد شده و در مقابل این رژیم و حامیان آن بایستاد تا این جنایت‌ها متوقف شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که «جامعه بین‌المللی مردم فلسطین را مانند لقمه آماده در دهان رژیم جنایتکار قرار داد و این رژیم که معنای انسانیت و حق زندگی را نمی‌داند، هرگونه که می‌خواهد مرتکب قتل و کشتار می‌شود و ما خواستار محاکمه فوری آن هستیم».

پیش از این آفریقای جنوبی خواستار انجام تحقیقات فوری درخصوص گورهای جمعی کشف شده در نوار غزه شد.

 آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که طبق آمار فلسطین و سازمان ملل متحد، حدود ۱۱۲ هزار شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند و نیز قحطی و ویرانی عظیم بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • الازهر: گورهای جمعی غزه وحشی‌گری رژیم صهیونیستی را نشان داد
  • ۲۰۰ روز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه با ۳۴۱۸۳ شهید
  • ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی شد
  • نهاد حقوق بشری: ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی کردیم
  • واکنش آمریکا به کشف گور‌های دسته‌جمعی در غزه 
  • سازمان ملل خواهان تحقیق درباره گور جمعی کشف شده در جنوب نوار غزه شد
  • فیلم/وداع مادر با فرزندی که در گور دسته جمعی پیدا شد
  • ۲۸۳ جسد از گور دسته جمعی در بیمارستان «ناصر» غزه خارج شد
  • واکنش کنعانی به کشف گور‌های دسته جمعی در بیمارستان ناصر غزه