Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس گفت: در مبارزه‌ای که سوریه علیه تروریسم داشت، همواره از مردم سوریه حمایت کرده‌ایم، در حالی که آمریکا و بعضی کشورهای منطقه، پشت صحنه کمک‌ به تروریسم بوده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به سوریه سفر کرده بود، در  کنفرانس خبری خود که در دمشق برگزار شد، اظهار داشت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ملت و دولت سوریه همیشه در کنار  ملت و دولت  ایران بوده‌اند و ما هیچ وقت این حمایت‌ها به خصوص حمایت های مرحوم حافظ اسد را  در دوران جنگ تحمیلی صدام علیه ایران فراموش نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که در طول ۴۱ سال پس از انقلاب اسلامی، همواره روابطی راهبردی با جمهوری سوریه داشته‌ایم، گفت: سوریه از محورهای مهم مقاومت است.   وی افزود: در شرایطی که آمریکا طرح معامله قرن را مطرح می‌کند، مواضع برخی  کشورهای عربی را که چراغ سبز نشان داده‌اند، با موضع سوریه در مقابل رژیم صهیونیستی مقایسه کنید تا موضع مترقی سوریه روشنتر شود.   لاریجانی ادامه داد: در مبارزه‌ای که ملت و دولت سوریه علیه تروریسم داشته‌اند، همواره از مردم سوریه حمایت کرده‌ایم و مبارزه با تروریسم را مسئله ای مهم می‌دانیم، هر چند که آمریکا و بعضی کشورهای منطقه، پشت صحنه کمک‌ به تروریسم بوده‌اند.   رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی خواستار آن است که کشورهای منطقه روابطی دوستانه با یکدیگر داشته باشند و اگر اختلافی بین آنهاست، از طریق گفت‌وگو حل شود که  برای این منظور مدل‌‎هایی را دنبال کردیم تا مشکلات از طریق گفت و گو رفع گردد.   بنابر گزارش فارس، لاریجانی همکاری تجاری ایران و سوریه را  مهم توصیف کرد و افزود: دو دولت باید ملزومات این همکاری را  فراهم کنند تا این کار راحت تر و سریعتر صورت گیرد.   رییس مجلس شورای اسلامی ضمن اظهار امیدواری نسبت به  افزایش همکاری های اقتصادی ایران و سوریه اظهار داشت: بخشی از مذاکرات با آقای بشار اسد رئیس جمهور محترم سوریه در همین خصوص بود.   لاریجانی همچنین در پاسخ به سوال تلویزیون سوریه مبنی بر مهمترین هدف از این سفر،  نقش ایران در بازسازی سوریه و چالش های احتمالی پیش رو گفت: همکاری اقتصادی ایران و سوریه از یکی دو سال پیش شروع شده است و برخی  مسائل نیز مربوط به سال‌ها پیش بوده است. برای بازسازی سوریه و  گسترش روابط اقتصادی،  تجار ایرانی مایلند که با تجار سوری همکاری کرده و حتی برخی از صنعتگران ایران می‌توانند در سوریه سرمایه‌گذاری کنند.    وی افزود: روش‌هایی که بتواند به انجام این کارها سرعت دهد، موضوع مذاکره ما با مسئولان سوریه بوده  است. ‌نمی‌توان گفت که در این مسیر چالش مهمی وجود دارد، ولی باید ترتیبات اداری بین دو کشور حل شود و لذا مدل هایی را برای انجام این ترتیبات اداری مطرح کردیم و امیدواریم در آینده بخش‌های مرتبط در دو کشور موضوعات را دنبال کنند.   انتهای پیام/    

منبع: دانا

کلیدواژه: آمریکا و بعضی کشورهای منطقه رئیس مجلس شورای اسلامی تروریسم بوده اند ایران و سوریه پشت صحنه کمک ملت و دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۹۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال زلنسکی از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، زلنسکی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از مجلس نمایندگان آمریکا، هر دو حزب و مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان بابت تصمیم خود برای نگه‌داشتن تاریخ در مسیر درست تشکر می‌کنم.

وی افزود که مصوبه جدید مجلس نمایندگان آمریکا «از گسترش جنگ جلوگیری کرده، هزاران و هزاران جان را نجات می‌دهد و به ملت‌های ما برای قوی‌تر شدن کمک می‌کند.»

زلنسکی همچنین در پیام ویدیویی شبانه خود گفت: ما حتما از کمک آمریکا برای تقویت ملت‌های خود و پایان دادن عادلانه به جنگ استفاده می‌کنیم؛ جنگی که پوتین باید در آن شکست بخورد.

مجلس نمایندگان آمریکا شنبه شب لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد. این لایحه همچنین مجوز مصادره دارایی‌ها روسیه و انتقال آن به اوکراین را صادر کرده است.

دنیس شمیهال نخست وزیر اوکراین با استقبال از این اقدام آمریکا در تلگرام نوشت: ما منابع مهمی برای پیروزی و بازسازی دریافت می‌کنیم. از کشورهای دیگر که دارایی‌های روسیه را در اختیار دارند، می‌خواهم که از این الگو پیروی کنند.

کشورهای غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی یف ارائه کرده‌اند. کمک های نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه ای گسترش یافته است.

دیگر خبرها

  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • نگاه کرامت‌مندانه ایران به کشورهای همسایه برای تشکیل یک منطقه قوی
  • راهبرد آمریکا در غرب آسیا چرا و چگونه شکست خورد؟
  • استقبال زلنسکی از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین