Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز یدالله صادقی رئیس سازمان صمت استان تهران در خصوص بازار شب عید و نمایشگاه‌های بهاره در نشست خبری توضیحاتی ارائه کرد.

صادقی گفت: نمایشگاه‌های بهاره امسال از 14 تا 23 اسفند ماه برگزار می‌شوند و کالاهای اساسی با قیمت مصوب به مردم عرضه خواهد شد. ضمن آنکه برای برخی از کالاها تخفیفاتی نیز لحاظ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور مثال در بخش لبنیات حداکثر 5 درصد و پوشاک، کیف و کفش حداقل 15 درصد تخفیف داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهر تهران 8 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برگزار می‌شود و در شهرستان‌ها نیز به تناسب جمعیت، حداقل یک نمایشگاه برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه‌ها علاوه بر کالاهای متفاوت، کالاهای اساسی همچون شکر، برنج، روغن نباتی و محصولات شوینده و بهداشتی عرضه خواهد شد.

رئیس سازمان صمت ادامه داد: این نمایشگاه در شهر آفتاب، مجتمع گوشت، فرهنگسرای خاوران، بوستان گفت‌وگو، مصلای امام خمینی (ره)، پارک ارم و بوستان ولایت برگزار خواهد شد. در همین راستا فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز مانند هر سال جشنواره نوروزی خواهند داشت و اقلام خود را با تخفیفات ویژه آغاز خواهند کرد.

صادقی در خصوص بازرسی و نظارت برروی عرضه‌کنندگان کالاها گفت: از اول اسفند ماه طرح نظارتی ویژه نوروز 99 آغاز خواهد شد و تا 15 فروردین سال آینده به صورت مستمر ادامه خواهد داشت. براساس این طرح، تمام مبادی تامین و نگهداری کالا و شبکه‌های توزیع مورد بازرسی قرار خواهند گرفت تا از هرگونه احتکار و تجمع کالا جلوگیری شود. ضمن آنکه همزمان تمام عمده‌فروشی‌ها نیز تحت نظارت خواهند بود تا به لحاظ کمیتی و کیفیتی و قیمت مصوب تخلفی صورت نگیرد.

صادقی تصریح کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، شکایت خود را به سامانه 124 و سایت 124.ir که به صورت 24 ساعته فعال است، اعلام کنند.

وی درخصوص تخفیف‌های مصوب برای کالاهای مختلف گفت: مقرر شده که نزدیک به 3000 واحد صنفی فعال در حوزه کیف و کفش و پوشاک فروش فوق‌العاده داشته باشند و این واحدها، کالاهای خود را با تخفیف حداقلی 5 درصد به مشتریان عرضه خواهند کرد که به زودی فهرست این واحدها اطلاع‌رسانی خواهند شد. براساس قانون نظام صنفی هر واحدی که اقدام به فرو فوق‌العاده می‌کند باید دو قیمت قبل و بعد تحویل خود را باید در معرض دید بیننده بگذارد.

رئیس سازمان صمت استان تهران در خصوص طرح تنظیم بازار میوه شب عید گفت: 4000 تن پرتقال و 3000 تن سیب برای استان تهران ذخیره‌سازی شده است که 60 درصد از پرتقال‌ها از استان مازندران وارد شده و آماده عرضه است. همچنین 3000 تن سیب از دماوند وارد و در سردخانه‌های تهران دپو شده است. بر همین اساس قیمت این دو محصول در دهه سوم اسفند ماه که زمان توزیع است، اعلام خواهد شد. ممکن است دولت قیمت این دو محصول را پایین‌تر از قیمت تمام شده اعلام کند که این امر به جهت رفاه حال همشهریان تهران است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان تهران امام خمینی میوه شب عید نمایشگاه بهاره نوروز برگزار خواهد شد رئیس سازمان صمت نمایشگاه ها استان تهران اسفند ماه شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: ان‌شاءالله با تمهیدات و برنامه‌ریزی و فراهم کردن شرایط نمایشگاه‌ کتاب در سال آینده در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران پیش از آغاز دویست و سی‌امین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: این جلسه با دعوت مهدی چمران و با حضور اکثریت اعضا صبح امروز برگزار شد.

وی درباره موضوعات مطرح شده در جلسه هم‌اندیشی تصریح کرد: موضوعات داخلی در جلسه امروز مطرح شد و درباره کلیات برنامه‌ها و اقدامات شورا تا یک سال و نیم عمر این شورا نکاتی مطرح شد تا بتوانیم بر مبنای همدلی، همبستگی اقدامات را پیگیری و دنبال کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره شکایت دیوان عدالت اداری از شورای شهر تهران در رابطه با یکی از مصوبات شورا تصریح کرد: جزئیات این موضوع را نمی‌دانم و از ریاست شورای شهر تهران پیگیری بکند.

نادعلی در رابطه با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال جاری تصریح کرد: بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده و با توجه به اعلام معاونت فرهنگی وزارت ارشاد نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال در مصلی برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نمایشگاه پرمخاطب از جمله نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار نمی‌شود گفت: تاکید شورا بر این است که چنین نمایشگاه‌هایی در محل شهر آفتاب برگزار شود اما مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال نیز در محل مصلی برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که مسئولان نمایشگاه شهر آفتاب اعلام کردند که مشکلی برای تامین مساحت مورد نیاز نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب ندارند گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد ملی و بین‌المللی است و قاعدتا در برگزاری این نمایشگاه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران و همچنین در نهایت در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تصمیم می‌گیرد و امیدواریم انشاءالله سال آینده، سال آخر این دوره از مدیریت شهری، سرانجام نمایشگاه کتاب در محل شهر آفتاب برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • افزایش ۲۰‌درصدی کشت بهاره در ساوجبلاغ
  • مدیران در اجرای قانون جوانی جمعیت اهتمام ویژه داشته باشند
  • تأمین و توزیع ۴۹۰ تن شکر خانوار در چهارمحال و بختیاری
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود
  • اعمال تخفیف‌ها 5 تا 100 درصدی برای صدور پروانه ساخت
  • خودروهای پلاک شهرستان چه قدر هوای تهران را آلوده می کنند؟ | تخفیف ۲۰ درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم