Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ایوب قادریان رئیس اداره امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش گفت: معلمانی که بعد از تاریخ یک مهر ۹۸ مشمول ارتقا به رتبه بالاتر می‌شوند، با در نظر گرفتن سنوات تجربی کسب شده (قبل) در صورت دریافت گواهینامه صلاحیت‌های معلمی و سازوکار‌هایی که در شیوه‌نامه ارتقای رتبه پیش‌بینی شده است و با احراز شرایط لازم به رتبه بالاتر ارتقا می‌یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قادریان ادامه داد: معلمانی که از تاریخ یک مهر ۹۸ و قبل از آن مشمول ارتقای رتبه حرفه‌ای شده‌اند، توقف آن‌ها برای ارتقا به رتبه بالاتر از تاریخ اخذ رتبه حرفه‌ای خواهد بود.

او افزود: سوابق تجربی معلمان در ارتقای طبقه و رتبه شغلی، براساس ضوابط دستورالعمل ساعت تدریس هفتگی شاغلین مشاغل طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور قابل محاسبه است و تجارب غیر مربوط تمام‌وقت دولتی (غیر آموزشی) مستخدمان مشمول این طرح در ارتقای طبقه و رتبه به میزان یک دوم تجارب آموزشی مربوط محاسبه می‌شود.

رئیس اداره امور اداری و تشکیلات گفت: براساس دستورالعمل ساعت تدریس هفتگی شاغلین مشاغل، معادل سوابق آموزشی (تجربه مربوط) از سوابق غیر آموزشی (غیر مربوط) اعم از تحصیل، سربازی و ... قابل محاسبه خواهد بود. برای مثال فردی که براساس سنوات درج شده در حکم کارگزینی در تاریخ یک مهرماه ۱۳۹۹ دارای ۱۲ سال سابقه خدمت می‌باشد به شرطی می‌تواند به رتبه ۳ ارتقا یابد که ۶ سال از این مدت سابقه اشتغال در مشاغل آموزشی نظیر تدریس تمام وقت یا مدیریت و معاونت واحد آموزشی باشد.

قادریان خاطرنشان کرد: مدت تحصیل در دانشگاه‌های فرهنگیان، شهید رجائی و همچنین طول تحصیل مشمولان قانون متعهدین خدمت به عنوان تجربه غیر مربوط محسوب خواهد شد.

او تاکید کرد: کلیه معلمان برای اخذ رتبه یک علاوه بر سایر شرایط شیوه‌نامه رتبه‌بندی معلمان، باید حتما دو سال سابقه اشتغال در مشاغل آموزشی داشته باشند.
به گفته این مقام مسئول کارکنانی که با رعایت ضوابط شیوه‌نامه نظام رتبه‌بندی معلمان، در رتبه ۱ قرار می‌گیرند، ارتقا به رتبه ۲ آن‌ها منوط به داشتن ۶ سال سابقه خدمت است که ۴ سال از این سوابق خدمت باید در مشاغل آموزشی موضوع بند یک شیوه نامه خواهد بود. به این ترتیب ۴ سال تجربه آموزشی (تجربه مربوط) این افراد جایگزین ۴ سال توقف خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین امتیاز تعجیل برای ارتقا به رتبه‌های بالاتر برای مشمولانی که در مناطق کمتر توسعه یافته اشتغال به خدمت دارند منظور خواهد شد.

قادریان در پایان گفت: همچنین رعایت شرط توقف در رتبه حرفه‌ای قبلی برای همه افراد متقاضی از جمله شاغلان در دهستان‌ها یا کارکنان شاغل در مدارس استثنایی و ... الزامی است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش فرهیختگان مشاغل آموزشی رتبه بالاتر ارتقا به رتبه رتبه حرفه ای ارتقای رتبه غیر مربوط شیوه نامه سال سابقه تاریخ یک خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، این نهاد نظارتی مستند به مفاد ماده ۴ قانون نظام رتبه بندی معلمان و تبصره ۱ ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون مذکور و اصلاحیه آن، آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی را مشمول امتیازات قانون نظام رتبه بندی معلمان اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • بهترین سایت آموزش فارکس کدام است؟
  • دستمزد معلم خصوصی ابتدایی مشهد چقدر است؟
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • ارتقای ظرفیت ۵۰ واحد نیمه‌فعال لرستان
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد