Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر علی اسماعیلی در نشست خبری هجدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور گفت: سازمان زندان‌ها وظیفه نگهداری از زندانیانی را دارد که بنا به حکم قانون زندانی شدند. در کنار این وظیفه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی را هم بر عهده دارد.

معاون سلامت کانون اصلاح و تربیت افزود: در حوزه هنری اقداماتی در قالب جشنواره‌های مختلف از جمله تئاتر و نمایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی تصریح کرد: ۲۲۰ گروه هنری و نمایشی در سطح زندان‌های تهران داریم که نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از زندانیان در قالب این گروه‌ها فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: این زندانیان در جشنواره‌های تئاتر هم شرکت می‌کنند

اسماعیلی افزود: مسئولان زندان اعلام کردند که به دنبال این فعالیت‌های هنری تاثیرات ویژه ای برای زندانیان دیده اند.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر در سه بخش نمایشنامه خوانی، صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود گفت: این بخشنامه از چهارم تا هفتم اسفند برگزار می‌شود. همچنین کارگاه آموزشی بازیگری برای زندانیان هم برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین تندیس جایزه ویژه سردار سلیمانی به بهترین اثر با مضمون ایثار و مقاومت هم با حضور خانواده این شهید اعطا خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از ثمرات این جشنواره آزاد سازی زندانیان است، گفت: اولویت‌های ما مددجویان اصلاح و تربیت و زنان زندانی است. همچنین برای اولین بار اجرای جشنواره تئاتر خیابانی توسط زنان زندانی انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص میزان بازگشت به جرم در بین زندانیان فعال در گروه‌های هنری گفت: در رابطه با بازگشت به گروه‌های جرمی که داشتند تفکیک شده و زندانیانی که به فعالیت‌های هنری ادامه داده اند و به جرم بازگشتند کمتر از دو درصد است.

وی افزود: آنها تمایل دارند بیشتر به گروه‌های سالم بروند و سعی می‌کنیم برچسب هنرمند آماتور به آنها زده بشود.

کد خبر 4855023 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اسماعیلی قوه قضاییه جشنواره تئاتر استانی شهرداری تهران شورای شهر تهران 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن وزارت آموزش و پرورش شهر تهران قوه قضاییه محسن هاشمی سازمان تامین اجتماعی محسن حاجی میرزایی آتش نشانی قوه قضائیه انقلاب اسلامی ایران پلیس راهور جشنواره تئاتر برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

 به نقل از حوزه هنری قم، پنج اثر برگزیده جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان قم در مرحله انتخابی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حاضر هستند.

«همه آب‌ها نام عباس را می‌دانند» از مسجد حسینی، «دوستی ابدی» از مسجد چهارده معصوم (ع)، «یک باغچه بنفشه برای تو» از مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، «راز گل سرخ» از مسجد مصطفی خمینی (ره) و «جان پدر کجاستی» از مسجد عترت آثار حاضر در مرحله داوری این همایش هستند.

استان قم به دلیل ظرفیت بالای تئاتر بچه‌های مسجد و حضور ۱۳۰ گروه فعال در استان توانسته پنج سهمیه مرحله انتخابی جشنواره بچه‌های مسجد را به خود اختصاص دهد.

این پنج اثر روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه با حضور کارشناسان دفتر بچه‌های مسجد مرکز هنر‌های نمایشی بازبینی و آثار منتخب در مرحله نهایی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد که از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود، به رقابت با دیگر آثار می‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • مواضع بن‌غفیر باردیگرخبرسازشد/اعدام زندانیان فلسطینی به‌بهانه جا!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان