Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته پارالمپیک توکیو اعزام کیفی ورزشکاران به پارالمپیک توکیو را مبنای کار خود قرار داده بود و دو تیم فوتبال پنج‌نفره و بسکتبال با ویلچر با وجود سهمیه از اعزام بازماندند اما با اعتراض و فشار ورزشکاران مسئولان کمیته عقب‌نشینی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، چالش این روزهای کمیته پارالمپیک توکیو اعزام دو تیم فوتبال پنج‌نفره و بسکتبال با ویلچر بود؛ دو رشته‌ای که سهمیه پارالمپیک کسب کردند اما با تصمیم مسئولان از اعزام به توکیو بازماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سیاست کیفی» کلید واژه‌ای بود که از مدت‌ها قبل از سوی کمیته پارالمپیک توکیو مطرح شده بود. مسئولان این کمیته بر این اعتقاد بودند که تنها کسب سهمیه پارالمپیک ملاک اعزام به توکیو نیست و ورزشکارانی شانس حضور در پارالمپیک توکیو را دارند که بتوانند در این آوردگاه به مدال برسند و جایگاه کیفی کاروان ایران را ارتقا دهند. به گفته سخنگوی کمیته پارالمپیک  نفراتی که شانس کسب مدال طلا، نقره و برنز دارند و همچنین ورزشکارانی که در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان نخست رسیده باشند در لیست اعزام قرار خواهند گرفت.

همین شرط و شروط کمیته پارالمپیک باعث شد تا دو تیم فوتبال پنج‌نفره و بسکتبال با ویلچر علی‌رغم کسب سهمیه در لیست اعزام قرار نگیرند، دو تیم هیچ‌کدام از شروط کمیته پارالمپیک را نداشتند و از لیست خط خوردند. موضوعی که با اعتراض گسترده بازیکنان و کادرفنی هر دو تیم روبه‌رو شد و حتی خسروی وفا رئیس کمیته پارالمپیک به آن واکنش نشان داد و گفت: «دستورالعملی درباره اعزام به این بازی‌ها وجود دارد که باید مسائل مربوط به آن رعایت شود. این تصمیمی هم که گرفته شده در هیئت اجرایی اتخاذ شده که روسای فدراسیون‌ها نیز در آن حضور دارند. تصمیم گرفته شده تلخ و سخت است اما در هیئت اجرایی کمیته پارالمپیک به تصویب رسیده است.»

به نظر می‌رسید با صحبت‌های رئیس کمیته پارالمپیک اعتراض‌ها به موضوع اعزام این دو تیم به پایان برسد و ورزشکاران و اعضای کادر فنی سیاستی که مسئولان گرفته‌اند را بپذیرند، اما اعتراض‌ها ادامه پیدا کرد تا در نهایت به جای اینکه بازیکنان و اعضای کادرفنی عقب‌نشینی کنند مسئولان از سیاست اتخاذشده عقب‌نشینی کردند و دو تیم بسکتبال با ویلچر و فوتبال پنج‌نفره در لیست اعزامی به توکیو قرار گرفتند.

هادی رضایی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره حضور دو تیم فوتبال پنج‌نفره و بسکتبال با ویلچر گفت: شرایط دو تیم کاملاً متفاوت بود. بعد از اینکه نامه انصراف تیم فوتبال پنج‌نفره را به فدراسیون جهانی ارسال کردیم آنها هم بلافاصله تیم دیگری را جایگزین کردند و به ما گفتند که دیگر فرصتی برای جابه‌جایی وجود ندارد با این حال پس از اینکه سیاست خودمان را برای اعزام این تیم تغییر دادیم به فدراسیون جهانی اطلاع دادیم و فوتبال پنج‌نفره ایران در لیست رزرو به عنوان تیم اول قرار گرفت.

وی در مورد شرایط تیم بسکتبال با ویلچر اظهار کرد: به فدراسیون جهانی بسکتبال نامه زدیم و از آنها خواستیم نامه انصراف این تیم را لغو کنند و خواستار حضور در پارالمپیک هستیم. یک نامه دیگر برای آنها ارسال کردیم و خواستار حضور این تیم در پارالمپیک توکیو شدیم.

ماحصل اتفاقات چالشی کمیته پارالمپیک در نهایت به بازگشت تیم بسکتبال با ویلچر به لیست اعزامی به توکیو منجر شد اما نکته‌ای که در این میان نباید از آن غافل شد عقب‌نشینی مسئولان کمیته پارالمپیک به خاطر اعتراض ورزشکاران و اعضای کادرفنی بود. در واقع تصمیم مسئولان روی زمین ماند و در نهایت برنده این میدان ورزشکاران و اعضای کادرفنی معترض بودند.

به هر حال سیاست کیفی از سال گذشته در پارالمپیک مطرح شد و قرار بر این بود ورزشکاران و تیم‌هایی به پارالمپیک توکیو اعزام شوند که اولاً شانس کسب مدال داشته باشند و دوماً شرایط مدنظر کمیته پارالمپیک را دارا باشند، اما اتفاقاتی که در این چند روز اخیر افتاد نشان داد در ورزش ایران اعتراض حرف اول را می‌زند و به راحتی ورزشکاران معترض می‌توانند سیاست‌های یک‌ساله یک کمیته را تغییر بدهند.

هادی رضایی در ادامه گفتگو با خبرنگار آنا درباره تغییر سیاست کیفی و عقب‌نشینی پارالمپیک به خاطر اعتراض ورزشکاران گفت: متأسفانه در ورزش ما سیاست و اصول جایی ندارد. ما از مدت‌ها قبل اعلام کرده بودیم که در کمیته پارالمپیک سیاست کیفی شرط است به این معنی که تنها به کسب سهمیه پارالمپیک اکتفا نمی‌کنیم و ورزشکارانی می‌توانند به آوردگاه توکیو اعزام شوند که اولاً شانس کسب مدال داشته باشند و در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان قهرمانی رسیده باشند. به هر حال ما کمی سیاست خود را تعدیل کردیم اما به این معنی نیست که در رابطه با همه رشته‌ها سخت‌گیری نداشته باشیم. متأسفانه این عقب‌نشینی از تصمیم اولیه منطقی نبود و شاید این موضوع باعث شود تیم‌های دیگر هم به این فرایند اعتراض کنند. به هر حال من یک سخنگو هستم و یک رأی هم دارم.

در نهایت تیم بسکتبال با ویلچر در لیست تیم‌های اعزامی به پارالمپیک توکیو قرار گرفت و به گفته سرپرست کاروان پارالمپیک با وجود همه محدودیت‌ها مسئولان در تلاش هستند تا شرایط حضور تیم فوتبال پنج‌نفره را هم فراهم کنند اما نکته‌ای که نباید از آن غافل شد ورزشکار سالاری در ورزش ایران است. کمیته پارالمپیک از مدت‌ها قبل مدال‌آوری را مبنای اعزام به پارالمپیک قرار داده است که البته با توجه به شرایط اقتصادی سختی که اکثر رشته‌های ورزشی با آن‌ها درگیر هستند سیاست قابل قبولی بود؛ اما اینکه فشار و اعتراض از سوی ورزشکاران باعث شود تا مسئولان تصمیم خود را تغییر دهند توجیه قابل قبولی نیست و به نوعی دهن‌کجی به تصمیم مسئولانی است که ساعت‌ها جلسه برگزار کردند و به این نتیجه رسیدند اما در نهایت با اعتراض ورزشکاران تمام تصمیم‌ها یک‌شبه تغییر می‌کند!

البته مشابه این اتفاق در برخی دیگر از رشته‌های ورزشی هم رقم خورده و موضوع جدیدی در ورزش ایران نبوده و نیست اما به هر حال این مسائل نشان از ضعف مدیریت ورزش ایران است و اگر قرار باشد مسئولان با اعتراض ورزشکاران تصمیمات خود را یک‌شبه تغییر بدهند طبیعی است که سنگ روی سنگ قرار نمی‌گیرد و این شیوه هم برای همه ورزشکاران اپیدمی می‌شود. شاید بهتر است در کنار تمام سیاست‌گذاری‌هایی که متولیان ورزش اتخاذ می‌کند به این موضوع هم توجه ویژه‌ای کنند و طرحی نو دراندازند.

انتهای پیام/4048/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: هادی رضایی تیم بسکتبال با ویلچر کمیته پارالمپیک توکیو تیم فوتبال پنج نفره پارالمپیک توکیو اعزام کمیته پارالمپیک توکیو تیم بسکتبال با ویلچر پارالمپیک توکیو کمیته پارالمپیک فدراسیون جهانی ورزشکاران و اعضای اعتراض ورزشکاران سهمیه پارالمپیک اعضای کادرفنی تصمیم مسئولان ورزش ایران لیست اعزام شانس کسب مدال مدت ها قبل سیاست کیفی عقب نشینی کسب سهمیه قرار گرفت رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۰۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض مدیران استقلال به واگذاری پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، حضور در لیگ قهرمانان آسیا، نیازمند دریافت مجوز حرفه‌ای برای دو تیم بزرگ پایتخت است. استقلال و پرسپولیس تنها در شرایطی می‌توانند به صورت همزمان در بزرگترین تورنمنت باشگاهی قاره شرکت کنند که سهام آن‌ها از مالکیت وزارت ورزش خارج شده و به بخش خصوصی واگذار گردد تا مسئله مالکیت مشترک حل شود.

برای حل این معضل طی ماه‌های گذشته جلسات فراوانی میان وزارت ورزش و جوانان، وزارت اقتصاد و دارایی و مدیران دو باشگاه برگزار گردیده است تا مسئله مربوط به مالکیت مشترک حل شود. در ابتدا از سازمان تامین اجتماعی به عنوان خریدار باشگاه پرسپولیس و هلدینگ خلیج فارس در مقام خریدار استقلال یاد شد که هیچ کدام از این دو اتفاق رخ نداد.

در ادامه نیز پای بانک‌ها به این مسئله باز شد. از بانک های ملت و تجارت به عنوان خریدار پرسپولیس و استقلال اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر گردید. سپس عنوان شده بود که ابتدا باشگاه پرسپولیس به بانک ملت واگذار می‌شود تا مشکل مربوط به مالکیت مشترک دو باشگاه حل گردد و پس از آن نیز پروسه واگذاری استقلال انجام خواهد شد.

با این حال بحث واگذاری سرخابی‌ها به این دو بانک نیز بی‌نتیجه بود تا اینکه در جدیدترین اقدام در نظر گرفته شده، قرار است که یک کنسرسیوم متشکل از پنج بانک 85 درصد از سهام باشگاه پرسپولیس را خریداری کرده تا حداقل با واگذاری یکی از این دو باشگاه موضوع مربوط به مالکیت مشترک حل شود و دو تیم بتوانند مجوز حرفه‌ای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کنند.

هرچند که واگذاری پرسپولیس به این پنج بانک می‌تواند دو تیم را از خطر بزرگ حذف از لیگ قهرمانان آسیا نجات دهد اما با اعتراض مدیران استقلال همراه شده است. چرا که در تمامی اقدامات در نظر گرفته شده جهت واگذاری سهام دو باشگاه، این پرسپولیس بود که برای واگذاری در اولویت قرار گرفته بود.

هم در زمان مطرح شدن واگذاری دو تیم به بانک های ملت و تجارت و هم در آخرین راهکار در نظر گرفته شده برای واگذاری 85 درصدی سهام دو باشگاه، ابتدا قرار هست که پرسپولیس از مالکیت مشترک خارج شود و استقلال به مالکیت خود تحت نظر وزارت ورزش و جوانان ادامه دهد تا در ادامه برای آبی‌ها نیز راه چاره‌ای اندیشیده شود.

این مسئله ای است که با اعتراض مدیران استقلال همراه شده و آنها اعتقاد دارند می بایست پروسه واگذاری آبی ها نیز همزمان با سرخ ها پیش برود چرا که ممکن است این کار منجر به تأخیر فراوان در تعیین تکلیف استقلال و از دست رفتن پیش فصل لیگ آینده شود.

دیگر خبرها

  • دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر
  • بازدید غفور کارگری از تمرینات تیم ملی پاراتیراندازی با کمان
  • بازدید رییس کمیته ملی پارالمپیک از تمرینات پاراکمانداران
  • ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است
  • اعتراض مدیران استقلال به واگذاری پرسپولیس
  • برگزاری ششمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • شرایط پارادوومیدانی برای پارالمپیک
  • شرایط پارادوومیدانی برای پارالمپیک/ ترکیب ۱۷ نفره برای پاریس