Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: غرفه استان سمنان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، سرمایه‌گذاری و صنایع‌دستی رتبه برتر را کسب کرد.

مهدی جمال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: غرفه استان سمنان در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، سرمایه‌گذاری و  صنایع‌دستی رتبه برتر را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: گردشگری مجازی در این نمایشگاه با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رونمایی شد.

جمال گفت: با عنایت به فوق‌العاده بودن فضای گردشگری مجازی، گردشگران می‌توانند از این طریق با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان آشنا شوند.

وی گفت: «هدف از شرکت در این نمایشگاه معرفی ظرفیت‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری، صنایع‌دستی استان جهت جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بود.

جمال گفت: در این نمایشگاه با ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های گلستان، مازندران و یزد تفاهم‌نامه‌ای در خصوص توسعه گردشگری منعقد شد.

جمال افزود: ایجاد مجتمع گردشگری سلامت و اجرای برنامه‌های نوروزگاهی در ایام نوروز از موضوعات انعقاد تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و در خصوص راه‌اندازی قطار گردشگری مذاکراتی صورت پذیرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: پیگیری‌های لازم در خصوص ارتقای پروازهای تک نفره به چهارنفره فرودگاه تفریحی بلندپرواز خاور ایوانکی از وزارتخانه به عمل خواهد آمد.

وی گفت: استقبال پرشور بازدیدکنندگان از غرفه استان سمنان که منجر به شناخت استان و توسعه گردشگری شد.

جمال افزود: غرفه استان که با المان کاروانسرا طراحی و اجرا گردید دارای 15 غرفه که به  حوزه‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری، صنایع‌دستی، بوم گردی، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری سلامت و یک دالان گردشگری به‌منظور معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، گردشگری و حیات‌وحش  اختصاص داده شد.

جمال گفت: کلیپ‌های معرفی جاذبه‌های تاریخی، گردشگری، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تأسیسات گردشگری در این نمایشگاه پخش شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری سمنان میراث فرهنگی نمایشگاه نمایشگاه بین المللی گردشگری گردشگری و صنایع دستی استان رتبه برتر را کسب جاذبه های تاریخی غرفه استان سمنان میراث فرهنگی سرمایه گذاری جمال گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا  ۲۴ فروردین‌ماه سال جاری ۲۶ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۲۳۲ بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان صورت گرفت که به طور متوسط بیش از ۸۸ هزار بازدید از هر مکان گردشگری استان انجام شده است.  
محمد حسین ارسطو زاده افزود: از این تعداد، هفت میلیون و ۹۲۳ هزار و ۴۸۱ بازدید مربوط به جاذبه‌های تاریخی، هفت میلیون و ۵۸۳ هزار و ۵۲۲ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی، سه میلیون و ۱۲۵ هزار و ۲۷۹ بازدید مربوط به جاذبه‌های دست‌ساز، دو‌میلیون و ۷۳۳ هزار و ۳۹۸ هزار و ۶۰۲ بازدید مربوط به جاذبه‌های مذهبی، چهار میلیون و ۸۴۲ هزار و ۹۱۳ بازدید مربوط به جاذبه‌های تفریحی، ۲۲۳ هزار و ۷۰۳ بازدید مربوط به جاذبه‌های فرهنگی، یک‌هزار و ۴۸۷ بازدید مربوط به گردشگری سلامت و ۶۸ هزار و ۳۲۳ بازدید نیز مربوط به موزه‌های استان بوده است.  
وی افزود:  دزفول با  ۱۰ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۳۴۹ نفر، شوشتربا  پنج‌میلیون و ۶۰۳ هزار و ۸۲۷ نفر، اندیکا با  دومیلیون ۳۱۷ هزار و ۱۲۰ نفر، شوش با یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۵۹۹  و کارون با یک‌میلیون و ۱۷۴ هزار و ۱۸۰ نفر، پربازدیدترین شهرستان‌های استان در ایام تعطیلات نوروز و عید سعید فطر بوده اند.  
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان بیان کرد: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین سال جاری سه‌میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۹۹ نفرشب‌اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.  
ارسطوزاده اظهار کرد:در این مدت نیر  ۴۵۰ هزار و ۹۲۲ نفربازدید از  نمایشگاه‌های دائمی و غیردائمی  صنایع‌دستی استان انجام شد.

دیگر خبرها

  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • شناسه دار شدن بیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی
  • شناسه دار شدنبیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به کردستان
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود