Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@13:31:22 GMT

شایان در نقش شجاع؛ جدال مالدینی و بونجاح در دوحه

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۰۱۸۲

شایان در نقش شجاع؛ جدال مالدینی و بونجاح در دوحه

بغداد بونجاح یکی از سرشناس ترین بازیکنان فوتبال آسیا درجدال با تیم های ایرانی در سه، چهار فصل اخیر لیگ قهرمانان بوده است.

به گزارش "ورزش سه"، این مهاجم بلندقامت و گلزن که کلاس بازی او در سطحی است که بتواند در تیم های خوب اروپایی به میدان برود، فعلا از زندگی در دوحه راضی است و در آرامش قطر برای تیم السد می درخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بونجاح یکی از پایه های ثابت بازی های السد با تیم های ایرانی(علی الخصوص پرسپولیس) بوده و اغلب در مقابل مدافعان ایرانی موفق به گلزنی شده است.


او در بازی رفت سال گذشته در ثانیه های پایانی مسابقه گل سرنوشت سازی را وارد دروازه علیرضا بیرانوند کرد و دو سال پیش هم در دیدار پرسپولیس و السد در تهران دروازه سرخپوشان را گشود. این بازیکن همچنین در بدو پیوستن به السد نیز در دیدار آسیایی مقابل استقلال به میدان رفت که توفیق چندانی در این بازی نداشت.
بونجاح البته بعد از حضور در السد به مرور در این تیم جا افتاده و تبدیل به بهترین گلزن لیگ ستارگان قطر شده است. عنوانی که قبلا به مهاجمان الدحیل اختصاص داشت اما حالا از ابتدای فصل کفش طلا را برای این مرد الجزایری کنار می گذارند.


بونجاح فردا در شرایطی مقابل سپاهان به میدان خواهد رفت که در هفته اول لیگ قهرمانان در ریاض موفق به گشودن دروازه النصر شد تا نشان بدهد بازهم یک مدعی جدی برای گشودن دروازه هر تیم آسیایی است. جالب اینکه به دلیل نبردهای پرحاشیه و پرزد و خورد او با مدافعان پرسپولیس و البته دیدار ملی ایران مقابل الجزایر فوتبالدوستان ایرانی کاملا به سبک بازی او آشنا هستند و فردا نیز در دیدار السد و سپاهان نبرد مدافعان میانی سپاهان با وی را دنبال خواهند کرد.

 


سپاهان در قلب خط دفاعی موقعیت ویژه ای دارد و با مصدومیت دو بازیکن اصلی یعنی پورقاز و گولسیانی حالا با دو بازیکن جانشین در خط دفاعی به میدان می رود. محمد طیبی خرید نیم فصل دوم سپاهان که در ابتدای فصل در دفاع وسط بازی کرده و حالا شایان مصلح مدافع چپ سابق پرسپولیس که در ابتدای فصل به سپاهان پیوسته و بعد از جا افتادن در ترکیب این تیم حالا کمبود نفرات تیم امیر قلعه نویی را در خط دفاع پر می کند. مصلح که در دو فصل گذشته از همگروهی پرسپولیس با السد 6 مسابقه پی در پی در مرحله مقدماتی و البته نیمه نهایی آسیایی را به خاطر دارد، باید نقشی را در سپاهان بازی کند که شجاع خلیل زاده در آن قالب مقابل بغداد بونجاح به ایفای نقش می پرداخت.


البته شجاع هم تیمی سابق شایان در مهار بونجاح به انواع و اقسام حرکات دست می زد تا اعصاب این بازیکن را بهم بریزد اما به نظر شایان مصلح آرام تر از هم تیمی سابقش است و باید به دنبال راه حل های تکنیکی برای مهار بغداد سریع، گلزن و فرصت طلب باشد. بازیکنی که بر طبق عادت مدام بیرون از محوطه جریمه صاحب توپ می شود و در هنگام ارسال های عفیف و هیدوس از چپ و راست عادت به دور زدن مدافعان میانی و فرار از پشت آنها به سمت دروازه حریف و قطع توپ برای گلزنی دارد.


 نکته مهم برای مهار این بازیکن گرانقیمت و گلزن کمکی است که مدافع کناری باید به مدافعان وسط انجام بدهند تا بونجاح موفق نشود از سایه دروازه پیام نیازمند با خطر مواجه کند. این مساله ای است که در جلسه آنالیز صبح امروز سپاهانی ها بارها به آنها توضیح داده شد تا با حواس جمع تر مقابل شاگردان ژاوی بایستند. تیمی که خط هجومی اش یکی از بهترین های آسیا است و مقاومت هر دفاعی را می شکند.

 


طلایی پوشان اصفهانی بعد از انجام مسابقه فردا مقابل السد با پرواز اختصاصی به اصفهان برمی گردند و خود را آماده دیدار سرنوشت ساز با پرسپولیس می کنند. این دو بازی در فاصله 5 روز از نهایت اهمیت برای شاگردان قلعه نویی برخوردار است و سرمربی سپاهان امید دارد با همه مشکلات و فشردگی مسابقات از پس این دو 90 دقیقه حیاتی بربیاید. وظیفه ای که البته متوجه بازیکنان و به خصوص مدافعان و دو هافبک دفاعی این تیم هم هست. بازیکنی که باید نهایت دقت را به خرج بدهند تا بغداد بونجاح و هیدوس و عفیف و دیگر ستاره های تیم حریف توپ را از پیام نیازمند نگذرانند. کار سختی که تیم های ایرانی به ندرت در انجام آن موفق بودند اما سپاهان بعد از برد 4 بر صفر مقابل العین می خواهد خودش را در آسیا 6 امتیازی کند و برای رسیدن به این هدف چاره ای جز محو کردن بغداد و هم دسته هایش نیست.

بغداد بونجاح هندبال لیگ برتر هندبال السد فولاد مبارکه سپاهان قطر

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: بغداد بونجاح هندبال لیگ برتر هندبال السد فولاد مبارکه سپاهان قطر تیم های ایرانی بغداد بونجاح ابتدای فصل دو بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

به گزارش "ورزش سه"، محمد اهل شاخه، بازیکن استقلال ملاثانی در مورد شرایط تیم‌شان گفت: شرایط تیم واقعا خوب و ایده آل نیست چه از نظر مالی و چه از نظر زیرساخت و سخت افزاری ولی این مهم باعث نمیشود که ما تلاشمان را نکنیم، با تمام قوا به مصاف سپاهان میرویم که تیم نتیجه بگیرد و امیدوارم مسئولین هم بتوانند کمک بکنند و شرایط را سامان ببخشند، همان‌طور که همگان می‌بینند تیم ما کاملا بومی است و هیچ تیمی در ایران یا کشور نداریم که تمامی بازیکنان آن متعلق به آن شهر باشد و این مسئله باید برای آن استان‌مهم باشد و نگاه ویژه تری به ما داشته باشند. مبالغ قراردادی ما بسیار ناچیز است و بازیکنانی که امسال در این تیم هستیم فقط به خاطر آینده خودمان است و قانون کم شدن سهمیه تیم ها به خیلی بازیکنان ضرر زد اما با تلاش و تمرینات منظم به فکر بازگشت به سطح اول هستم.

او در مورد شرایط خودش گفت: شرایط خودم هم بعد از اینکه مصدومیت طولانی داشتم خدا را شکر این فصل بعد از بازی کردن در تیم ملاثانی به شرایط خوبی رسیدم و در ۲۰ بازی به میدان رفتم انشالله که فصل را با همین عملکرد بتوانم تمام کنم و فصل بعد اتفاق‌های خوبی رخ دهد. همان‌طور که در نیم فصل چندین پیشنهاد داشتم ولی نتوانستم جدا شوم و باشگاه رضایت نامه من را صادر نکرد و در این بازی های باقی مانده با تمام انرژی به میدان میروم.

او راجع به بازی مقابل سپاهان گفت: بازی حساسی مقابل سپاهان داریم، سپاهان تیم بزرگی است و ما به این مسئله واقف هستیم، بازیکنان ملی پوش دارد ولی تیم ما هم بازیکنان بزرگی دارد که در تیم های مطرح ایران بازی کردند حتی سابقه قهرمانی با تیم های دیگر در سال های گذشته را داشتند. خود من در تیم های فولادخوزستان، تراکتور تبریز، ماشین سازی، نفت ابادان را داشتم و انگیزه لازم را داریم تمام تلاشمان را میکنیم که انشالله روز جمعه در ورزشگاه فولاد آرنا بتوانیم اول بازی قابل قبول و زیبایی انجام بدهیم و بتوانیم پیروز بازی هم باشیم و این شادی را به مردم خوزستان هدیه دهیم که این مسئله بستگی به حمایت هواداران از ما دارد، از هواداران درخواست داریم که فرزندان شهر خود را تنها نگذارند و یار دوازدهم ما در ورزشگاه فولاد آرنا مقابل سپاهان باشند تا بتوانیم پس از پایان بازی شادی را در کنار یکدیگر جشن بگیریم.

دیگر خبرها

  • اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید
  • اسماعیلی‌فر در بهترین فرم، محروم از سپاهان
  • جریمه نقدی سپاهان و ۴ باشگاه لیگ برتری/ توبیخ شجاع خلیل‌زاده
  • محرومیت رامین رضائیان برابر پرسپولیس صحت دارد؟
  • پرسپولیس با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر می‌شود
  • رقابت نیازمند و میرزازاد برای جدال برابر پرسپولیس
  • یوسفی: پرسپولیس با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر می‌شود
  • آخرین وضعیت مصدومان سپاهان
  • فرشاد احمدزاده به پرسپولیس رسید
  • جانشین دانیال در پرسپولیس کیست؟