Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:07:57 GMT

شاخص عمرانی راه‌های کرمانشاه مطلوب است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۰۴۱۶

شاخص عمرانی راه‌های کرمانشاه مطلوب است

«مسعود شریفی» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: با وجود اتفاقات طبیعی از قبیل سیل، زلزله و رانش که خسارات سنگینی را به حوزه راه وارد کرده بازهم توانستیم در حوزه راه ها عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ پروژه مهم در راستای توسعه راه‌های کرمانشاه معرفی شده است، گفت: این پروژه ها شامل احداث، بهسازی و آسفالت می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه بزرگراه کربلا مراحل پایانی خود را طی می کند، افزود: هشت کیلومتر قطعه هشت، ۱۶ کیلومتر قطعه ۹ و یک کیلومتر قطعه ۶ به اتمام رسیده و قطعه ۱۰ این بزرگراه هم در آستانه بهره برداری است.

شریفی عنوان کرد: بهسازی و تعریض و آسفالت ۴۵ کیلومتر محور جوانرود به ثلاث‌باباجانی، کمربندی شهر جوانرود و پروژه تثبیت ترانشه های جوانرود به ثلاث از دیگر پروژه های مهم اجرا شده در زمینه راه های استان هستند.

وی با اشاره به قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر راه کربلا گفت: با توجه به افزایش حجم تردد زائران اربعین در جاده های کرمانشاه، علاوه بر مسیر قصرشیرین و خسروی، راه های کرمانشاه به سمت ایلام و مرز مهران نیز در حال بهبود هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی افزود: ۲ پروژه احداث باند دوم اسلام آبادغرب به حمیل و حمیل به پلدختر به طول ۴۰ کیلومتر به بهره برداری رسیده است.

شریفی یادآور شد: تکمیل کمربندی سنقر و احداث باند دوم این مسیر هم به ترتیب با ۱۱ و ۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در حال انجام است.

وی ادامه داد: شروع عملیات اجرایی پروژه های احداث باند دوم بیستون به سنقر با ۳۰ درصد پیشرفت، تقاطع غیر هم‌سطح مجموعه تاریخی بیستون با ۸۵ درصد پیشرفت، احداث راه ارتباطی کرمانشاه به کوهدشت با ۵۵ درصد پیشرفت و تکمیل باند دوم هرسین با ۲۵ درصد پیشرفت از پروژه های در حال اجرای کرمانشاه در حوزه راه هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه گفت: ایجاد پل مسیر هرسین، احداث باند دوم سه راهی کنگاور به تویسرکان، احداث راه گیلانغرب  به سومار با ۲۴ درصد، بهسازی راه سرتخت به دیزگران، احداث ۲ کیلومتر مسیر و تکمیل پل قره سو، ، احداث ۱۸ دهنه پل باکسی سه متری در منطقه گوارپیر، احداث باند دوم سه راهی نهاوند، و بهسازی محور گوآور به اسلام آباد غرب از دیگر پروژهای عمرانی کرمانشاه در حوزه راه هستند که در صورت اعتبار تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسند.

برچسب‌ها تویسرکان گیلانغرب ایلام قصرشیرین سنقر نهاوند سومار اسلام آباد غرب کنگاور کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تویسرکان گیلانغرب ایلام قصرشیرین سنقر نهاوند سومار اسلام آباد غرب کنگاور کرمانشاه تویسرکان گیلانغرب ایلام قصرشیرین سنقر نهاوند سومار اسلام آباد غرب کنگاور کرمانشاه مدیرکل راه و شهرسازی راه های کرمانشاه احداث باند دوم کیلومتر قطعه درصد پیشرفت بهره برداری حوزه راه پروژه ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۰۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود حق لطفی، مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در نشستی پس از بازدید‌های صورت گرفته خبرنگاران از سه پروژه عمرانی در حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان عمرانی مناطق به عنوان بازوی اجرایی شهرداری در احداث پروژه‌های بزرگی مثل خانه شهر، پردیس‌های شماره ۳ و ۴، ساختمان شهرداری منطقه ۶ و احداث سوله‌های بحران، شتاب نگار‌های سازمان بحران، پروژه‌های سازمان میادین و میوه و تره بار، ساختمان‌های نگهداری معتادان متجاهر، احداث ۶ پارکینگ طبقاتی که دو مورد آن در حال انجام و ۴ مورد در آینده نزدیک کلنگ زنی می‌شود، نقش آفرینی دارد.  

وی افزود: ساخت ساختمان بلدیه از سال ۱۳۰۳ شروع و در ۱۳۰۵ به بهره برداری رسید و نقش بلدیه و البته فراتر از شهرداری را داشت. در سال ۱۳۴۸ تخریب شد و به عنوان پارکینگ اتوبوس‌ها ایفای نقش می‌کرد، از سال ۹۶ ساخت آن مجددا شروع شد و در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در اواخر شهریور امسال و تا قبل از روز تهران با رویکرد فرهنگی و تاریخی به بهره برداری می‌رسد. در بازآفرینی این ساختمان، نمای بیرونی آن قدیمی و سنتی و طراحی داخلی آن به روز و مدرن خواهد بود.  

حق لطفی در خصوص عدم ایجاد پارکینگ برای ساختمان بلدیه توضیح داد: مبنای ما در طرح‌های درون بافت تاریخی و قدیمی اتکا به حمل و نقل عمومی است. یک آسیب جدی در طرح‌های توسعه شهری داریم و نباید اتومبیل، مبنای طرح‌های توسعه شهری ما باشد. در طرح جامع در محدوده تاریخی تهران غلبه شبکه حمل و نقل عمومی و تحدید سفر وجود دارد. این ساختمان در تراز منفی دو به مترو دسترسی خواهد داشت؛ بنابراین بازسازی این ساختمان با پارکینگ صفر و بر اساس طرح‌های بالادست انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درباره دلیل ایجاد یک پارکینگ محدود در پروژه مجموعه ورزشی امامزاده یحیی هم عنوان کرد: در طرح جامع و تفصیلی در منطقه ۱۲، مجموعه فرهنگی ورزشی امامزاده یحیی به عنوان یک مجموعه محلی تعریف شده است و برای افراد آن محل طراحی شده و با این نگاه برای آن پارکینگ محدودی در نظر گرفته شده است.

وی درباره کاربری مجموعه ساختمان بلدیه نیز گفت: ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی تهیه شده که بخش کوچکی از فضای آن برای بحث روابط عمومی پیش بینی شده است. در واقع نگهدارنده و بهره بردار آن روابط عمومی شهرداری خواهد بود.   

گفتنی است، پروژه مجموعه فرهنگی ورزشی امامزاده یحیی یکی از پروژه‌هایی است که در منطقه ۱۲ در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ مترمربع در حال احداث است و شامل دو بلوک می‌شود؛ بلوک اول دو طبقه است که سالن کشتی و استخر و ورزش‌های  توپی را شامل می‌شود و بلوک دوم شامل ۵ طبقه در دو طبقه منفی است و فضای پارکینگ برای ۹ خودرو در آن دیده شده است. اگر منابع آن تامین شود تا آخر شهریور آماده بهره برداری خواهد شد و ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه این پروژه است.

وی افزود: این پروژه در فضای بالای پاساژ طلا واقع شده است و ۲۷۰۰ متر کل محدوده است که ۸۰۰ متر پیاده راه دارد. تغییراتی در پروژه اعمال شده و ۶۰ درصد سکو و پیاده راه آن انجام  شده و مرحله بعدی اجرای ورودی هاست. در اطراف آن سردر بازار را داشتیم که ورودی ضلع جنوبی پروژه باعث شده بود جلوی سردر بازار گرفته شود. قرار است این ورودی حذف شود تا سردر بازار دیده شود و این اقدام با میراث هماهنگ شده است. همچنین این پروژه از روبروی بانک ملی نیز یک ورودی خواهد داشت و تا سه الی ۴ ماه آینده تحویل داده می‌سود.

مدیر پروژه مجموعه ساختمان بلدیه نیز در باره این پروژه توضیح داد که این مجموعه کاربری فرهنگی دارد و از شهر کتاب و آمفی تئاتر برخوردار است. سه بخش اصلی دارد که در حجم میانی یک گود داریم که شاخص‌ترین المان پروژه است. در طبقه منفی یک و منفی دو، سالن چند منظوره داریم.
این پروژه در چهار طبقه احداث می‌شود که هر طبقه ۴۵۰۰ متر سطح اشغال دارد و بام آن، بام سبز پروژه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد